Kedligt forbehold i brugsanvisning. :-)
Fra : Sten Bo

Dato : 01-05-07 14:05

Vi har købt ny hjemme kaffemaskine, MoccaMaster (fremragende) og ser i
vejledningen.

Citat;

Læs hele vejledningen omhyggeligt og anvend kun kaffemaskinen i henhold til
denne.
Gem anvisningen til senere brug.

(Fint hertil).

Men

* Kaffemaskinen må kun anvendes under tilsyn af brugere, der har læst denne
brugsanvisning.

Osv. ...

Jeg fik ikke læst anvisningen og har ikke tænkt at gøre det. Læste den til
den gamle magen til. Skal min kone så altid holde øje med mig, og må jeg
ikke brygge kaffe når jeg alene hjemme? Hun siger, at det må jeg selv
om, - og vil lige for tiden ikke fylde termokanden før hun går, -
Men ellers skal hun vel i køkkenet hver gang?
Det her er altså belastende.

Vi har altså lidt kispus, men hvad nu hvis vennerne har dristet sig til at
sætte kaffe over uden vi opdagede det. Er vi så u-ansvarlige, mere end vi
er i forvejen.

Jeg går ud fra at man, fabrikanten ellers kan afvise garantikrav der kan
henføres til forkert brug men det kan de da alligevel. Så hvad er det for
noget?

Kan vi klare det med et opslag med de vigtigste punkter fra vejledningen og
eventuelt et nødnr. til tilsynet.

Fra : alexbo

Dato : 01-05-07 15:04

"Sten Bo"skrev

>Skal min kone så altid holde øje med mig,

Nej hun skal holde øje med kaffemaskinen, har du ikke læst brugsanvisningen?

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-05-07 15:53

alexbo> "Sten Bo"skrev

> [...]

alexbo> Nej hun skal holde øje med kaffemaskinen, har du ikke læst
alexbo> brugsanvisningen?

Ellers ender i med 12 års fængsel, da kaffemaskinen ellers eksploderer
og får Seest-katastrofen til at ligne vand ift. det krater der bliver
efterladt pga. uforsvarlig omgang med den.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-05-07 15:44

Sten Bo skrev:

> Kan vi klare det med et opslag med de vigtigste punkter fra vejledningen og
> eventuelt et nødnr. til tilsynet.

Jeg synes I skal investere i et 7-dages seminar i den korrekte brug af
kaffemaskinen!

Helt tilfældigt har jeg faktisk en uddannelse i netop den type
kaffemaskine, så jeg er helt klart villig til at undervise jer. Det hele
foregår i mit hjem, og koster kun 5000,. kr. pr. dag! I skal selv finde
et sted at bo, mad skal I også selv sørge for og kaffemaskinen tager I
selvfølgelig også med.

Håber vi ses!

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Hansen

Dato : 01-05-07 15:55

> Vi har købt ny hjemme kaffemaskine, MoccaMaster (fremragende) og ser i
> vejledningen.

Tillykke med den

> [...]
>
> Jeg fik ikke læst anvisningen og har ikke tænkt at gøre det. Læste den til
> den gamle magen til. Skal min kone så altid holde øje med mig,

Ja da

> og må jeg ikke brygge kaffe når jeg alene hjemme?

Nope!

> Hun siger, at det må jeg selv om, - og vil lige for tiden ikke fylde
> termokanden før hun går, -

Jamen siger du ikke at hun skal?

> Men ellers skal hun vel i køkkenet hver gang?

Ja, hvad ellers - hvad har man koner til?

> Det her er altså belastende.

For hende eller for dig?

> Vi har altså lidt kispus, men hvad nu hvis vennerne har dristet sig til at
> sætte kaffe over uden vi opdagede det. Er vi så u-ansvarlige, mere end vi
> er i forvejen.

Ja for søren da

> [...]
> noget?
>
> Kan vi klare det med et opslag med de vigtigste punkter fra vejledningen

Tvilver jeg på. Tag da det kursus en anden her i tråden tilbyder.