En fars ret til at se sit barn..
Fra : info@farsret.dk

Dato : 05-04-07 23:58

Skal en far have ret til at se sit barn?

Hvis barnet selv kunne svare, ville svaret være JA.

Min personlige mening:
Begge forældre påtager sig et ansvar, når man får et barn. Et ansvar,
der efter min mening varer HELE livet, og ikke kun til barnet er fyldt
18 år. Det bør og skal handle om barnet og ikke om den konflikt mellem
forældrene. En hvilken som helst forælder, der skader et barn psykisk
eller fysisk bør fratages alle rettigheder for at se barnet.
Myndighederne vil overordnet bakke mig op i min holdning så langt.

En ny lov træder "sandsynligvis" i kraft d. 1. oktober 2007, hvor der
tages hensyn til barnet, hermed også barnets ret til at have samvær
med begge forældre. En far får flere rettigheder hvad angår et fælles
barn.

Her stiller jeg mine første spørgsmål! Hvorfor har en far ikke haft de
rettigheder før? Hvilken RET har FRATAGET en fars rettigheder til at
VÆRE far for sit barn? Hvis myndighederne har indset, at den nuværende
lovgivning ikke lever op til en fars rettigheder og på sin vis er
uretfærdig, HVORFOR træder den nye lov så ikke i kraft øjeblikkelig?

I Danmark er det ret nemt at blive separeret/skilt. Det er også enhver
persons ret, at afslutte et ægteskab der ikke fungerer. Men når der er
børn involveret i dette forløb, er det desværre moderen der står bedst
stillet. Hvis moderen ikke ønsker fælles forældremyndighed, er faderen
igen meget dårlig stillet. Hvem har ret til at bestemme at en mor en
bedre forælder, siden forældremyndigheden altid tilfalder moderen?
Denne uretfærdighed skal "sandsynligvis" også tages hånd om, når den
nye lov træder i kraft d. 1. oktober 2007. Men hvorfor ikke
øjeblikkelig? Hvorfor skal fædre, der skal igennem denne kedelige
episode, straffes yderligere ved at miste forældremyndigheden over et
FÆLLES barn?

De første 4 måneder af barnets liv bliver far igen uretfærdigt
behandlet. Det er bevist, at konflikten mellem mor og far i de første
4 måneder af barnets liv, kan påvirke barnet via amningen. Derfor kan
Statsforvaltningen beslutte (Det har de gjort i mit tilfælde), at en
far slet ikke skal have samvær med barnet. SELVFØLGELIG handler ALT om
barnets bedste. Men er Statsforvaltningen egnet til at bedømme om mor
blot ønsker dette for at skade far? Hvorfor er det så let at beslutte,
at der overhovedet er en konflikt, og det ikke blot er opspind?
Flere undersøgelser viser, at et barn, i en tidligere alder end hidtil
antaget, tilknytter sig faderen og har BEHOV for kontakt med faderen.
Skaber man ikke en "konflikt" for barnets forhold til faderen, ved at
undgå en konflikt mellem mor og far?

Har man lyst til at klage over Statsforvaltningens afgørelse, skal man
gå til Familiestyrelsen. Familiestyrelsen gør én opmærksom på (d. 30.
marts 2007), at der er 4 måneders behandlingstid. Klagen handler netop
om samvær med barnet i de første 4 måneder af barnets levetid! Så vi
kan ikke få hjælp af myndighederne til at klage, hvilket vi har vores
fulde ret til. Vi kan ikke gøre brug af vores RET og gøre brug af
denne FRIHED til at klage, fordi der er for lang behandlingstid! Der
er da noget HELT galt med systemet.

Ret er ikke ret, hvis den ret skal tage MIN RET til at se mit barn.

Fra : Christian Madsen

Dato : 06-04-07 01:23

info@farsret.dk frembragte:
> [...]
> er da noget HELT galt med systemet.
>
> Ret er ikke ret, hvis den ret skal tage MIN RET til at se mit barn.

Tag dit spam til et andet sted. Der er ingen her der gider at se på
det!!

--
Mvh. stud.jur Christian Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-07 05:36

info@farsret.dk wrote:
> [...]
> er da noget HELT galt med systemet.
>
> Ret er ikke ret, hvis den ret skal tage MIN RET til at se mit barn.

Fut og X-post flæbegruppen, hvor du sikkert vil finde flere af din type.

Fra : Bjarne

Dato : 06-04-07 15:01

info@farsret.dk skrev:
> Skal en far have ret til at se sit barn?

Hvis du virkelig mener det seriøst, så skader du den sag, du påstår at
støtte.
Fæhoved.

Bjarne

Fra : MuS

Dato : 06-04-07 15:43

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du virkelig mener det seriøst, så skader du den sag, du påstår at
> støtte.
> Fæhoved.
>

> Bjarne

Nu vil jeg godt bryde ind med en kommentar..

Den lov som der lige er kommet, består i at faderen/moderen har mere ret til
at se barnet end barnets tarv.
Før var det sådan at hvis en forældre ikk havde haft kontakt med sit barn i
5 år, så frasagde vedkomne automatisk ALLE rettigheder.
Nu er det sådan, at en forældre kan komme efter 5, 8 eller 12 år og sige,,
JEG VIL se mit barn og skide hul i om barnet vil. Det er bare så langt
ude.... HVOR FANDEN ER BARNETS TARV BLEVET AF ???
Den forældre der ikk ser sit barn, kan da bare stille sig op i SA og kræve
samkvem og evt kører den videre i retten.
Hvorfor tror nogle at de kan få det hele serveret og ikk selv gøre noget..

Fra : Bjarne

Dato : 06-04-07 16:14

MuS skrev:

> JEG VIL se mit barn og skide hul i om barnet vil. Det er bare så langt
> ude.... HVOR FANDEN ER BARNETS TARV BLEVET AF ???

Børns Vilkår mener ikke, man kan sige, at nogen har ret til at få børn.
Hvert liv er unikt og uvurderligt i sig selv, og det må altid være den
svageste part, barnet, der nyder den største beskyttelse.
http://www.bornsvilkar.dk/BornsVilkar/BornsVilkarMener/RetTilBorn.aspx

Men selvom man mener, at børnenes tarv er det vigtigste, er det ikke
noget som kan løses rent juridisk.

Der er i sidste ende altid nogle personer, som skal træffe en beslutning
på et subjektivt grundlag, og her gælder det om at sikre, at både
børnene, forældre og andre høres, f.eks. v.h.a. børneadvokater.
Hvordan det skal gøres er en diskussion, som falder helt uden for
rammerne her.

Bjarne

Fra : MuS

Dato : 06-04-07 16:20

> [...]
> forældre og andre høres, f.eks. v.h.a. børneadvokater.
> Hvordan det skal gøres er en diskussion, som falder helt uden for rammerne

Jeg kom heller ikk ind med hensigt om at bryde mønstret, selv om jeg gjord

Det var bare det med at "info" skrev at han ikk ku få det til at passe, at
er førhen ikk har været nogle der "holdte" med faderen..
Sorry, hvis jeg har tråd nogle over tæerne, men f mit indlæg slettet
/Bente

Fra : Brian K

Dato : 06-04-07 17:17

"MuS" <hvideengelFJERN&DETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samkvem og evt kører den videre i retten.
> Hvorfor tror nogle at de kan få det hele serveret og ikk selv gøre noget..

u har da vist ikke sat dig meget ind i den nye lov (eller i den gamle for
den sags skyld)

INTET af det du skriver er korrekt!

Fra : MuS

Dato : 06-04-07 17:35

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> "MuS" <hvideengelFJERN&DETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> u har da vist ikke sat dig meget ind i den nye lov (eller i den gamle for
> den sags skyld)
>
> INTET af det du skriver er korrekt!
Jeg har selv været inde i det, så jeg VED at det jeg skriver passer.
Men den lov der starter i okt, nej den kender jeg intet til, jeg ved bare
hvordan det har været indtil nu og at fædre har haft/har rettigheder..
Syns stadig at regler burde være ens for mor/far.
Men som jeg før fik at vide høre det ikk inde i denne gruppe, og skriver ikk
mere. (men ville da lige forsvarer mig selv )

Fra : Brian K

Dato : 06-04-07 17:50

> [...]
> Men som jeg før fik at vide høre det ikk inde i denne gruppe, og skriver
> ikk mere. (men ville da lige forsvarer mig selv )

Udgangspunktet har hele tiden været "til barnets bedste" - det er den
Statsamtet hele tiden har brugt - problemet har været at den enkelte
rådgiver har kunnet gradbøje som han/hun har haft lyst til (det er jo også
en RET svævende lov "til barnets bedste") - med den nye lov som tråder i
kraft - sikre man at der blive rmere enesrettede retningslinjer - men
udgangspunktet er stadig det samme "til barnets bedste" - dne HELT store
forskel er dog at man nu vil drage mere eller mindre ALLE børn ind til en
samtale før man træffer afgørelse - hvilket jo sikre at barnets EGNE
synspunkter kommer frem (og dermed er der også en chanse for at den forældre
som lyver bliver "nappet".

Jeg ser frem til at den nye lov træder i kraft!

/brian

Fra : MuS

Dato : 06-04-07 17:55

> [...]
> forældre som lyver bliver "nappet".
>
> Jeg ser frem til at den nye lov træder i kraft!

Den er jeghelt med på, men en forældre der ikk har set sit barn i 5 år, kan
uden videre komme og kræve samkvem, uden nogen som helst halløj og det er
der barnet kommer i klemme..
Jeg er inde i det pt, så jeg ved hvordan det er og det kan ikk være
meningen.
Men jeg syns oz at der har været forskel på mor og far behandlingen og det
er dejligt at det blir lavet om nu. For hvorfor skulle mor være bedre end
far ?
/Bente

Fra : info@farsret.dk

Dato : 06-04-07 19:53

On 6 Apr., 16:00, Bjarne <netmolo...@varmpost.com> wrote:

> Hvis du virkelig mener det seriøst, så skader du den sag, du påstår at
> støtte.
> Fæhoved.
>
> Bjarne

Bjarne, du viser godt nok hvem der er et fæhoved... FLOT...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-04-07 22:24

<info@farsret.dk> wrote in message

Bjarne, du viser godt nok hvem der er et fæhoved... FLOT...

Abuse(at)googlegroups plus isp afsendt..