Hej gruppe
Jeg håber i vil tage jer tid til at kigge og kommentere på følgende tekst
fra en samarbejdsaftale, som jeg vil lave. Jeg vil have en lille sidebiks
ved siden af jobbet med salg af hjemmelavede ting. Dem der producerer er
ikke momsregistrerede, men jeg er nødt til at lave et momsregistreret firma
til formålet.
På forhånd mange tak
--------------
Samarbejdsaftale mellem X og Sks- herefter kaldet Sks
Hvor intet andet er anført gælder købelovens bestemmelser.
X laver xxx i det omfang hun selv kan overkomme og bestemmer selv
udformningen af xxx. Der er ingen øvre eller nedre begrænsning på hvor mange
xxx X kan have liggende til salg på webshoppen.
X bestemmer selv hvor længe et xxx skal stå til salg på Sks
X betaler selv porto for forsendelse til Sks.
Er et af X' xxx til salg på Sks, må det ikke være udstillet eller til salg
andre steder.
X sætter prisen for xxx og forpligter sig til ved forespørgsel fra 3. part
at opgive samme pris som er anført på Sks.
X forpligter sig til at lave en beskrivelse af hvert enkelt xxx på dansk og
engelsk, indeholdende følgende oplysninger: hvilken type xxx er det, hvilke
materialer er brugt, er xxx allergisikkert, længden på xxx , størrelsen. Ved
xxx skal det oplyses at det er et sæt.
Sks markedsfører, driver og vedligeholder webshoppen uden merudgifter for X.
Sks tager billeder af xxx til webshoppen så xxx præsenterer sig pænt
indenfor webshoppens layout.
Sks sørger for forsendelse af varer til kunder uden merudgifter for X.
Sks forpligter sig til at yde en rimelig service indenfor gældende regler
til kunder på Sks.
Mellem X og Sks gælder købelovens regler for reklamation og garanti.
Sks afregner med X kvartalsvis bagud. Første gang d. 30. november 2007.
X oplyser et gyldigt kontonummer og Sks sætter indtægten ind på denne konto
og sender en oversigt over solgte varer.
X er selv ansvarlig for eventuelle indberetninger af indtægt til SKAT.
Sks modtager 30% af indtægten pr. xxx til dækning af ovenstående udgifter
-----
Er den ok? Eller mangler der noget?
Mette