Løssalg af foreningsblad
Fra : Kert Rats

Dato : 10-06-07 09:00

Vi er en forening på ca. 550 medlemmer, og vi udgiver et medlemsblad, der
sendes med Post Danmark til medlemmerne - og kun til dem. Der er p.t. ikke
mulighed for ikke-medlemmer at købe bladet.
Vi modtager ingen tilskud til bladproduktionen eller -distributionen,
hverken fra det offentlige eller fra private sponsorer.

Mit spørgsmål er nu: Må vi sælge vores medlemsblad i løssalg?
Jeg spørger, fordi der vist er et eller andet med et eller andet om, at det
må man ikke, hvis man modtager visse tilskud.
Der er nok også andre forhold vedr. løssalg, som jeg ikke er bekendt med.

Jeg kender ikke lovjunglen om løssalg, så hvis nogen her i vores gode gruppe
kan hjælpe, da vil jeg være meget taknemmelig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-06-07 22:54

Kert> Vi er en forening på ca. 550 medlemmer, og vi udgiver et
Kert> medlemsblad, der sendes med Post Danmark til medlemmerne -
Kert> og kun til dem. Der er p.t. ikke mulighed for ikke-medlemmer
Kert> at købe bladet. Vi modtager ingen tilskud til
Kert> bladproduktionen eller -distributionen, hverken fra det
Kert> offentlige eller fra private sponsorer.

Ingen tilskud.

Kert> Mit spørgsmål er nu: Må vi sælge vores medlemsblad i
Kert> løssalg? Jeg spørger, fordi der vist er et eller andet med
Kert> et eller andet om, at det må man ikke, hvis man modtager
Kert> visse tilskud. Der er nok også andre forhold vedr. løssalg,
Kert> som jeg ikke er bekendt med.

Øøhm... Men i modtager jo ingen tilskud, så hvad skulle problemet
være? Hvis i modtog tilskud, ville der nok være et problem ift. skæv
markedsføring.

Kert> Jeg kender ikke lovjunglen om løssalg, så hvis nogen her i
Kert> vores gode gruppe kan hjælpe, da vil jeg være meget
Kert> taknemmelig.

Jeg vil mene at reglen om udbud og efterspørgsel gælder, også på det
område.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Kert Rats

Dato : 12-06-07 10:42

"Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil mene at reglen om udbud og efterspørgsel gælder, også på det
> område.

"Reglen om udbud og efterspørgsel" - hvor kan jeg læse mere om den regel?

Glæder mig meget til at høre fra dig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-07 12:38

Den 12-06-07 11.41 skrev Kert Rats følgende:

> "Reglen om udbud og efterspørgsel" - hvor kan jeg læse mere om den regel?

Det er ikke en lovregel, men en markedsregel. Det er grundlaget for det
kapitalistiske system.

Med hensyn til lovregler var det måske mere på sin plads, at I
undersøgte skatteregler og regnskabsregler, når I vil sælge et produkt.
Måske de kan hjælpe i news:dk.erhverv, eller hjælper Skat sikkert gerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-06-07 20:41

Kert> "Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en
Kert> meddelelse news:466dc48c$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

Kert> "Reglen om udbud og efterspørgsel" - hvor kan jeg læse mere
Kert> om den regel?

Kert> Glæder mig meget til at høre fra dig.

Jeg kan da godt give et hurtigt lynkursus i den regel. Det er ikke
nogen juridisk regel.

Den siger at hvis der er enorm efterspørgsel efter det du gerne vil
sælge og udbuddet samtidigt er lille, så kan du forlange en høj pris.

Hvis der er lille efterspørgsel (= ingen gider købe dit produkt) og
stort udbud (= du har mange konkurrenter), har du et problem og kan
ligeså godt glemme tanken fordi du tjener ikke penge på det.

Jeg tegner lige en kurve over det i emacs:

pris
....... .. efterspørgsel
.. . . . .....
. .. . ......
. .. .......
. .. .. ....
. .. ...
. .. .
. .. . .
. .. ..
. - - - - - - -.x.
. ... .
. ... ....
. ... ....
. ... ...
. ... ..
. ......
. ...

Din pris er der hvor x'et er. Jeg kan ikke huske om jeg har tegnet
kurven rigtigt. Jeg tror den er god nok... Stort udbud = lav
pris. Stor efterspørgsel = høj pris.

Best regards
Martin Jørgensen