Andet multimedie
bentjuul 3670
Det tossede hjul.
Fra : Webpoint

Dato : 08-07-07 22:52

Hej alle sammen.

Er der en sjæl som vil hjælpe mig på vej.

Min kammerat har bedt mig om at lave en animeret gif til hans hjemmeside.
Giffen er et bilhjul, som han gerne vil til at kunne dreje en omgang delt
med de 5 eger, dvs pr animation skal hjulet dreje 360 grader / 5 = 72
grader.

Jeg har Paint Shop Pro og animationsdelen i det, men uanset hvormeget jeg
prøver, så kan jeg ikke få animationen til at dreje om hjulets centerpunkt.
Derved står animationen og hopper fra side til side, imens det drejer rundt.

Jeg mangler en god ide eller et godt råd, til hvordan jeg griber det an.

Giffen ligger i DK.binaer under titlen : Det tossede hjul

Mvh

Kim

Fra : Max

Dato : 08-07-07 23:12

Hej Kim

> Jeg mangler en god ide eller et godt råd, til hvordan jeg griber det
> an.

Mon ikke problemt er at billedet ikke er lige stort på begge leder ?

--
Mvh Max

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 09-07-07 09:37

Webpoint wrote:
> [...]
>
> Jeg mangler en god ide eller et godt råd, til hvordan jeg griber det an.
>

> Giffen ligger i DK.binaer under titlen : Det tossede hjul

Hvis hjulet drejer sig en hel hjul-ege pr. billede vil man ikke kunne se
rotationen, da egerne jo så står samme sted på hvert billede og kun
f.eks. ventilen flytter sig. Hvis hjulet drejer næsten en hjul-ege pr.
billede vil hjulet se ud som om det drejer baglæns rundt, som man tit
ser det i gamle Western-film når det samme er sket for filmfotografen.

Hvis billedet hopper og danser har du måske roteret om noget andet end
hjulets midte...

P.S.

Jeg har ikke adgang til dk.binaer, så jeg har ikke set din gif.

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Radioamatør

Dato : 09-07-07 09:47

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg mangler en god ide eller et godt råd, til hvordan jeg griber det an.
>

> Giffen ligger i DK.binaer under titlen : Det tossede hjul

Dit hjul er ikke runt, og hvis det kun må bestå af 5 billeder
hakker det, men prøv at se på dette, det består af 49 billeder.

You can use the following link to retrieve your file:

http://www.sendspace.com/file/q5pqj3

Fra : Webpoint

Dato : 09-07-07 18:52

Jeg er imponeret, men kan også godt se dit argument med at det ikke er
rundt.

Det er nok der musen ligger begravet, når jeg selv har problemer med at få
det til at dreje.

Men nu har du da givet mig en ide om hvordan jeg kan komme videre.

Takker !

Kim