Grafik- og bundkort
Fra : tubs

Dato : 22-06-07 16:11

Hvordan er der nu der er ...

Hvis jeg har et bundkort med en PCI Express slot, er det så godt nok til et
grafikkort hvorpå der står PCI Express x16 ?

Håber der er en der har tid til et hurtigt svar, og på forhånd tak.

Fra : Dr.Phil

Dato : 22-06-07 19:37

"tubs" <tubsFJERN@tuknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et grafikkort hvorpå der står PCI Express x16 ?
>
> Håber der er en der har tid til et hurtigt svar, og på forhånd tak.

Ja jeg mener at du kan bruge et PCI-E x16 i en PCI-E x1 port. Du vil så ikke
udnytte overførselshastigheden optimalt.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-06-07 21:31

tubs wrote:

> Hvis jeg har et bundkort med en PCI Express slot, er det så godt nok til et
> grafikkort hvorpå der står PCI Express x16 ?

PCI Express x16 kort kræver en PCI Express x16 sokkel. Kortet kan ikke
passe andre steder, rent fysisk.

Jesper Poulsen

Fra : Dr.Phil

Dato : 22-06-07 22:29

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
tubs wrote:

> [...]
> et grafikkort hvorpå der står PCI Express x16 ?

PCI Express x16 kort kræver en PCI Express x16 sokkel. Kortet kan ikke

Godt så lærte jeg noget nyt i dag :)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-06-07 08:00

Dr.Phil wrote:
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> PCI Express x16 kort kræver en PCI Express x16 sokkel. Kortet kan ikke
> passe andre steder, rent fysisk.

Du kan lære mere

Lad feks. være med at skrive din tilføjelse _under_ signaturadskilleren.
Rigtige news-klienter skærer nemlig signaturen væk og så er din
tilføjelse pist væk.

FUT:dk.admin.netikette

Jesper Poulsen