Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan udskrives PDF som 'brochure' med 4~
Fra : Fly

Dato : 18-06-07 10:56

Hejsa!

Jeg har en PDF-fil i A4 format på 100 sider. Hvordan udskriver jeg denne så
den bliver udskrevet på 25 ark papir, altså 4 af PDF'ens sider pr. ark.

Siderne skal "blandes" sådan at forside og bagsiden kommer på én "trykside"
og på bagsiden af dette ark kommer side 2 lige bag forsiden og den
næstsidste side bag bagsiden. Jeg ved ikke hvad denne teknik kaldes, så jeg
håber at nogen forstår mig...

PDF'en er med så stor skrift og illustrationer at den sagtens kan bære den
mindre størrelse, så det har jeg styr på

-Fly

Fra : Hans

Dato : 18-06-07 11:29

"Fly" <doktor_fly123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den næstsidste side bag bagsiden. Jeg ved ikke hvad denne teknik kaldes,

Det kaldes for udskydning.

Fra : Fly

Dato : 18-06-07 11:55

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse
> Det kaldes for udskydning.

OK. Ved du så hvordan jeg får min 100-siders PDF udskudt så det ender med 25
ark med tryk på begge sider?!?!

-Fly

Fra : Hans

Dato : 18-06-07 12:03

> OK. Ved du så hvordan jeg får min 100-siders PDF udskudt så det ender med
> 25 ark med tryk på begge sider?!?!
>
> -Fly
Med et program som dette:
http://www.quark.com/products/xpress/xtensions/products/imposer/imposeracro.html

Fra : Rado

Dato : 18-06-07 13:12

On Mon, 18 Jun 2007 11:55:33 +0200, "Fly" <doktor_fly123@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>og på bagsiden af dette ark kommer side 2 lige bag forsiden og den
>næstsidste side bag bagsiden. Jeg ved ikke hvad denne teknik kaldes, så jeg

Kig evt. på Clickbook, den kan muligvis det du efterlyser:

http://bluesquirrel.com/products/clickbook/

--
Rado

"Mind KNOWS. It does not /learn/. All-knowledge is timeless
to an Illuminate." - Lao Russell

Fra : TB

Dato : 20-06-07 22:31

On 18 Jun., 11:55, "Fly" <doktor_fly...@hotmail.com> wrote:
> Hejsa!
>
> Jeg har en PDF-fil i A4 format på 100 sider. Hvordan udskriver jeg denne så
> den bliver udskrevet på 25 ark papir, altså 4 af PDF'ens sider pr. ark.

Skal du selv printe/trykke det?
Hvis ikke, så efterlad det opgave til printsvirksomheden/trykkerig, de
bliver mere tilfredse med de 100 sider i pdf-en, så de kan selv klare
resten. Du kommer under alle omstændigheder til at betale for opstart
om du avleverer rå materiale eller samlet i en bog og du kan kun skabe
mere arbejde for dem hvis du ikke har prøvet det for.

Ellers kan du anskaffe dig fx Pitstop som er Plug-ind til Acrobaten.

MVH
Tomasz

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 26-06-07 09:25

http://www.comonto.dk/sider/side_179.aspx

kan du downloade et gratis program der kan det du efterspørger. Det er til
windows og kræver .net 2.0 er installeret.

--
Marten Ølgaard
www.comonto.dk