/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Auktions hjemmeside
Fra : joke


Dato : 27-04-07 12:47

Hej

jeg overvejer at lave en hjemmeside til auktion så folk med samme hobby kan
sætte deres ting på auktion, jeg skal ikke tjene på siden men vil omvendt
heller ikke skulle stå ansvarlig for de solgte enheders funktionalitet.

Er der noget jeg skal tænke på når jeg vil formidle et salg mellem 2
private, så jeg ikke selv kommer i klemme. der vil ikke blive mulighed for
at betale på siden, og folk vil blive rådet på hjemmesiden til at handle
kontant ved afhentning

Hilsen

Johnny



 
 
Henrik Stidsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 27-04-07 13:11

joke was thinking very hard :
> Er der noget jeg skal tænke på når jeg vil formidle et salg mellem 2 private,
> så jeg ikke selv kommer i klemme. der vil ikke blive mulighed for at betale
> på siden, og folk vil blive rådet på hjemmesiden til at handle kontant ved
> afhentning

Dit primære ansvar vil være at sitet kører og det tekniske fungerer.

Annoncører har selv ansvar for deres annoncer. Hvis du bliver gjort
opmærksom på en annonce der er ulovlig (f.eks. tyvekoster eller ting
der er ulovlige at sælge i DK) så skal fjerne den hurtigst muligt for
at undgå at blive gjort ansvarlig for noget. Du kan dog kræve
dokumentation for ulovligheden.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
Winona Ryder



Morten Rasmussen (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Morten Rasmussen


Dato : 30-04-07 21:20

Du skal være opmærksom på, at hvis siden har et sådan omfang at du kan
betragtes som erhervsdrivende vil salgene kunne omfattes af købelovens §4a,
stk 2.

Med venlig hilsen

Morten Meizner Rasmussen
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
news:mn.db537d749fe50502.34878@news.hs235.dk...
> joke was thinking very hard :
>> Er der noget jeg skal tænke på når jeg vil formidle et salg mellem 2
>> private, så jeg ikke selv kommer i klemme. der vil ikke blive mulighed
>> for at betale på siden, og folk vil blive rådet på hjemmesiden til at
>> handle kontant ved afhentning
>
> Dit primære ansvar vil være at sitet kører og det tekniske fungerer.
>
> Annoncører har selv ansvar for deres annoncer. Hvis du bliver gjort
> opmærksom på en annonce der er ulovlig (f.eks. tyvekoster eller ting der
> er ulovlige at sælge i DK) så skal fjerne den hurtigst muligt for at undgå
> at blive gjort ansvarlig for noget. Du kan dog kræve dokumentation for
> ulovligheden.
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> "Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
> "I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
> thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
> Winona Ryder
>
>



Henrik Stidsen (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-04-07 21:35

Morten Rasmussen laid this down on his screen :
> Du skal være opmærksom på, at hvis siden har et sådan omfang at du kan
> betragtes som erhervsdrivende vil salgene kunne omfattes af købelovens §4a,
> stk 2.

Nej, for det er ikke ham der sælger?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"The reason there are two senators for each state is so that one can be
the designated driver." - Jay Leno



Jesper Brock (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 01-05-07 17:37

Henrik Stidsen skrev:
> Nej, for det er ikke ham der sælger?

Man kan sagtens blive draget til ansvar, hvis man som erhvervsdrivende
formidler kontakt emmelm to private - se fx Forbrugeraftalelovens §3, stk. 3

"§ 3. Ved en forbrugeraftale forstås i denne lov en aftale, som en
erhvervsdrivende indgår som led i sit erhverv, når den anden part
(forbrugeren) hovedsagelig handler uden for sit erhverv.)

Stk. 2. Den erhvervsdrivende har bevisbyrden for, at en aftale, den
pågældende har indgået, ikke er en forbrugeraftale.

Stk. 3. Under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 1 finder loven
tillige anvendelse på aftaler om varer og tjenesteydelser fra
ikkeerhvervsdrivende, hvis aftalen er indgået eller formidlet for
sælgeren eller tjenesteyderen af en erhvervsdrivende, samt på
erhvervsdrivendes henvendelser med henblik på indgåelse af sådanne aftaler."





--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Henrik Stidsen (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-05-07 17:52

After serious thinking Jesper Brock wrote :
>> Nej, for det er ikke ham der sælger?

> Man kan sagtens blive draget til ansvar, hvis man som erhvervsdrivende
> formidler kontakt emmelm to private - se fx Forbrugeraftalelovens §3, stk. 3

Men hvilket ansvar? Jeg vil påstå at den der driver sitet aldrig vil
kunne blive stillet til ansvar for f.eks. mangler ved varen eller hvis
en sælger snyder køber.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"Books have the same enemies as people: fire, humidity, animals,
weather, and their own content." - Paul Valery



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste