Seamonkey 1.1.2 - "An error occurred....."
Fra : bjarne.b.jensen@gmai~

Dato : 12-06-07 17:14

Sprit ny puter med XP og en spritny Seamonkey (Netscape efterfølger).

Jeg kan modtage mails ok men når jeg forsøger, at sende en mail får jeg
følgende alert:

"An error occured while sending mail. The mailserver responded: 5.7.0
Must issue a STARTTLS command first k30sm1398934ugc. Please verify that
your email address is correct in your Mail preferences and try again."

Nogen gode ideer?

MVH / Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 12-06-07 18:27

bjarne.b.jensen@gmail.com wrote:
> [...]
> Must issue a STARTTLS command first k30sm1398934ugc. Please verify that
> your email address is correct in your Mail preferences and try again."

Det lyder som om at du skal hælde din mailadresse ind i præferencerne et
eller andet sted. Har du prøvet det?

Mvh. Michael.

Fra : Marilu Ebner

Dato : 12-06-07 20:19

Michael Zedeler wrote:
> Det lyder som om at du skal hælde din mailadresse ind i præferencerne et
> eller andet sted. Har du prøvet det?

Jeg er rimeligt overbevist om, at opsætningen er som den skal være -
hvor skulle det være som er specielt for SeaMonkey ?

Mvh / Bjarne

Fra : Carl Drud

Dato : 12-06-07 18:59

On 2007-06-12, bjarne.b.jensen@gmail.com wrote:

> [...]
> Must issue a STARTTLS command first k30sm1398934ugc. Please verify that
> your email address is correct in your Mail preferences and try again."

Mon det er noget med at du skal have sat hak i TLS under Secure
Connection. Se i link herunder (godt nok TB).

https://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13285

--
Carl

Fra : Marilu Ebner

Dato : 12-06-07 20:20

Carl Drud wrote:

> Mon det er noget med at du skal have sat hak i TLS under Secure
> Connection. Se i link herunder (godt nok TB).
>
> https://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13285

Alle reglementerede hak er sat.
Jeg kan godt sende til usenet !! ??

Mvh / Bjarne

Fra : Carl Drud

Dato : 12-06-07 20:40

On 2007-06-12, Marilu Ebner wrote:

> Alle reglementerede hak er sat.

Nu glemte jeg at nævne det før, men ovenstående link er hvis der var
tale om afsendelse af mail via Gmail. Jeg beklager.

Hvis der stadig er tale om Gmail, har du sat port nr. til 587 som vist i
linket.

--
Carl

Fra : Marilu Ebner

Dato : 12-06-07 21:41

Carl Drud wrote:
> [...]
> tale om afsendelse af mail via Gmail. Jeg beklager.
>
> Hvis der stadig er tale om Gmail, har du sat port nr. til 587 som vist i

Det er mig som beklager. Jeg fik byttet om på tallene og det dutter jo ikke.

Undskyld forstyrrelsen og mange tak for hjælpen.

Mvh / Bjarne