PC låser boot ved USB cam isat ?
Fra : Mathias

Dato : 17-06-07 00:36

Nogen der ved hvad der kan være galt, når en PC ikke vil boote når der
sidder et USB webcam i den. Man ser ikke engang tasten til at komme ind
i BIOS, kun sort skærm med ordet "compaq" i højre hjørne.

Det er en ældre "Compaq Deskpro EN P800" netværks PC som er bygget til
at boote over LAN men jeg har sat en harddisk i den og uden USB cam
fungerer alt bare ok.

Kan det være noget sikkerhedsblokering for at undgå at man booter fra en
USB nøgle og kommer uautoriseret på serveren ?

Venligst Mathias

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-06-07 10:58

"Mathias" <mathias.nospam@mathias.nospam> skrev:

> [...]
>
> Kan det være noget sikkerhedsblokering for at undgå at man booter fra en
> USB nøgle og kommer uautoriseret på serveren ?

Det gør min PC også, når min PDA er tilsluttet som USB drev. Når det er en
ældre PC, så har du jo nok ikke muligheden for at slå boot på USB medier,
fra i BIOS?

Mvh.

Karsten