Andreas Lorensen skrev:
>
> Jeg faldt over en email der opfordrede til at deltage i en
> forbrugerundersøgelse. Ved at deltage ville man samtidig være med i en
> konkurrence. Skeptisk men nysgerrig kiggede jeg nærmere på undersøgelsen.
> Og som jeg oplever den er den ikke en undersøgelse, men en måde at få
> trikket modtageren til at købe noget.
>
> Der er feks spørgsmål som
> "Kunne du tænke dig at blive en bedre fotograf?"
> "Kunne du tænke dig at prøve bladet Digital Foto og samtidig få en taske
> med en alt-i-en kortlæser og en USB-hub for bare 39,50 (+ porto og eksp.
> gebyr 29,50)?"
>
> Nummer to spørgsmål tror jeg ikke kun et spørgsmål om man kunne tænke
> sig det, men en accept af at man gerne vil modtage tilbudet.
>
> Se evt forbrugerundersøgelsen her
>
http://survey.trackingwiz.com/Default.aspx?key=dk4
>
>
> Så mit spørgsmål er; Er det lovligt at kalde noget en
> forbrugerundersøgelse hvis det reelt er salg?
>
>
> /Andreas
Nej, MFL har en regel om reklameidentifikation, en reklame skal
identificeres som en sådan.