Krav om censor?
Fra : Christian Madsen

Dato : 31-03-07 22:51

Hej Alle,

Har man på en videregående uddannelse altid krav om en intern eller
ekstern censor på de skriftlige opgaver?

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Christian Madsen

Dato : 31-03-07 22:51

Christian Madsen tastede følgende:
> Hej Alle,
>
> Har man på en videregående uddannelse altid krav om en intern eller ekstern
> censor på de skriftlige opgaver?

*krav på en

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Christian Madsen

Dato : 31-03-07 23:07

Christian Madsen har bragt dette til verden:
> Christian Madsen tastede følgende:

> *krav på en

never mind - fandt selv ud af det: det har man ikke!

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Codexx

Dato : 01-04-07 14:47

"Christian Madsen" <har@ingen.com> skrev i en meddelelse
> Christian Madsen har bragt dette til verden:

> never mind - fandt selv ud af det: det har man ikke!

Ikke engang til mundtlige prøver er der faktisk krav om censur, jeg har
prøvet en mundtlig eksamen udelukkende med deltagelse af underviser.

Dog er der normalt krav om, at der skal være ekstern censur på min. 1/3 af
prøverne igennem uddannelsen.

/Bacher

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-04-07 15:23

Codexx wrote:

> Dog er der normalt krav om, at der skal være ekstern censur på
> min. 1/3 af prøverne igennem uddannelsen.

De nuværende regler vil snart blive afløst af nye, se afsnittet
"censorinstitutionens fremtid" i denne beretning
http://www.econ.ku.dk/censor/Nyt%20for%20censorerne/Censorf%E6llesberetning%202006.htm

(der er sikkert bedre kilder om de fremtidige planer, men nu kendte jeg
ovenstående fordi jeg selv er censor ved økonomistudierne).

--
Jesper Lund

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-04-07 19:53

Codexx wrote:

> Ikke engang til mundtlige prøver er der faktisk krav om censur

Muigvis en typo fra din side - men der er stor foskel på censur og censor :)
http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=CENSOR

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Codexx

Dato : 01-04-07 20:41

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Muigvis en typo fra din side - men der er stor foskel på censur og censor
> :)
> http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=CENSOR

Æh, jeg mente faktisk /censur/, forstået som den opgave en /censor/ udfører.
Er det ikke korrekt dansk?

/Bacher

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-04-07 21:42

Codexx wrote:

> Æh, jeg mente faktisk /censur/, forstået som den opgave en /censor/
> udfører. Er det ikke korrekt dansk?

Nope
Censur forstået som en censors embede eller virksomhed er forældet

- Peter

FUT: dk.kultur.sprog

--
Hi! I'm a .signature *virus*!