at-kursus og kørekort
Fra : Morten

Dato : 08-04-07 11:40

Hej

Jeg mistede mit kørekort i forbindelse med spirituskørsel
for 2 år siden. Det blev frakendt i 2 1/2 år, og jeg er nu så
småt begyndt at tænke på generhvervelsen.

Nu hører jeg at det er obligatorisk, hvilket jeg også kan læse
et par steder på nettet, at man skal gennemgå det her at-kursus
først.

Men, nu hører jeg fra flere der har prøvet noget lignende, at det
kun er tilfældet hvis det står i min dom, hvilket det ikke gør..

Ikke at jeg har et problem med det kursus, ud over at det koster
en formue, og er mega bøvlet når man i sagens natur ikke har bil...
Så, har vel egentlig et problem med det.. griner..

Kan nogen jura-kloge gør mig lidt klogere her ?

Morten

Fra : Bjarne

Dato : 08-04-07 12:16

Morten skrev:

> [...]
> en formue, og er mega bøvlet når man i sagens natur ikke har bil...
> Så, har vel egentlig et problem med det.. griner..

Hvad er der at grine af?
Du har begået en alvorlig forbrydelse, udsat andre mennesker for fare,
åbenbart været heldig at det gik godt, og nu får du så en chance til?
Hvis du griner ad det, så er det omtalte kursus nok ikke helt ved siden
af. Tag det.

Bjarne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-04-07 12:25

Bjarne wrote:

> Du har begået en alvorlig forbrydelse, udsat andre mennesker for fare,
> åbenbart været heldig at det gik godt, og nu får du så en chance til?

Du glemte at sætte opfølgning til en passende gruppe

Jeg regner med at du er bekendt med fundatsen for denne grupe?
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura
"Ønskes ikke: (..)
Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme (..)"

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Morten

Dato : 08-04-07 12:35

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> åbenbart været heldig at det gik godt, og nu får du så en chance til?
> Hvis du griner ad det, så er det omtalte kursus nok ikke helt ved siden

Havde godt en ide om at idioter som dig ville svare... ærgeligt når
man nu spørger i en jura gruppe... hold dig til moral.dk eller lign.
hvis den findes... du har ingen anelse om hvad der er sket eller en
skid.. Har snart udstået min straf, ikke kørt som de fleste andre gør,
og blev ikke stoppet af politet, men sov i min bil med nøglen i.. fuck dig.

Morten

Fra : Bjarne

Dato : 08-04-07 12:50

Morten skrev:

> [...]
> og blev ikke stoppet af politet, men sov i min bil med nøglen i.. fuck dig.

Det kan godt være, at jeg ikke skulle have sagt min mening om
spritbilister, men det giver dig ikke ret til det beskidte sprog.

Bjarne

Fra : Morten

Dato : 08-04-07 13:02

> Det kan godt være, at jeg ikke skulle have sagt min mening om
> spritbilister, men det giver dig ikke ret til det beskidte sprog.
>
> Bjarne

Da rart at du endelig har læst reglerne for brugen af gruppen.... undskylder
mit grimme sprog..

Morten

Fra : Holst

Dato : 08-04-07 12:55

Morten wrote:

> [...]
> og blev ikke stoppet af politet, men sov i min bil med nøglen i.. fuck dig.

Hold da op! Får man virkelig 2½ års ubetinget frakendelse af kørekortet
for at sove i bilen!?

Er det normalt?

Fra : Morten

Dato : 08-04-07 13:10

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hold da op! Får man virkelig 2½ års ubetinget frakendelse af kørekortet
> for at sove i bilen!?
>
> Er det normalt?

Jeps, og det er "førstegangstilfælde", man skal bare være fuld nok..
smiler.. ja det er mig

Hvis man bliver vurderet til at ha hensigt til at køre (nøglen i) (motoren
kørte for varmens skyld
i mit tilfælde)
og promillen er høj nok,
og betjenten ikke har fået fisse længe... så ja.. surt, men sådan er det..
firkantet.

Morten

Fra : lars

Dato : 08-04-07 21:11

"Morten" <hos@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> og promillen er høj nok,
> og betjenten ikke har fået fisse længe... så ja.. surt, men sådan er det..

Hvis du nu havde siddet på pasager sædet ved siden af føresædet og ikke
føresædet med tændt motor og "varmet dig" tror du så det havde givet samme
udfald. man kører jo ingen steddet uden rat og pedal mm.

hilsen lars andersen

Fra : alexbo

Dato : 08-04-07 12:32

"Morten" skrev

> Men, nu hører jeg fra flere der har prøvet noget lignende, at det
> kun er tilfældet hvis det står i min dom, hvilket det ikke gør..

Næh, men står der overhovedet noget om betingelserne for generhvervelse.
køretimer, køreprøve o.s.v.
Selv om du f.eks havde en 10års frakendelse fra før AT kurserne blev
indført, er de ikke en del af dommen men af vurderingen af din egnethed til
kørekort.

Din sag er fra før stramningerne i 1/9 2005, men det hjælper ikke ret meget.

Færdselsloven år 2001
§ 60. Politiet kan inddrage førerretten, hvis den pågældende ikke længere
opfylder betingelserne for at få kørekort. Såfremt en person nægter at
medvirke til de undersøgelser eller prøver, der er nødvendige til afgørelse
heraf, kan politiet straks inddrage førerretten. Spørgsmålet, om den
pågældende er afhængig af brug af euforiserende eller andre
bevidsthedspåvirkende stoffer eller ikke er ædruelig, kan forlanges indbragt
for domstolene. Indbringelsen sker efter reglerne i straffelovens § 78, stk.
3.

Stk. 2. Har førerretten været frakendt ubetinget, kan retten efter
frakendelsestidens udløb kun generhverves, såfremt en kontrollerende
køreprøve bestås. Har førerretten været frakendt ubetinget som følge af
spiritus- eller promillekørsel, kan retten kun generhverves, såfremt
ansøgeren forinden har gennemført kursus i alkohol og trafik (A/T-kursus) og
har bestået en kontrollerende køreprøve

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten

Dato : 08-04-07 12:59

klip.......

> mvh
> Alex Christensen

Det giver mening.

Men dem jeg har snakket med, har det stået i dommen vedr. at og
generhvervelse..
det gør det ikke i min... underligt hvis det ellers er blevet praksis/lov

Håber da der er en skæringsdato feks. .. hmmm, ja dem med erfaring i den
slags praler jo sikkert ikke med deres viden i denne gruppe..

Vil da selvfølgelig gøre det hvis det nu er loven og påkrevet, men sgu ikke
hvis jeg
ikke er dømt til det...

Morten

Fra : Morten

Dato : 08-04-07 12:44

"Morten" <hos@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så, har vel egentlig et problem med det.. griner..
>
> Kan nogen jura-kloge gør mig lidt klogere her ?

Er der nogen her der kan gi en juridisk vurdering eller bedst noget fakta
evt. links ?
Gider ikke høre folks mening om folk som mig...

Morten

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 08-04-07 12:49

> [...]

> en formue, og er mega bøvlet når man i sagens natur ikke har bil...
> Så, har vel egentlig et problem med det.. griner..

http://www.arf.dk/Atkursus/Index.htm
Vær glad for du bor i DK
i Tyskland skulle du også have en psykologtest .
Måske en god ide til politikere !.

--
ad

Fra : Morten

Dato : 08-04-07 13:13

"Awul Dasfilshabeda" <th.nyhedsgruppe@gmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.arf.dk/Atkursus/Index.htm
> Vær glad for du bor i DK
> i Tyskland skulle du også have en psykologtest .
> [...]
Endu en.. er der nogen der snakker jura her ?????

Morten

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-04-07 13:21

Morten skrev den 08-04-2007 12:40:
> [...]
> Så, har vel egentlig et problem med det.. griner..
>
> Kan nogen jura-kloge gør mig lidt klogere her ?

Her er hvad politiet skriver:

---------
Kursus i Alkohol og Trafik – A/T-kursus

Ved kørselsforbud for spirituskørsel eller ved en betinget eller
ubetinget frakendelse af førerretten for spirituskørsel, skal du
gennemføre et kursus i alkohol og trafik (A/T-kursus). Kurset er
obligatorisk.

Hvis du har fået en ubetinget frakendelse af førerretten på grund af
spirituskørsel (herunder promillekørsel efter de tidligere gældende
regler før 1. september 2005), er A/T kurset obligatorisk, og du kan
tidligst begynde kurset 3 måneder før din frakendelse udløber.

Hvis du har fået et kørselsforbud eller en betinget frakendelse kan du
begynde på første ledige kursus.

Se undervisningsplanen for A/T kurset her

Du skal som hovedregel bestå en ny køreprøve (en kontrollerende
køreprøve) efter A/T kurset, før du kan få kørekortet tilbage.

I Pjecen om A/T kurset kan du læse, hvor tilmelding til kurset kan ske.

Kurset koster 2.000 kr.

--------------
fra
http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/efter_frakendelse_2.htm#SubHeader6

Siden det er spirituskørsel du er dømt for, så vil jeg formode, at du
skal tage A/T-kurset.

Og ta' så et hotelværelse næste gang.
Det er billigere end et A/T-kursus
Og så som du selv afslutter din sætning: griner.

((((ja, og så kan du så sige, at du ikke vil tage mig
seriøs...tilgengæld: hvordan kan man tage dig seriøs når du griner af en
så alvorlig ting som spirituskørsel)))

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Morten

Dato : 08-04-07 14:02

> ((((ja, og så kan du så sige, at du ikke vil tage mig
> seriøs...tilgengæld: hvordan kan man tage dig seriøs når du griner af en
> [...]

Det tyder jo meget på at jeg skal tage det kursus... fint nok.
Tak for dit klip, der jo burde være svar nok...
Jeg vil helt klart til en hver tid tage dig seriøst.. Til en en vis grad
selvfølgelig... kunne aldrig drømme om at nævne at din frekvens
af indlæg tyder på at du er en sørgelig person der ikke har andet
end din pc at tage dig til... Det gør jeg så ikke.. Dine evner og viden
om jura har jeg stor respekt for..men... håber ikke du en dag skal
beskæftige
dig med det til dagligt, når du ikke kan holde det adskildt fra din
personlige mening.
Jeg har aldrig grinet af en så alvorlig ting som spirituskørsel, men af
min situation og har sgu ikke ondt af mig selv..... læs lige mit indlæg
igen.:

> Ikke at jeg har et problem med det kursus, ud over at det koster
> en formue, og er mega bøvlet når man i sagens natur ikke har bil...
> Så, har vel egentlig et problem med det.. griner..

Sikke en en flok moral-jura drenge der keder sig her..

Morten

Fra : Ann

Dato : 08-04-07 18:29

On 8 Apr., 12:40, "Morten" <h...@larsen.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> Så, har vel egentlig et problem med det.. griner..
>
> Kan nogen jura-kloge gør mig lidt klogere her ?

Hej Morten

www.politi.dk fandt jeg flg.

[...]

Håber det giver svar på dit spørgsmål

hilsen