Canon Pixma iP4200 igen...
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 00:01

Ja, så er der blevet købt kopiblæk til ovenstående printer. Chips på
kopipatronerne er blevet flyttet (var ret nemt) men nu har jeg et problem
med at justere farverne. Jeg kan simeplthen ikke ramme originalfarvernes
nuancer eller kontrast bare tilnærmelsesvis. Jeg har efterhånden printet 50
ark ud, men melder nu pas... Håber at én af jer har været igennem det før
mig, og kan videregive et par tips.
Det drejer sig om disse farver (alle er skiftet):
http://www.billigmedien.de/?page=products&product_id=932&PHPSESSID=09f9f1c1d2c9c72e021d3f9b5f11a97f

Jeg er nået op med en manuel justering der hedder Gul ÷ 20 og Magenta + 10
!!!!! Der er ret vildt.
Jeg mangler stadig en ordentlig rød farve, og der er stadig rigelig af den
gule. Kontrasten er dårlig. Skygger mv. er næsten ikke-eksisterende. Det
hjælper ikke at justere sort/kontrast, da farven så bare blilver grumset og
dominerende.

Jeg printer ikke billeder på fotopapir, men kun farvebilleder på alm. A4
papir. Det har virket fint før med orig.farverne.

Nogle idéer??

Hilsen Morten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-06-07 16:37

Morten N. skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det drejer sig om disse farver (alle er skiftet):
> http://www.billigmedien.de/?page=products&product_id=932&PHPSESSID=09f9f1c1d2c9c72e021d3f9b5f11a97f

Ikke helt - Billigmedien er for dyre, så jeg køber hos Nordic
Ink - og så har jeg "kun" en IP4000 uden chip, men der bruger jeg
disse indstillinger med kopi-blæk og uoriginalt fotopapir:

> Inde i printer driveren sµttes papiret til Photo Paper Plus
> Glossy.
> Print Quality: High.
> Color Adjustments: Manual.
> Color Balance: C: +2, M: -2, Y: -4, K: 0, I: +2. ICM slået til
> og sat til Photo.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig lidt på sporet med din
printer.

> Jeg printer ikke billeder på fotopapir, men kun farvebilleder
> på alm. A4 papir. Det har virket fint før med orig.farverne.

Hmm - det lyder ikke optimalt, men selvfølgelig kan du printe
billeder på alm. papir - men ikke i fotokvalitet.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard