|
| Fortrydelsesret fjernsalg Fra : Hansen |
Dato : 04-04-07 18:07 |
|
Hvis der i købsbetingelserne står:
"4. Fortrydelsesret
Såfremt kunden er forbruger, kan kunden fortryde en bestilling inden for 14
dage efter modtagelse af ordrebekræftelse.
Fortrydelsesretten kan udøves overfor ELRO Erhverv og ske pr. brev til
Elrovej 1,8900 Randers. Hvis kunden ved bestillingen har accepteret, at ELRO
Erhverv påbegynder levering af ELRO Erhverv
Telefonfontjenesten/Tillægsydelsen inden
fortrydelsesfristens udløb, ophører kundens fortrydelsesret dog allerede,
når ELRO Erhverv påbegynder leveringen jf.
pkt. 6 (Leveringstidspunktet)."
og man er forbruger, hvordan er man så stillet. Kan firmaet stille
forbrugeren ringere end købeloven?
| |
John (04-04-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 04-04-07 18:14 |
|
Hansen formulerede:
> Hvis der i købsbetingelserne står:
>
> "4. Fortrydelsesret
> Såfremt kunden er forbruger, kan kunden fortryde en bestilling inden
> for 14 dage efter modtagelse af ordrebekræftelse.
> Fortrydelsesretten kan udøves overfor ELRO Erhverv og ske pr. brev til
> Elrovej 1,8900 Randers. Hvis kunden ved bestillingen har accepteret,
> at ELRO Erhverv påbegynder levering af ELRO Erhverv
> Telefonfontjenesten/Tillægsydelsen inden
> fortrydelsesfristens udløb, ophører kundens fortrydelsesret dog
> allerede, når ELRO Erhverv påbegynder leveringen jf.
> pkt. 6 (Leveringstidspunktet)."
>
> og man er forbruger, hvordan er man så stillet. Kan firmaet stille
> forbrugeren ringere end købeloven?
Ja, når det er en ydelse/produkt der er "specielt"
fremstillet så er der ingen fortrydelsesret.
| |
Hansen (04-04-2007)
| Kommentar Fra : Hansen |
Dato : 04-04-07 18:21 |
|
"John" <jl.transport@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4613dc90$0$27049$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
>
> Hansen formulerede:
>> Hvis der i købsbetingelserne står:
>>
>> "4. Fortrydelsesret
>> Såfremt kunden er forbruger, kan kunden fortryde en bestilling inden
>> for 14 dage efter modtagelse af ordrebekræftelse.
>> Fortrydelsesretten kan udøves overfor ELRO Erhverv og ske pr. brev til
>> Elrovej 1,8900 Randers. Hvis kunden ved bestillingen har accepteret,
>> at ELRO Erhverv påbegynder levering af ELRO Erhverv
>> Telefonfontjenesten/Tillægsydelsen inden
>> fortrydelsesfristens udløb, ophører kundens fortrydelsesret dog
>> allerede, når ELRO Erhverv påbegynder leveringen jf.
>> pkt. 6 (Leveringstidspunktet)."
>>
>> og man er forbruger, hvordan er man så stillet. Kan firmaet stille
>> forbrugeren ringere end købeloven?
>
> Ja, når det er en ydelse/produkt der er "specielt"
> fremstillet så er der ingen fortrydelsesret.
Det er en mobiltelefon - ?
| |
John (04-04-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 04-04-07 18:28 |
|
Hansen formulerede:
> "John" <jl.transport@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4613dc90$0$27049$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
>>
>> Hansen formulerede:
>>> Hvis der i købsbetingelserne står:
>>>
>>> "4. Fortrydelsesret
>>> Såfremt kunden er forbruger, kan kunden fortryde en bestilling inden
>>> for 14 dage efter modtagelse af ordrebekræftelse.
>>> Fortrydelsesretten kan udøves overfor ELRO Erhverv og ske pr. brev
>>> til Elrovej 1,8900 Randers. Hvis kunden ved bestillingen har
>>> accepteret, at ELRO Erhverv påbegynder levering af ELRO Erhverv
>>> Telefonfontjenesten/Tillægsydelsen inden
>>> fortrydelsesfristens udløb, ophører kundens fortrydelsesret dog
>>> allerede, når ELRO Erhverv påbegynder leveringen jf.
>>> pkt. 6 (Leveringstidspunktet)."
>>>
>>> og man er forbruger, hvordan er man så stillet. Kan firmaet stille
>>> forbrugeren ringere end købeloven?
>>
>> Ja, når det er en ydelse/produkt der er "specielt"
>> fremstillet så er der ingen fortrydelsesret.
>
> Det er en mobiltelefon - ?
Og?
| |
Hansen (04-04-2007)
| Kommentar Fra : Hansen |
Dato : 04-04-07 18:53 |
|
"John" <jl.transport@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4613e023$0$27061$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
>
> Hansen formulerede:
>> "John" <jl.transport@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4613dc90$0$27049$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
>>>
>>> Hansen formulerede:
>>>> Hvis der i købsbetingelserne står:
>>>>
>>>> "4. Fortrydelsesret
>>>> Såfremt kunden er forbruger, kan kunden fortryde en bestilling inden
>>>> for 14 dage efter modtagelse af ordrebekræftelse.
>>>> Fortrydelsesretten kan udøves overfor ELRO Erhverv og ske pr. brev
>>>> til Elrovej 1,8900 Randers. Hvis kunden ved bestillingen har
>>>> accepteret, at ELRO Erhverv påbegynder levering af ELRO Erhverv
>>>> Telefonfontjenesten/Tillægsydelsen inden
>>>> fortrydelsesfristens udløb, ophører kundens fortrydelsesret dog
>>>> allerede, når ELRO Erhverv påbegynder leveringen jf.
>>>> pkt. 6 (Leveringstidspunktet)."
>>>>
>>>> og man er forbruger, hvordan er man så stillet. Kan firmaet stille
>>>> forbrugeren ringere end købeloven?
>>>
>>> Ja, når det er en ydelse/produkt der er "specielt"
>>> fremstillet så er der ingen fortrydelsesret.
>>
>> Det er en mobiltelefon - ?
>
> Og?
Så er den jo nok ikke specielt fremstillet.
| |
Bertel Lund Hansen (04-04-2007)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 04-04-07 19:12 |
| | |
Hansen (04-04-2007)
| Kommentar Fra : Hansen |
Dato : 04-04-07 19:50 |
|
"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:1490tuwedy7zt$.1puodx4auvpqw$.dlg@40tude.net...
> Hansen skrev:
>
>> Så er den jo nok ikke specielt fremstillet.
>
> Mon ikke tillægsydelsen er et abonnement?
Jo. Jeg har nu set hele kontrakten og kan konstatere at telefonen kan
returneres/nægtes modtaget og at selve abonnementet ikke kan fortrydes, men
da det drejer sig om 150 kr. er det til at overse for personen.
Tak for hjælpen
| |
Jesper Lund (04-04-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 04-04-07 18:52 |
|
Hansen wrote:
> Det er en mobiltelefon - ?
Med eller uden abonnement?
Hvis det er *med* abonnement, sker der en tilpasning af ydelsen
(abonnementet), og så kan §18, stk. 4 i forbrugeraftaleloven ophæve
fortrydelsesretten, hvis forbrugeren giver sit tilsagn herom
(alternativt venter teleselskabet 14 dage med at oprette abonnementet,
med samme resultat idet fortrydelsesretten så er udløbet).
§18, stk. 4 kan ikke bruges hvis det er en mobiltelefon *uden*
abonnement. Så er det en vare, hvor der er fortrydelsesret i
forbrugerkøb ved fjernsalg.
--
Jesper Lund
| |
Peter Lykkegaard (04-04-2007)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 04-04-07 18:30 |
|
Hansen wrote:
>
> Kan firmaet stille forbrugeren ringere end købeloven?
1) Firmaet stiller ikke køberen ringere men
2) Fortrydelsesretten ved fjernsalg har ikke noget med købeloven at gøre
Læs Kapitel 4, §18 stk 4 i Lov om visse forbrugeraftaler
http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20040045130
- Peter
--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
|
|