Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign CS (3.01) flytter på sideindhold
Fra : Henrik Enslev

Dato : 19-06-07 10:24

Hej

Sidder og laver en folder på 12 sider. For at kunne arbejde med for og
bagside sammen, har jeg midlertidigt flyttet bagsiden op ved siden af
forsiden. Nu er arbejdet ved at være færdigt, og jeg vil flytte bagsiden
tilbage til slutningen af dokumentet. Fint, den spørger om sidderne må
shufle, og det må de. Chok er det i midlertid bagefter at se, at alt
indhold i hele dokumentet har flyttet sig ca 1,5 cm til venstre. Intet
er på plads i spalerne.

Nu er jeg omhyggelig med at gemme i forskellige udgaver, så tabet er
begrænset, men jeg er også nysgerrig efter at vide, om der er en korrekt
måde eller en workaround til at kunne flytte for/ bagside uden at
påvirke den øvrige sideopsætning.

Mac os 10.4, Indesign CS (3.0.1) altså ikke CS 3

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : RoJo

Dato : 21-06-07 13:47

On 19/06/07 11:24, in article 1hzycqv.si809t1h1qncaN%no@spam.nix, "Henrik
Enslev" <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> påvirke den øvrige sideopsætning.
>
> Mac os 10.4, Indesign CS (3.0.1) altså ikke CS 3

Hej Henrik

Hvis den skal sendes til tryk, så behøver du slet ikke flytte bagsiden, da
de jo skal trykkes på samme ark.

Det skal selvfølgelig ligge så bagsiden kommer før forsiden.

Det nævnte problem kender jeg ikke til, da jeg altid gør det som nævnt.
- og skal kun flytte rundt, hvis det skal bruges som web-pdf.

Mvh Ronni

Fra : Henrik Enslev

Dato : 21-06-07 18:44

RoJo <Geckodk@fjerndettehotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det nævnte problem kender jeg ikke til, da jeg altid gør det som nævnt.
> - og skal kun flytte rundt, hvis det skal bruges som web-pdf.

Hej Ronni
Det er jo sandt hvad du skriver.
Nu laver jeg godtnok publikationen om til pdf også efter tryk, men det
er også fordi det pirrer mig, at den selv gør sådanne ting, og det måske
skyldes et eller andet flueben nederst i fjerde undermenu???

Fra : RoJo

Dato : 21-06-07 21:06

On 21/06/07 19:43, in article 1i02pdj.1whdsdu1x0fwoN%no@spam.nix, "Henrik
Enslev" <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> er også fordi det pirrer mig, at den selv gør sådanne ting, og det måske
> skyldes et eller andet flueben nederst i fjerde undermenu???

Jeg ved ikke lige hvilken undermenu du taler om.

Jeg har lige afprøvet i CS3, og her er der ikke noget der ændrer sig.
Jeg har heller ikke oplevet det med CS2.

Mvh Ronni