Krav om hvor samvær mellem far og børn ska~
Fra : Angina

Dato : 21-03-07 09:48

Hej i gruppen!

Min mand og jeg er på vej mod en skilsmisse.
Selvom det er sørgeligt at skulle skilles, er vi dog alligevel enige om
mange punkter.
Vi deler forældremyndigheden, vi bestemmer selv samværet med børnene, han
skal betale børnebidrag men ikke hustrubidrag.

Mit spørgsmål går på, om nogen fra det offentlige kan blande sig i hvor
meget han må komme i mit og børnenes hjem?
Jeg kunne godt forestille mig at han tit bliver og spiser med. Jeg har
skiftende arbejdstider, hvor han så vil være i "mit" hjem og passe børnene
og i den forbindelse overnatte hos os.
Skal hans bolig være indrettet til at kunne have begge børn på besøg, da vi
overvejer at al samvær skal foregå i "mit" hjem?

På forhånd tak,
Angina.

Fra : rasmus

Dato : 21-03-07 10:05

"Angina" <Angina@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal hans bolig være indrettet til at kunne have begge børn på besøg, da
> vi overvejer at al samvær skal foregå i "mit" hjem?

- nej det styrer i jo helt selv, men hvis der kommer forskellige tilskud på
tale kan det være, at der opstår lidt problemer. Måske vil I en dag blive
betragtet som samboende og det kan også have indflydelse på diverse tilskud
(hvis I får nogen). Sådan helt personligt vil sige, at der i farens hjem
skal være noget plads til børnene ...

ras

Fra : Angina

Dato : 21-03-07 10:08

"rasmus" <nejtak@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilskud (hvis I får nogen). Sådan helt personligt vil sige, at der i
> farens hjem skal være noget plads til børnene ...

Hej Ras, og tak for dit svar.
Jeg vil søge boligsikring og økonomisk friplads til børnenes institution, så
jo, der er tale om tilskud.
Det med faderens bolig er ikke helt besluttet endnu.

Fra : rasmus

Dato : 21-03-07 10:47

"Angina" <Angina@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Ras, og tak for dit svar.
> Jeg vil søge boligsikring og økonomisk friplads til børnenes institution,
> så jo, der er tale om tilskud.

- hvis de bor hos dig kan du jo søge friplads. Men hvis du reel ikke er
alene men har en mand boende i huset 3 dage om ugen kan det være kommunen
gør vrøvl. Det er dog ikke ret sandsynlligt ...

ras