Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign - to kolonner til een
Fra : Marianne

Dato : 15-07-07 15:57

Hej

Jeg sidder med en manuskript i Indesign CS2. Manuskriptet er sat op i 2
kolonner, men disse skal væk - jeg vil kun have een (=ingen) kolonne(r).

Har fjernet kolonnen i Masterpagen, men kolonnerne er der stadig. Har også
fjernet dem på den almindelige sider, men det hjælper lige fedt. Hvad gør
jeg videre?

mvh
Marianne

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-07 16:24

Marianne <handel@fjerndettelundbak.dk> wrote:

> [...]
> fjernet dem på den almindelige sider, men det hjælper lige fedt. Hvad gør

Et skud fra hoften, uden at tjekke.......Klippe/klistre>nyt
dokument.......eller markere kolonnerne>delete??????......har desværre
ikke tid at tjekke efter......

M.

Fra : Ole Jensen

Dato : 15-07-07 19:37

> [...]

> fjernet dem på den almindelige sider, men det hjælper lige fedt. Hvad gør

Er det dit tekstfelt der er i 2 kolonner/spalter?

Så går du op i menuen: Objext og vælger Text Frame Options, hvor du så
vælger 1 Column.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Marianne

Dato : 15-07-07 23:01

> Er det dit tekstfelt der er i 2 kolonner/spalter?
>
> Så går du op i menuen: Objext og vælger Text Frame Options, hvor du så
> vælger 1 Column.

Uh - det er jeg ikke klar over. Det er en fil, jeg har overtaget. Så jeg ved
det ikke helt.

Men jeg har gjort som du foreslår, og teksten står stadig i 2 kolonner.

mvh
Marianne

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 16-07-07 07:22

Marianne wrote:
> Hej
>
> Jeg sidder med en manuskript i Indesign CS2. Manuskriptet er sat op i
> 2 kolonner, men disse skal væk - jeg vil kun have een (=ingen)
> kolonne(r).

Hvis du arbejder med et layoutet dokument, er det nok ikke smart at ændre
indstillingerne for tekstbox.

Vælg i stedet teksteditor, som i den danske version findes på CTRL+Y. Du kan
også ændre størrelse og skrifttype på skærmvisning i teksteditorvisning. I
den danske version ligger det på CTRL+K og derefter teksteditorvisning,
eller menuen rediger ->indstillinger -> teksteditorvisning.

Hvis du ikke arbejder i et layoutet dokument, kan du vel bare flytte teksten
over i et andet program.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Marianne

Dato : 16-07-07 15:10

> [...]
>
> Vælg i stedet teksteditor, som i den danske version findes på CTRL+Y. Du
> kan også ændre størrelse og skrifttype på skærmvisning i

Tak - det virker super!

mvh
marianne

Fra : RoJo

Dato : 16-07-07 11:05

On 15/07/07 16:56, in article
469a35b9$0$14464$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, "Marianne"
> [...]

> fjernet dem på den almindelige sider, men det hjælper lige fedt. Hvad gør

Hej Marianne

Hvis du bare vil fjerne kolonneopdelingen i tekstboksen - så skal du markere
boksen -> trykke ctrl+b (PC) eller æble+b (Mac) og under kolonner skrive
"1".

Mvh Ronni