Guleplader
Fra : Ukendt

Dato : 11-04-07 15:54

Hej,

Er der nogen der kan fortælle mig hvad reglerne og mm. er for kørsel i eks.
Tyskland i en varevogn på gule plader?

Der er betalt moms af bilen, så den kan køres i privat.

/HB

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 11-04-07 16:37

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eks. Tyskland i en varevogn på gule plader?
>
> Der er betalt moms af bilen, så den kan køres i privat.

Den må køres som enhver anden bil. Tyskerne er ligeglade med nummerpladens
farve.
Hilsen Matthias

Fra : Henning

Dato : 11-04-07 16:43

On Wed, 11 Apr 2007 16:54:06 +0200, "HB" <hbsnabela.dk> wrote:

>Hej,
>
>Er der nogen der kan fortælle mig hvad reglerne og mm. er for kørsel i eks.
>Tyskland i en varevogn på gule plader?

Samme regler som enhver anden bil - i udlandet er de ligeglade hvilken
farve nummerplade din bil har, Danmark er det eneste land der kører
med forskellige typer plader på den måde.
Bare husk at medbring original registreringsattest samt
forsikringsbeviser (rød og grøn).

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-07 17:02

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> med forskellige typer plader på den måde.
> Bare husk at medbring original registreringsattest samt

Ok - tak for de hurtige svar

/HB

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-04-07 17:47

> Danmark er det eneste land der kører
> med forskellige typer plader på den måde.

Ikke helt rigtigt, i Norge har de også varevogne men med grønne nr. plader

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 11-04-07 18:44

On Wed, 11 Apr 2007 16:54:06 +0200, "HB" <hbsnabela.dk> wrote:

>Hej,
>
>Er der nogen der kan fortælle mig hvad reglerne og mm. er for kørsel i eks.
>Tyskland i en varevogn på gule plader?
Tyskerne og andre lande, er ligeglade med farven på din nummerplader,
det er i bund og grund et dansk afgiftsystem der danner grundlaget for
farven (og nummerserien) og evt. begrænsninger i brugen gælder kun i
danmark.

/Hans

Fra : Anders Majland

Dato : 13-04-07 10:19

> [...]
> det er i bund og grund et dansk afgiftsystem der danner grundlaget for
> farven (og nummerserien) og evt. begrænsninger i brugen gælder kun i

Der er så lige det med forsikringsdækningen hvis man ved grænsen monterer
bagsæderne (der ikke må anvendes i DK) og henter de sidste venner ved
banegården i flensborg inde turen går videre ud i Europa ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-04-07 11:05

Anders Majland wrote:

> Der er så lige det med forsikringsdækningen hvis man ved grænsen monterer
> bagsæderne (der ikke må anvendes i DK) og henter de sidste venner ved
> banegården i flensborg inde turen går videre ud i Europa ...

Og at feriebillederne nok ikke skal sendes til Skat...

Selv om udenlandske myndighederne ikke vil håndhæve specielle danske
regler, så gælder de vel formelt set stadig, således at Skat kan kræve
efterbetaling af registreringsafgift, hvis en varevogn har været anvendt
ud over det ved registreringen tilladte.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Henning

Dato : 13-04-07 12:04

> [...]
>efterbetaling af registreringsafgift, hvis en varevogn har været anvendt
>ud over det ved registreringen tilladte.

HB's oprindelige indlæg lød bl.a. "Der er betalt moms af bilen, så den
kan køres i privat."

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-04-07 17:44

Henning wrote:

> HB's oprindelige indlæg lød bl.a. "Der er betalt moms af bilen, så den
> kan køres i privat."

Der må stadig ikke monteres bagsæder (som Anders skrev).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/