Kortlæser og Windows98 . USB ver
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-06-07 17:35

Jeg har en gammel Compaq PC med Windows98. Med USB porte.
(USB må have været helt nyt da PC'en blev købt omkring 1999.)

Jeg har brug for en kortlæser til MMC kort. (p.t. 16MB)

Jeg har læst at der findes 2 USB versioner:
Den originale. USB 1.1, eller bare USB.
Og så er der en ny, USB 2.0.

Spørgsmål:
Er det med USB-versionerne korrekt.?

Kan jeg forvente at en kortlæser der er USB 1.1 bare fungerer, eller er
der drivere der skal opdateres.?

Er der en CD med drivere inkluderet, når man køber kortlæser.?
Hvilke fabrikater og typer kortlæser kan bruges til Windows 98.? (Hvis
der er flere begrænsninger udover USB version)

Info er fundet bla. her:
http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=3&FCat=13

Systemoplysninger i PC: Microsoft Windows 98 4.10.2222 A

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Dr.Phil

Dato : 18-06-07 18:05

"Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har brug for en kortlæser til MMC kort. (p.t. 16MB)
>
> Jeg har læst at der findes 2 USB versioner:

Ja og USB 2.0 er bagudkompatibel med USB 1.1 og vice versa dvs. du kan bruge
USB1.1 på USB 2.0 porte

> Kan jeg forvente at en kortlæser der er USB 1.1 bare fungerer, eller er
> der drivere der skal opdateres.?

Nej der skal sikkert nok opdateres drivere

> Er der en CD med drivere inkluderet, når man køber kortlæser.?

Typisk ja...men tjek hellere en ekstra gang.

En kollega købte en USB memorystick og der var IKKE drivere med til Win98.Så
han måtte lægge Win XP ind for at kunne bruge den.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-06-07 21:17

Jørgen Rasmussen wrote:
> Jeg har en gammel Compaq PC med Windows98. Med USB porte.
> (USB må have været helt nyt da PC'en blev købt omkring 1999.)
>
> Jeg har brug for en kortlæser til MMC kort. (p.t. 16MB)

Tak for kommentar.

Til andre der har samme behov kan jeg oplyse at jeg har købt en
kortlæser til USB 2.0 der kan køre med Windows 98.
Lod sig installere uden store problemer. CD vedlagt.

Fabrikat: Ikke helt tydeligt, men vist FC. (Som jeg ikke aner hvad er)
Made in Taiwan.
De skriver på materialet der er vedlagt: "52 in 1 CARD READER/WRITER"
Dvs. den kan bruges til en masse forskellige kort. SD, MMC, osv.

Den kostede 13 Euro i Flensburg.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/