Kan Scythe Infinity være på et Asus P
Fra : Jakob

Dato : 19-06-07 20:58

Hej!
Jeg er ved at vælge dele til en ny pc og turen er kommet cpu-køleren.
Det bundkort jeg regner med at købe er ASUS P5B Premium Vista Edition
AiLifestyle Series (med mindre jeg hører om et bedre alternativ og
dertil en C2D E6600 CPU.

Scythe Infinty har fået så meget ros flere steder, men den er også STOR!
Er der nogen der ved om der er plads til at montere den på ovennævnte
Asus bundkort som vist benytter et system med heatpipes tæt på
cpu-soklen der også optager plads. Kabinettet bliver et Antec
Performance One P182.

--
Jakob

Fra : Mads

Dato : 19-06-07 22:32

On Tue, 19 Jun 2007 21:58:03 +0200, Jakob <jtonospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>Asus bundkort som vist benytter et system med heatpipes tæt på
>cpu-soklen der også optager plads. Kabinettet bliver et Antec

Det kan den. ( lige akkurat )
En af mine venner har en Scythe på sit P5B mobo.

Er selv ved at bygge en PC med lignende specs, men har
dog valgt et Asus P5K wifi deluxe mobo, da det er nyere.
Jeg har læst noget tests af det nye kort og kan godt lide
det nye Intel P35 chipset

http://www.hexus.net/content/item.php?item=8764

mvh Mads

Fra : Jakob

Dato : 19-06-07 23:09

Mads wrote:

> [...]
> dog valgt et Asus P5K wifi deluxe mobo, da det er nyere.
> Jeg har læst noget tests af det nye kort og kan godt lide

Tak for linket, nu kommer jeg helt i tvivl om hvad jeg bør vælge

--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 00:31

Mads wrote:
> [...]
> dog valgt et Asus P5K wifi deluxe mobo, da det er nyere.
> Jeg har læst noget tests af det nye kort og kan godt lide

Men den vejer 1 kg?
Er det ikke noget med at Asus kun accepterer kølere på op til 400 gram?
Det vil da være surt hvis bundkortet knækker omkring soklen fordi man
flytter lidt rundt på maskinen.
Hvis den står helt stille altid, så er det måske ikke det store problem.

MVH Steen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-06-07 05:49

Steen F. wrote:

> Men den vejer 1 kg?
> Er det ikke noget med at Asus kun accepterer kølere på op til 400 gram?

Kom gerne med noget dokumentation for den påstand, for jeg har intet
fundet omkring vægten af kølere ifb. med mit bundkort.

> Det vil da være surt hvis bundkortet knækker omkring soklen fordi man
> flytter lidt rundt på maskinen.

Alternativ understøttelse er altid muligt og bør efter min mening altid
anvendes ved brug af tunge kølere (uanset bundkort).

Jesper Poulsen