Spg. til købeloven
Fra : Tommy Fer

Dato : 16-04-07 20:45

Hej NG

Såvidt som jeg har forstået har en butik 2 forsøg til at rette en
fejlramt genstand, derefter ombytning.

Jeg sendte min tlf til reperation igennem telia i starten af året, og
igen i sidste mdr. Samme fejl.

Den blev heller ikke lavet i 2 forsøg.

Idag var jeg dernede. Da han fandt ud af jeg ikke havde telia abonnoment
(telefonen dog købt der) så kunne jeg ikke få den byttet på stedet, men
den skulle sendes til telecare. Deres service afdeling.

Jeg brokkede mig, men der var ikke noget at komme efter.

Så nu kan jeg se frem til 3 uger uden min tlf. igen.. suk..

Han skrev godtnok på fejlmeddelesen at den skulle ombyttes.

Er det ok procedure fra butikkens side?

mvh Tommy Fer

Fra : Christian F

Dato : 16-04-07 21:34

Nu skriver du ikke noget om hvad fejlen er, men butikken har ret til forsøge
at udbedre fejlen - nogle fejl, især periodiske, gør at fejlen kan være svær
og finde og kræver måske mere end 2 rep forsøg.
Dog skal det ske uden lempe for kunden, så de burde låne dig en anden imens.

Forbrug.dk har lavet en fremragende guide her:
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Ren_besked/Ret_og_pligt_som_forbruger.pdf
Se omkring side 29

Mvh Christian

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-04-07 07:20

Christian F skrev:
> [...]
> Dog skal det ske uden lempe for kunden, så de burde låne dig en anden imens.
>
> Forbrug.dk har lavet en fremragende guide her:

Tak for svaret..

Har læst guiden, dog uden at blive alt for meget klogere.... ;)

De har tilbudt at låne mig en anden telefon, det drejer sig bare om en
PDA/telefon. Derfor hjælper deres lånetelefon mig ikke rigtigt, da det
"bare" er en telefon. Mangler stadig min kalender og de andre specifikke
PDA funktioner.

Fejlen er generel ustabilitet. Telefonen skal resettes min. hver dag for
at fungere efter hensigten.
'
mvh Tommy Fer

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-04-07 19:35

Tommy Fer skrev:
> [...]
>
> Så nu kan jeg se frem til 3 uger uden min tlf. igen.. suk..
>
> Han skrev godtnok på fejlmeddelesen at den skulle ombyttes.

Hej igen

Har idag talt med telia, ikke den lokale butik. Der er nu en ny telefon
på vej til mig i posten, rigtig god service når man fik fat i de rigtige!

mvh Tommy Fer