ejendomsskat - 2 boliger
Fra : rasmus

Dato : 17-04-07 09:53

Hejsa,

Hvis man ejer to boliger (bebor den ene og har den anden til salg), betaler
man så ejendomsskat af begge to eller kun den, man bebor?

ras

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-07 10:16

rasmus skrev:

> Hvis man ejer to boliger (bebor den ene og har den anden til salg), betaler
> man så ejendomsskat af begge to eller kun den, man bebor?

Af begge to. Det er værdien der beskattes, ikke ens opholdssted.

--
Bertel

Fra : rasmus

Dato : 17-04-07 10:35

> Af begge to. Det er værdien der beskattes, ikke ens opholdssted.

- ok, troede der var forskel på ejendomsskat og ejendomsværdiskat ...

ras

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-04-07 10:47

Den 17-04-07 11.15 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Af begge to. Det er værdien der beskattes, ikke ens opholdssted.

Det blev lavet om i 2000 (tror jeg det var). Tjek
Ejendomsværdiskatteloven, paragraf 11:
http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20020076429-REGL

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér dine venner med ny viden:

Fra : rasmus

Dato : 17-04-07 10:53

> Det blev lavet om i 2000 (tror jeg det var). Tjek
> Ejendomsværdiskatteloven, paragraf 11:
> http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20020076429-REGL

- yes, det er ejendomsværdiskatten, men kun betaler et sted ...

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 17-04-07 18:00

> Af begge to. Det er værdien der beskattes, ikke ens opholdssted.

Det er vist mange år siden du har set på den slags ting

Folk her i gruppen forventer at man har forstand på det man svarer på, så vær ikke så
hurtig med pennen en anden gang.

Peter

Fra : Peder Porse

Dato : 17-04-07 22:16

Ejendomsskatten betales af GRUNDVÆRDIEN på de ejendomme man ejer.

Ejendomsaværdiskatten af ejendomsværdien påd en ejendom man bebor.

med de moderationer skattestoppet medfører.
pp

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 17-04-07 14:34

"rasmus" <nejtak@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Hvis man ejer to boliger (bebor den ene og har den anden til salg),
> betaler man så ejendomsskat af begge to eller kun den, man bebor?

Jeg var i samme situation sidste år.
Du skal kun betale EjendomsVÆRDIskat af det sted du bor.
Det sker ikke automatisk, så du skal selv gøre opmærksom på det.
Jeg fik 10 måneders ejendomsværdiskat tilbage i år da opgørrelsen kom.

Hilsen Ole Frederiksen