Ansøgning om byggetilladelse
Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 20:05

Jeg vil være glad for kritisk kommentar til følgende

Til byggeafdelingen under Bondam

Sommeren 2006 truede en skrivelse fra Jer med at smadre mit liv.

Jeg er udstødt af samfundet mere end nogen muslim, fordi min "tro" er
glistrupisme og derfor blev jeg fyret fra flere gymnasier hvor jeg
underviste i fysik og kemi, og har derfor skabt mig til tilværelse med
kunstnerisk/ingeniørmæssigt eksperimenterende virksomhed i og omkring
min villa, Bjelkes Alle 46.

Pludselig truedes med tvangsbøder vedr ufarlige småting jeg har gjort,
og som altså kræver byggetilladelse.

Jeg svarede, at jeg "bygger" på samme måde som sangfuglene i min have
bygger rede - billigt af de forhåndenværende materialer og udfra
trial and error improvisation, uden forudgående tegning. Der er stor
tilfredsstillelse i sådant, helt som da jeg var jazzmusiker.

Forbedringen af mit hus, som er nødvendig for, at jeg kan få lejere og
dermed overleve på en laveste førtidspension, handler p.t. især om
tagterasseforbedring i 2 sals højde på husets for og bagside og har
desuden følgende formål

1. da de autonome fra Ungdomshuset og deres sympatisører i
kvarteret har smadret over 50 ruder i mit hus ved stenkast, er
polycarboment beskyttelse nødvendig

2. da læserbreve stadig sjældnere optages fra en politisk ukorrekt
debatør som mig (som engang fik optaget mindst månedligt), så
udtrykker jeg mine budskaber på hus og plankeværk , og
front-tagterassen over karnapperne er et permanent stillads til
arrangement af denne ytringsfrihed.

3. Overalt i byen bygges tagterasser og overalt ses
karnapper=kviste, der let kunne være fundament for sådanne.

Jeg mener, at med det ny polycarbonat-plastglas-materiale har jeg
udviklet en "fremtidens konstruktions-metode", som kan slå an og blive
en eksportartikel - men i forstadierne og pilot-projekterne som p.t.
er igang, er der så megen dynamik, at de normale rutiner vedr
byggetilladelse ikke er realistiske.

Jeg er fuldt forstående for jeres brev i februar-marts iår om, at I
ønsker foto af front-terassen.

Den vigtigste ide med bygningskontrol er jo at sikre trediemand imod
nedstyrtningsrisiko.

Da inspektor Erbahn var her i sommers at studere mit værk, sammen med
en assistent, kunne de ikke finde noget nedstyrtningsfarligt.

Jeg vil som et bedre alternativ til foto (mit kamera er udlånt og
styrkegivende detaljer ses alligevel ikke pga finhed, fx mm-tykke
wires.

Da jeg købte huset var der pergola mellem de to front kviste men dette
og slyngplanterne, der groede deri blev ødelagt sommeren 2005 jvf
politirapport, af de autonome, idet der stod politisk tekst, som siden
er overført til skorstenen , som kommunen har tilladt mig at dekorere,
nu da den er overflødiggjort af fjernvarme.

Da kommunen problemfrit har tilladt, at bagside-tilbygnings-taget
gjordes vandret med stærke krydsfinerplader, regnede jeg med at dette
også var OK vedr de helt tilsvarende let skrånende tagpaptag på
front-karnapperne.

9 tykke bjælker, bl.a. de egnede fra pergolaen forbinder de to kviste
med 20 cm mellemrum og på dem er skruet overalt med 30 cm mellemrum
3 store krydsfinerplader og træklodser, og flamingoskumblokke fordeler
trykket på karnap-tagene.

Dette har ikke flyttet sig en millimeter under to vintres storme nu,
selvom det kun ved tyngen fastholdes.

Oktober 2006 opførte jeg på denne terasse en udestue, som lejerne
ønskede, fordi kommunen pga indsigtgener har forbudt brug af
bag-tagterassen til personophold.

På fortagterassen er der meget længere til genboer og naboer, så her
kan selv den mest forskruede klager ikke få 2. bygnings-inspektorats
medhold i snak om indbliksgener.

Det geniale ny polycarbonat-plast brugtes til både vægge og tag for
udestuen og langs kanterne samledes til tonkin-stokke, altså fire
meter lang bambus.

Dette var en fremragende og smuk, japanskagtig konstruktion pånær, at
det milimetertynde plastfolie gav for stærk blafrelyd i stormvejr for
lejerne (men naboerne klagede ikke).

Derfor er nu genopført på følgende dynamiske metode

1. tag af to gange tre meter gennemsigtig plastfolie(2 mm tykt)
er der skruet lægter i på alle fire sider og det holdes stramt vandret
af mm-tyk snoet wire op til skorstenens top, og tykt tov går ned til
havens træer, så vindstød ikke kan presse taget opad. Ved forud for
storm hurtigt at løsne wiren, der går over skorstenen fra
bagtagterassen, klapper forside-udestuens tag ned så forkanten ligger
på fortagterassens gulv og vinden ikke kan påvirke den, da den er
ganske tæt front-taget

Rebene, der går ned til haven, og som er suppleret med stålwire,
spændes så nede fra haven så taget ikke kan presses op af vinden og
blafre.

I sommerhalvåret, hvor lejerne - fuldt lovligt - altid har solbadet
meget i 2 salshøjde på begge sider huset, er udestuen nu uden vægge
under normale forhold, men ved vind og regn og kulde kan 1½ gange 1
meter polykarbonat-plader hængsles ned som løse vægge.

Dette system udvikledes til beskyttelse af karnapvinduerne imod
stenkast, dengang Ungdomshuset eksisterede og ofte lod effektive tyske
autonome smadre ruder fra gaden.

Da der er investeret i det meget dyre polycarbonat(lexan - samme
materiale som politiet bruger til skjolde og visirer og derfor
anbefalede til mit brug),

ville det være urimeligt, hvis jeg ikke kunne nyttiggøre det til
mobilt klima-forsvar nu.

Jeg håber, at kommunen vil fastholde, som den meddelte til min advokat
efteråret 2006, at man indser at særlige , atypiske ("Christiania-agtige"
? ) forhold gør sig gældende, og at man vil se gennem fingre med, hvad
ikke er helt efter bogen.

Jeg har betalt arkitekter for at sætte sig ind i projektet og gå i
clinch med kommunen ved møder om byggetilladelse, men alle har bakket
ud fordi det var for utraditionelt - men ingen så risiko for
nedstyrtning.

Vedr bagtagterassen er jeg af to arkitekter blevet oplyst, at kommunen
tog fejl, da den mente udfra loven at kunne forbyde AL
opholds-terasse-brug pga indbliksgener.

Kun brug af de 2 meter nærmest skel er for tæt i visse tilfælde. Den
halvdel af bagtagterassen, der er nærmest hovedhuset, er OK til
personbrug , og lejere har stor interesse i at gøre denne terasse - og
helst det hele - smukkere og mere normal-arkitektonisk, så jeg søger
hermed officiel tilladelse til at erstatte nuværende krydsfinerplader
og rækværk-af-stiger med en professionelt opført, normal tagterasse
af planker/brædder af sibirisk lærk.

Endelig beder jeg kommunen være behjælpelig med at fremsende
BBR-rapport for 1.sals-ejerlejligheden. Man har tidligere været så
elskværdig at sende for stuelejligheden, men jeg tog fejl - det var og
er 1.salslejligheden jeg mangler, og jeg beklager ulejligheden og
betaler gerne gebyr, hvis girokort vedlægges.

Med venlig hilsen Bo Warming, pensioneret fysik-kemi-gymnasielærer,
Bjelkes Alle 46, 2200 N

Fra : per christoffersen

Dato : 22-03-07 08:36

> Jeg vil være glad for kritisk kommentar til følgende

Du mangler at skrive hvad det er du præcis søger om...

/Per

Fra : Bjarne

Dato : 22-03-07 09:03

per christoffersen skrev:

> Du mangler at skrive hvad det er du præcis søger om...

Opmærksomhed.

Bjarne

Fra : Bo Warming

Dato : 22-03-07 15:39

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message

> Opmærksomhed.

Håbet om en officiel tilladelse er ikke stort men som nævnt har
kommunen oplyst at der er meget de SER GENNEM FINGRE MED

Her er en forbrydelse uden offer - ingen kan være generet af trivslen
på min matrikel.

Det er altid godt med opmærksomhed på URIMELIGHED af myndighedskrav

At man godtager Christiania og i lang tid Ungdomshus KRIMINELLE bør
smitte af
og skabe tolerance mod mig

DET søger jeg opmærksomhed på - og en stiltiende accept af det
bestående
som har modstået vinterstormene, så nul nedstyrtningsfare

Fra : Bo Warming

Dato : 22-03-07 15:33

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> Du mangler at skrive hvad det er du præcis søger om...

Om tilladelse til allerede opførte tagterasser og de prekære punkter
fremgår her - og kan ses Bjelkes Alle 46 og er modtageren, kommunen,
bekendt , fra tidligere korrespondence

Bo Warming, 35861000

Fra : per christoffersen

Dato : 22-03-07 18:39

> Om tilladelse til allerede opførte tagterasser og de prekære punkter
> fremgår her - og kan ses Bjelkes Alle 46 og er modtageren, kommunen,
> bekendt , fra tidligere korrespondence

Jo, men det skal nok fremgå meget mere tydeligt af ansøgningen.

/Per