Batteribrugstid på en laptop ...
Fra : Otto

Dato : 23-06-07 17:27

Jeg er glad for min Pachard Bell Computer AMD Turion 64x2 Mobile Technology
TL-50 1.61 GHz, 896 RAM
Batteriet er et Li-Ion Batteri pack A32-T12

Driftstiden på batteri er ca. 1 time - ikke meget mere.
Det var ikke noget, jeg gik op i ved købet, da jeg kan se mange reklamer for
laptops, som arbejder i 3-4 timer, så jeg regnede med nogenlunde tilsvarende
for min.
Jeg har spurgt hos Elgiganten, om man kan købe et kraftigere batteri, men
har fået et tåget svar.

Hvis du véd noget om muligheder for batterilevetid, hører jeg gerne fra dig!

Mvh. Otto

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-06-07 18:05

"Otto" <otto@stiedl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> har fået et tåget svar.
>
> Hvis du véd noget om muligheder for batterilevetid, hører jeg gerne fra

Hvad angår et større batteri, så prøv at google lidt på modellen. Hvis du
med batterilevetiden mener max. drifttid, så afhænger det af flere ting.
Bl.a. skærmens lysstyrke. Det forlænger også drifttiden at slå det trådløse
fra, hvis ikke lige man bruger det - Wifi, Bluetooth.

Mvh.

Karsten

Fra : ShutEye

Dato : 23-06-07 23:29

Prøv at zappe lidt rundt på http://batterier.dk og se om de har noget
kraftigere.

Fra : Max

Dato : 25-06-07 07:18

Hej Otto

> Hvis du véd noget om muligheder for batterilevetid, hører jeg gerne
> fra dig!

Det er noget man skal kikke på inden man køber, det er ikke let
at gøre noget ved bagefter. Dog er der til en del modeller mulighed
for at købe et større batteri med mere kapacitet. Denne mulighed
foreligger ofte på de mest populære modeller og jeg har bl.a. mødt
muligheden til nogle Acer modeller. Så kontakt importøren og spørg.

--
Mvh Max