Sang: Godmorgen, så står vi op... Solen st~
Fra : Kent

Dato : 13-06-07 19:48

Hej

Min forlovede synger og nynner for tiden tit en del af en
sang, som jeg synes er så sjov og positiv - men hun kan
kun huske følgende:

"Godmorgen, så står vi op
Solen strækker sin krop..."

Melodien kan hun, men ikke flere end ovenstående ord.
Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide, hvilken sang det drejer
sig om - og det ville være rigtigt godt med et link til teksten
på nettet, hvis den findes. Jeg har selv googlet en del - men
desværre uden held.

Selv mener hun, at sangen stammer fra en julekalender i tv,
men det synes jeg jo lyder mystisk - teksten taget i
betragtning . Det synes hun også - men ikke desto mindre
forbinder hun altså sangen med en julekalender.

Håber nogle kan hjælpe .

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 19:57

Kent wrote:
> [...]
> sig om - og det ville være rigtigt godt med et link til teksten
> på nettet, hvis den findes. Jeg har selv googlet en del - men

Rocazino/godmorgen?

Hør lidt af den på www.rocazino.dk

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-

Fra : Kent

Dato : 13-06-07 20:05

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Rocazino/godmorgen?
>
> Hør lidt af den på www.rocazino.dk

Tak, men det er bestemt ikke den. Både tekst og melodi
er helt forkert.

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 20:18

On Wed, 13 Jun 2007 21:04:55 +0200, in dk.kultur.musik you wrote:

>Tak, men det er bestemt ikke den. Både tekst og melodi
>er helt forkert.

Det minder mig om noget børne-TV fra for længe siden, men jeg kan ikke
helt komme i tanker om hvad.
Et eller andet siger "Sørøver Sally", men jeg kan ikke få det
bekræftet......

/Alex

Fra : Kent

Dato : 13-06-07 20:42

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betragtning . Det synes hun også - men ikke desto mindre
> forbinder hun altså sangen med en julekalender.

Jeg har lige fået min forlovede hen til microfonen, hvor jeg fik
hende til at synge sangen . Bagefter konverterede jeg til
MP3.

Hør den her:
http://senduit.com/2e9eb2

Den er tilgængelig én uge fra nu.

(I øvrigt en GENIAL side til deling af filer)

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 20:49

Kent wrote:
> Jeg har lige fået min forlovede hen til microfonen, hvor jeg fik
> hende til at synge sangen . Bagefter konverterede jeg til
> MP3.

Er ikke færdig med at smile endnu.

Hun synger da kønt - er dog blank mht. melodien.

Fra : Kent

Dato : 13-06-07 20:51

> Er ikke færdig med at smile endnu.
>
> Hun synger da kønt - er dog blank mht. melodien.

Ja, det synes jeg jo også . Jeg kan heller ikke
lade være med at smile .

Håber teksten bliver fundet.

Kent.

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 13-06-07 20:48

Kent skrev:
> [...]
> betragtning . Det synes hun også - men ikke desto mindre
> forbinder hun altså sangen med en julekalender.

Det er Bifrost: Det er morgen

http://www.bifrost.info/

/Karsten

Fra : Kent

Dato : 13-06-07 20:54

"Karsten Enevoldsen" <volds@fjerndettemail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er Bifrost: Det er morgen
>
> http://www.bifrost.info/
>
> /Karsten

Hun siger absolut nej. Er helt sikker på, at teksten er korrekt,
som hun synger den.

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 21:06

On Wed, 13 Jun 2007 21:54:06 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Hun siger absolut nej. Er helt sikker på, at teksten er korrekt,
>som hun synger den.

Jeg kender altså den sang. Måske er det en gammel spejdersang?
Jeg har en fornemmelse af den sidste linie er noget i retning af "For
det er morgen igen"

/Alex

Fra : Kent

Dato : 13-06-07 21:17

> Jeg kender altså den sang. Måske er det en gammel spejdersang?
> Jeg har en fornemmelse af den sidste linie er noget i retning af "For
> det er morgen igen"
>
> /Alex

Hun har faktisk været spejder - så måske....

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 21:01

On Wed, 13 Jun 2007 21:47:50 +0200, Karsten Enevoldsen
<volds@fjerndettemail.dk> wrote:

>Det er Bifrost: Det er morgen

Det lyder ikke helt som den hun nynner, men det er alligevel et fedt
nummer jeg helt havde glemt, så tak for påmindelsen :)

/Alex

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 13-06-07 22:12

Alex Linaa skrev:

> Det lyder ikke helt som den hun nynner, men det er alligevel et fedt
> nummer jeg helt havde glemt, så tak for påmindelsen :)
>
> /Alex

Det var da så lidt.
Den danske sangskat er jo større end Højskolesangbogen

/Karsten

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-06-07 23:28

Kent skrev:

> Selv mener hun, at sangen stammer fra en julekalender i tv,
> men det synes jeg jo lyder mystisk - teksten taget i
> betragtning . Det synes hun også - men ikke desto mindre
> forbinder hun altså sangen med en julekalender.

Det gjorde jeg også, straks jeg læste ordene. Efter lidt søgen i
hukommelse og på net mener jeg, det er Morgensangen fra "Jul på
slottet", den med Miamaja og Valentin. Det er en sang, nissefamilien
synger, mens man ser morgenens gerning på slottet.

Musikken er udgivet og kan for eksempel findes på biblioteket.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kent

Dato : 14-06-07 17:50

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> man ser morgenens gerning på slottet.
>
> Musikken er udgivet og kan for eksempel findes på biblioteket.

Peter - du har vundet en halv banan!

Der er vist ingen tvivl om, at det virkeling er sangen
"Morgensang" fra "Jul på slottet". Nærmere bestemt
afsnit 19.

Lidt mere info her:
http://danskfilmogtv.dk/content.php?page=cmassub&value=10477

Jeg har ledt meget efter sangteksten, men efterhånden er
jeg ret overbevist om, at den ikke findes på nettet.

Tak for hjælpen

Kent

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-06-07 17:55

Kent skrev:

> Peter - du har vundet en halv banan!

Du må vist skylde mig.

> Tak for hjælpen

'Så lidt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Poul

Dato : 14-06-07 08:33

> [...]
> betragtning . Det synes hun også - men ikke desto mindre
> forbinder hun altså sangen med en julekalender.

Jeg mener at det er Grethe Ingmann bla. på cd'en Kærlighed

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-06-07 10:58

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> "Godmorgen, så står vi op
> Solen strækker sin krop..."

Det er vist noget gammelt dansktop.Har fundet lidt af teksten, og også
fundet ud af at den er indspillet med
Inge og Jørgen Grethemand

"Sig godmorgen, nu står solen op, du kan se den klart i øst, sig godmorgen
stræk din dovne krop, giv din ven et morgen kys"

Kan bl.a. købes på denne cd

http://www13.cd-wow.dk/detail_results.php?product_code=278197

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-06-07 13:36

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> "Sig godmorgen, nu står solen op, du kan se den klart i øst, sig godmorgen
> stræk din dovne krop, giv din ven et morgen kys"

Mystisk, var sikker på der ikke var andre indlæg, da jeg svarede, men nu kan
jeg se at i har fundet den rigtige melodi.

Bjarne K.

Fra : Kent

Dato : 15-06-07 14:35

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> Mystisk, var sikker på der ikke var andre indlæg, da jeg svarede, men nu
> kan jeg se at i har fundet den rigtige melodi.

Næmli' ja

Kent.

Fra : King Guru

Dato : 25-06-07 16:18

Hej Kent....

Den kender jeg da godt
Pladen den er fra, hedder vist nok: Kassen og hjertet.
Andre kendte numre fra skiven er : Ribbet og flået, og Det er morgen.
Nå ja, og så er gruppens navn Bifrost.

Mvh
Jakob

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-06-07 17:29

On Mon, 25 Jun 2007 17:18:26 +0200, "King Guru" <Carp@anarki.dk>
wrote:

> [...]
>Pladen den er fra, hedder vist nok: Kassen og hjertet.
>Andre kendte numre fra skiven er : Ribbet og flået, og Det er morgen.

Og det gør du så ikke helt.
Kassen og hjertet indeholder:
Rippet Og Flået
Kan Jeg Nå Dig
Når Verden Bli'r Min
Farvel For Sidste Gang
Når Din Dag Er Slut
Spillet
For Sent
Ikke Min Dag
Kreditorernes Indtogsmarch
Mod Kærlighed
Den Er Fundet Igen

"Det er morgen" er fra "Læn Dem Ikke Ud"

Se eventuelt Bifrost's hjemmeside
http://www.bifrost.info/

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Michael Lund

Dato : 25-06-07 21:31

"King Guru" <Carp@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pladen den er fra, hedder vist nok: Kassen og hjertet.
> Andre kendte numre fra skiven er : Ribbet og flået, og Det er morgen.

Nu er denne sag jo forlængst opklaret og det var altså fra julekalenderen
Jul på slottet.

Mic.