Kompensation
Fra : Arne Holm Jacobsen

Dato : 24-04-07 18:17

En pakke sendt fra Grønland i Januar i år og som er meddelt bortkommet efter
2½ md. er nu dukket op igen i en anden Grønlandsk by. Der er udbetalt
erstatning for pakken

¨Når jeg får pakken tilsendt skal beløbet for erstatningen jo tilbagesendes.

Nu er spørgsmålet så, kan man ikke forlange kompensation for det sløseri der
Grønlandske Postvæsen lavet, og dermed tilbagebeholde noget af beløbet som
erstatning . Pakken er sendt af min selv til migselv i DK. MVH. AHJ

Fra : Christian Madsen

Dato : 24-04-07 18:23

Arne Holm Jacobsen skrev den 24-04-2007:
> [...]
> Grønlandske Postvæsen lavet, og dermed tilbagebeholde noget af beløbet som
> erstatning . Pakken er sendt af min selv til migselv i DK. MVH. AHJ

Nej, du har jo ikke lidt et tab, da du netop har fået erstatning.
Hvis du skal have en kompensation, skal det være noget du aftaler med
pakkefirmaet.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Codexx

Dato : 24-04-07 18:30

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> Nej, du har jo ikke lidt et tab, da du netop har fået erstatning.
> Hvis du skal have en kompensation, skal det være noget du aftaler med
> pakkefirmaet.

Ifølge PostDK's forretningsbetingelser for udlandspakker udbetales ikke
erstatning eller godtgørelse ved forsinkelse. Så der er næppe noget at komme
efter.

/Bacher

Fra : Christian Madsen

Dato : 24-04-07 19:38

Codexx skrev den 24-04-2007:
> [...]
> erstatning eller godtgørelse ved forsinkelse. Så der er næppe noget at komme

Nej, så er sagen jo afgjort.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Neuman

Dato : 24-04-07 23:05

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge PostDK's forretningsbetingelser for udlandspakker udbetales ikke
> erstatning eller godtgørelse ved forsinkelse. Så der er næppe noget at
> komme efter.

Teknisk set er Grønlandspakker vel DK? Grønland har danske postnumre.

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 25-04-07 23:39

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Teknisk set er Grønlandspakker vel DK? Grønland har danske postnumre.

Nej Grønland er en selvstændig postal enhed www.post.gl

De grønlandske postnumre er et levn fra kolonitiden, det er lidt som en
dårlig
vane, man gidder dem ikke men man har vænnet sig til dem.......

Best regards !

Bo G. Christensen - Nuuk - Grønland.