mobilregning ...
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 16-03-07 17:08

hvor meget af en mobilregning kan trækkes fra pr. kvt.

har fået en mobilregning på 5.600,- på et kvartal med snak i ca 25t og en
stor mængde sms'er

min chef ... var lidt overrasket over den høje regning ... forståligt
nok ( det var jeg også ) ... men hvor meget af regningen kan han trække fra
.... vi er nemlig lidt uenige om nogle ting ?

må han trække mig i løn uden videre ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Jesper Brock

Dato : 16-03-07 17:21

Johnny B [2000] skrev:

> [...]
> nok ( det var jeg også ) ... men hvor meget af regningen kan han trække fra
> ... vi er nemlig lidt uenige om nogle ting ?

Hvad din chef må, afhænger da i høj grad af hvad I har aftalt.

Hvis du har fået udleveret en arbejdstelefon udelukkende til
arbejdsbrug, ja så er du i princippet erstatningspligtig for de
eventuelle private samtaler, du måtte have foretaget.

Har du derimod fri telefon uden begrænsninger, må han selvfølgelig ikke
trække noget som helst, uanset om han synes,at du har snakket for meget
i telefonen.

Hvad er aftalen om brug af telefonen, og hvordan er det store forbrug
opstået?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-03-07 17:48

Johnny B [2000] skrev den 16-03-2007 17:08:
> [...]
> nok ( det var jeg også ) ... men hvor meget af regningen kan han trække fra
> ... vi er nemlig lidt uenige om nogle ting ?

Hvis det har været arbejdsrelateret, så må han ikke trække en eneste øre.

har du brugt telefonen privat uden at spørge, så må I forhandle jer frem
til en mindelig løsning.
Såfremt du har brugt telefonen uden at spørge, så syntes jeg, at du bør
være glad for, at din chef ikke har fyret dig, da du i princippet "har
taget af kassen" som i dette tilfælde var en mobiltelefon.

Spørg Teleselskabet efter en kaldspecifikation og find ud af hvilke
numre du ikke have sms'et/ringet til....og så betal.
En kaldspecifikation for erhverv vil så have sløret de sidste to cifre,
men mon ikke I kan "afkode" hvem du har ringet/sms'et til alligevel.
Hvis I får specifikationen i et excel-venligt format, så er det ikke
svært at lave en pivottabel over hvilke numre der er kontaktet.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 17-03-07 00:32

men hvad med det om hvor meget han kan trække fra ???
- jeg vil gerne betale min andel, men han skal ikke bede mig om penge og
samtidig trække det fra ... vil gerne betale det "tabte"

Fra : Sæt i gang

Dato : 17-03-07 06:13

Han kan iprincippet trække det fulde forbrug fra - da det jo i relation til
skattevæsen ikke er muligt at dokumentere at det IKKE er erhvervsforbrug -
men bliver en del erklæret som privatforbrug (dit) og du får en regning for
det, vil det jo være en indtægt for arbejdgiverne og modregnes i fradrag.
Så lad være at tro du bliver snydt bare fordi du ikke kunne undlade et
enormt telefonmisbrug - betal ved kasse 1 nu.

Knud

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:45fb28ed$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Jubii

Dato : 17-03-07 08:07

On Sat, 17 Mar 2007 06:12:40 +0100, "Sæt i gang" <xxyyzz@privat.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>Så lad være at tro du bliver snydt bare fordi du ikke kunne undlade et
>enormt telefonmisbrug - betal ved kasse 1 nu.

I juragruppen bør man holde sig til juridiske svar og ikke gætterier og egne
meninger. F.eks svare med relevante §§ fra skattelovene.

Så kan folk med lign, spørgsmål i fremtiden blot læse og kun nspørge hvis noget
er uklart eller ikke passer helt med det svar der blev givet.

Og folk der spørger skal huske at denne gruppe ikke er til egentlig juridisk
rådgivning, dertil skal man spørge egen advokat.

Fra : Sæt i gang

Dato : 17-03-07 12:33

Og du kagler hvergang der står noget som ikke lige passer dig.
Hold din forbandede kæft og kom med indlæg som giver mening.

Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-03-07 13:18

Sæt i gang skrev den 17-03-2007 12:32:
> Og du kagler hvergang der står noget som ikke lige passer dig.
> Hold din forbandede kæft og kom med indlæg som giver mening.

Gør du det selv?
altså jf. andre end dig selv?

Fra : Sæt i gang

Dato : 17-03-07 14:22

Jeg skriver om sagen - jeg gider da ikke levere en sådan gang ordflom og
moralske opstød som Jubii gjorde.

Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-03-07 15:20

Sæt i gang skrev den 17-03-2007 14:22:
> Jeg skriver om sagen - jeg gider da ikke levere en sådan gang ordflom og
> moralske opstød som Jubii gjorde.

I rest my case.

Fra : Jesper Brock

Dato : 17-03-07 10:16

Johnny B [2000] skrev:
> men hvad med det om hvor meget han kan trække fra ???
> - jeg vil gerne betale min andel, men han skal ikke bede mig om penge og
> samtidig trække det fra ... vil gerne betale det "tabte"

Er det bare mig, der synes at ovenstående lyder som tuderi, fordi du
blev taget med fingrene i kagekassen...?
Så vidt jeg kan se, kan du da være fløjtende ligeglad - eftersom du er
villig til at betale, så ved du åbenbart godt, at du har gjort noget, du
ikke må...

Nå men til det juridiske: Din arbejdsgiver kan naturligvis kun trække
den del af forbruget fra, som er erhvervsmæssigt relateret. Se
Statsskattelovens §6:

"Ved Beregningen af den skattepligtige Indkomst bliver at fradrage:
a. Driftsomkostninger, d.v.s. de Udgifter, som i Aarets Løb er anvendt
til at erhverve, sikre og vedligeholde Indkomsten, derunder ordinære
Afskrivninger

Fra : Jubii

Dato : 17-03-07 13:03

On Sat, 17 Mar 2007 10:15:42 +0100, Jesper Brock
<jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>Så vidt jeg kan se, kan du da være fløjtende ligeglad - eftersom du er
>villig til at betale, så ved du åbenbart godt, at du har gjort noget, du

Ja, skal vi lige dæmpe de personlige meninger i denne gruppe.

>Nå men til det juridiske:

Nå, endelig.

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-03-07 10:41

Johnny B [2000] skrev den 17-03-2007 00:31:
> men hvad med det om hvor meget han kan trække fra ???
> - jeg vil gerne betale min andel, men han skal ikke bede mig om penge og
> samtidig trække det fra ... vil gerne betale det "tabte"

Kan trække fra? Mener du i regnskabet overfor skattevæsnet?

Der kan han naturligvis kun trække det fra, som du ikke betaler.

Fx Regningen lyder på 5600 kroner inkl. moms
I finder ud af, at du skal betale 2000 kroner inkl. moms af den regning.

I hans regnskab skal det se ud som følger:

Faktura x = 5600 kroner inkl. moms
Medarbejder betaler 2000 kroner inkl. moms

Firmaet betaler 3600 kroner inkl. moms.
Heraf moms: 720 kroner.

Trækker han hele regningen fra overfor skattevæsnet, så begår han noget
skattesvindel-halløj...Og det er så ikke din hovedpine (udover de
moralske hovedpiner du måtte få dig).