The Sixth Day bedre end sit rygte
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-07-01 12:40

Jeg så The Sixth Day i går og blev glædeligt overrasket. Der skulle nu
heller ikke så meget til oven på makværket End of Days.

Hvis I skruer forventningerne ned, er det faktisk en ganske udmærket science
fiction/actionfilm.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-07-01 13:16

On Fri, 6 Jul 2001 13:39:59 +0200, "Niels Søndergaard"
<ns@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>heller ikke så meget til oven på makværket End of Days.
>
>Hvis I skruer forventningerne ned, er det faktisk en ganske udmærket science

Jeg er enig. Men mine forventniger var også skruen langt ned.
Jeg synes den er en af de bedre actionfilm med Arnold i lang tid.
Måske fordi den også har et filosofisk element?
Anyway den fik _for_ hårde knubs IMO.

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : walther

Dato : 06-07-01 14:02

In article <6sabktkjvcbfvh3dm0hss8ejmomcji1kq8@4ax.com>, Morten Bowman
Hansen <bowman@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jeg er enig. Men mine forventniger var også skruen langt ned.
> Jeg synes den er en af de bedre actionfilm med Arnold i lang tid.
> Måske fordi den også har et filosofisk element?
> Anyway den fik _for_ hårde knubs IMO.

Det der for mig trak rigtigt langt ned var det filosofiske element, som
baserede sig på begrebsforvirring og misforståelser.
Men en ok drengerøvsactionfilm.... :)

mvh,
walther

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-07-01 14:19

"walther" <walther_hansen@hotmail.com> skribis:
> Det der for mig trak rigtigt langt ned var det filosofiske element, som
> baserede sig på begrebsforvirring og misforståelser.
> Men en ok drengerøvsactionfilm.... :)

Enig - som kommende filosofistuderende kan jeg kun medgive, at det såkaldt
filosofiske aspekt i filmen var en gang vrøvl! Som actionfilm var den dog
okay (selvom jeg faldt i søvn under filmen...).

Mvh.
Peter

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-07-01 15:27

On Fri, 6 Jul 2001 15:18:42 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>filosofiske aspekt i filmen var en gang vrøvl! Som actionfilm var den dog
>okay (selvom jeg faldt i søvn under filmen...).

Nu var det jo ikke en film der lagde op til en filosofisk diskussion
på et højt plan. Men for os dødelige var det fint.
Anyway uden det element tror jeg det havde floppet bigtime

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : killgore

Dato : 06-07-01 17:32

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig. Men mine forventniger var også skruen langt ned.
> Jeg synes den er en af de bedre actionfilm med Arnold i lang tid.
> Måske fordi den også har et filosofisk element?
> Anyway den fik _for_ hårde knubs IMO.

Jeg blev også glædeligt overrasket. Filmens idé var sjov, og den kendte
nogenlunde sine begrænsninger, i modsætning til eksempel End of Days der
IMHO var pinligt ringe.

/Killgore

Fra : Martin Andersen

Dato : 07-07-01 01:30

> Hvis I skruer forventningerne ned, er det faktisk en ganske udmærket
science
> fiction/actionfilm.

Det syntes jeg bestemt ikke! Den har en meget tyndt fortalt historie for
hvordan skal man klone et menneske bare ved hjælp af blodet(DNA'en) +
øjnene. Hvordan skal de kunne klone hjernen. Og måden hvorpå de bliver
genfødt virker totalt urealistisk

Både Timecop, Total Recall, Robocop og mange andre film bliver kopieret
virkelig tyndt af Schwarzenegger i hans nye film. Kan han ikke gøre det
bedre i hans næste projekter, tror jeg mere på en karriere for
Schwarzenegger indenfor den politiske branche. Hvor han kan irritere Bush
med hans østrigske accent.

Vi må se i øjnene at indtil at han indspiller Terminator 3 sammen med James
Cameron, kommer han ikke videre med sin skuespillerkarriere.

Hilsen en filmfreak(som så en meget tynd kopi af Cliffhanger igår = Vertical
Limit)

Martin

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-07-01 20:37

> Kan han ikke gøre det
> bedre i hans næste projekter, tror jeg mere på en karriere for
> Schwarzenegger indenfor den politiske branche. Hvor han kan irritere Bush
> med hans østrigske accent.

Bush taler da ikke med østrigsk accent.

mvh
Niels

Fra : Martin Andersen

Dato : 07-07-01 22:39

> Bush taler da ikke med østrigsk accent.

Det var nu også bare et eksempel

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-07-01 07:29

<ns@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>heller ikke så meget til oven på makværket End of Days.
>
>Hvis I skruer forventningerne ned, er det faktisk en ganske udmærket science

Der er vi ikke enige. Jeg synes The Sixth Day er den dårligste Arnold
film endnu. Vi sad faktisk allesammen og krummede tæer af den.

Kurt Brixen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-07-01 11:08

On Sat, 07 Jul 2001 08:28:53 +0200, Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as>
wrote:

>Der er vi ikke enige. Jeg synes The Sixth Day er den dårligste Arnold
>film endnu. Vi sad faktisk allesammen og krummede tæer af den.
Ringere en Børnehavebetjenen! Damn den har jeg aldrig hørt før

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-07-01 12:40

On Sat, 07 Jul 2001 12:08:26 +0200, Morten Bowman Hansen
<bowman@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Ringere en Børnehavebetjenen! Damn den har jeg aldrig hørt før

Nåh, den Den havde jeg glemt, fordi jeg aldrig har set mere end
nogle brudstykker fra den.

Kurt Brixen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-07-01 12:45

"Kurt Brixen" <nospam@to.brixen.as> skribis:
> Der er vi ikke enige. Jeg synes The Sixth Day er den dårligste Arnold
> film endnu. Vi sad faktisk allesammen og krummede tæer af den.

Jeg er nogenlunde enig. Den var i al fald ikke god. Arnold har efter min
mening kun begået tre film, der kan kaldes gode: Terminator 2 - fordi den
var *så* cool.
The Last Action Hero - fordi den var proppet med subtile referencer og havde
en dejlig selvironi.
Total Recall - fordi den faktisk var en okay SF-film med en slutning, der
lægger op til fortolkning.

Kommentarer?

Mvh.
Peter

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-07-01 13:22

On Sat, 7 Jul 2001 13:44:30 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
> [...]

>mening kun begået tre film, der kan kaldes gode: Terminator 2 - fordi den

Enig. Men jeg kan også godt lide 1'eren. Måske fordi jeg er så gammel
at jeg så den fra ny. Den blegner noget nu.

>The Last Action Hero - fordi den var proppet med subtile referencer og havde
>en dejlig selvironi.

Den har jeg kun set én gang for længe siden, og kan faktisk ikke huske
den mere.

>Total Recall - fordi den faktisk var en okay SF-film med en slutning, der
>lægger op til fortolkning.

Enig. Da den kom syntes jeg det var den bedste Arnold film til dato
(dengang). Den har fået mig til at begynde at læse Philip K. Dick
noveller.

Novellen slutter også anderledes end filmen.
SPOILER advarsel:
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
I stedet for at blive ved med at kæmpe mod efterretningstjenesten, som
han arbejdede for indgår han en handel med dem og overgiver sig. De
skal give ham en ny hukommelse, og en psykolog finder på en historie
med at en fremmed race var landet på jorden, men Douglas Quaill havde
talt dem fra at udslette menneskeracen, så længe han levede.

Det gik også galt på Total Recall centret, fordi der var pillet ved
hans hukommelse der ... af en fremmed race.

Kurt Brixen

Fra : killgore

Dato : 07-07-01 14:28

--
"An expert is a guy who knows 47 ways to make love, but cannot find a
girlfriend."

> Jeg er nogenlunde enig. Den var i al fald ikke god. Arnold har efter min
> mening kun begået tre film, der kan kaldes gode: Terminator 2 - fordi den
> var *så* cool.

JEP

> The Last Action Hero - fordi den var proppet med subtile referencer og
havde
> en dejlig selvironi.

se DEN er pinligt ringe...

> Total Recall - fordi den faktisk var en okay SF-film med en slutning, der
> lægger op til fortolkning.

Ja Total Recall holder.

Men hvad med den gode gamle Predator? Den vildeste drengerøvsfilm men jeg så
den lige igen for ikke så lang tid siden og den er sgu griner!

/Killgore

Fra : J.O.H.

Dato : 07-07-01 19:51

> Men hvad med den gode gamle Predator? Den vildeste drengerøvsfilm men jeg

> den lige igen for ikke så lang tid siden og den er sgu griner!
>
> /Killgore

Predator er Arnolds BEDSTE film. Jeg er så meget der i køen, hvis der kom
3'er. Jeg kan se det for mig...soldaten (Arnold) har efter mødet med
predatoren trukket sig helt tilbage og bor isoleret..pludselig ankommer en
sølvgrå helikopter.....arh hvad!?
Anyway - predator 2 sutter!

JOH

Fra : Martin Andersen

Dato : 07-07-01 22:42

"J.O.H." <johaarup@inet.uni2.dk> wrote in message

> [...]
> 3'er. Jeg kan se det for mig...soldaten (Arnold) har efter mødet med
> predatoren trukket sig helt tilbage og bor isoleret..pludselig ankommer en

Syntes jeg ikke, den er OK med Danny Glover som helten.

Fra : Martin Andersen

Dato : 07-07-01 22:40

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> en dejlig selvironi.
> Total Recall - fordi den faktisk var en okay SF-film med en slutning, der

Efter min mening er de 3 film, Predator, Terminator 1 og 2 samt Total
Recall.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-07-01 23:22

"Martin Andersen" <martin.a@mail1.stofanet.dk> skribis:
> Efter min mening er de 3 film, Predator, Terminator 1 og 2 samt Total
> Recall.

Efter din mening er de tre bedste film FIRE film?!

Nej, pjat til side. Vi kunne da i det mindste blive enige om to af filmene.
Jeg husker ikke Predator så godt, og Terminator 1 er egentlig også okay.

Mvh.
Peter

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-07-01 20:41

"Kurt Brixen" <nospam@to.brixen.as> skrev i en meddelelse
> On Fri, 6 Jul 2001 13:39:59 +0200, "Niels Søndergaard"
> <ns@post.cybercity.dk> wrote:
> Der er vi ikke enige. Jeg synes The Sixth Day er den dårligste Arnold
> film endnu.

Du kan da ikke mene, at End of Days er bedre!

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-07-01 22:02

On Sat, 7 Jul 2001 21:41:19 +0200, "Niels Søndergaard"
<ns@post.cybercity.dk> wrote:

>Du kan da ikke mene, at End of Days er bedre!

Jo, men det er fordi jeg har en svaghed for film med et okkult tema,
og jeg så den på det rigtige tidspunkt.

Jeg vil give dig ret i at det nok har noget at gøre med hvor meget man
forventer af filmen, og da jeg så The Sixth Day havde jeg forventet
mig mere.

Kurt Brixen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-07-01 20:14

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvis I skruer forventningerne ned, er det faktisk en ganske udmærket
science
> fiction/actionfilm.

Jeg har lige set den, og må indrømme, at den er ganske fornuftig. Det er på
ingen måde en stor film, men den fungerer rimeligt. Mht. det filosofiske
element er det tilpas lidt til, at jeg kan leve med det; havde det været
mere udpenslet havde det forsøgt på at gøre filmen til mere end en
actionfilm, hvilket jeg tror, ville have ødelagt den. Ser man bort fra at
den til tider prøver at kopiere Total Recall er filmen altså IMØ ganske ok.

/Nikolaj

Fra : killgore

Dato : 07-07-01 21:13

--
> [...]

> actionfilm, hvilket jeg tror, ville have ødelagt den. Ser man bort fra at
> den til tider prøver at kopiere Total Recall er filmen altså IMØ ganske

Hvordan ligner den eksempelvis Total Recall (som det er (for) laaang tid
siden jeg har set...)?

/Killgore

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-07-01 21:31

"killgore" <killgore20@yahoo.dk> wrote in message
> Hvordan ligner den eksempelvis Total Recall (som det er (for) laaang tid
> siden jeg har set...)?

Når jeg henviste til TR skyldes det (udover at Arnie er med), at den trækker
på lidt den samme forvirring omkring, om verden er det, man tror den er,
eller ej. 6th day er på ingen måde en remake af TR, men den trækker på lidt
den samme forvirring (i TR: Hvad er virkeligt, og hvad er Arnies egentlige
rolle - i 6th day: er Arnie1 klon eller ej). Jeg er klar over, at
sammenligningen er langt ude, men jeg kom til at tænke på dette element i
TR, formentlig primært fordi Arnie er i dem begge og ikke er verdens mest
alsidige skuespiller.

/Nikolaj

Fra : Martin Andersen

Dato : 07-07-01 22:44

> TR, formentlig primært fordi Arnie er i dem begge og ikke er verdens mest
> alsidige skuespiller.

Han er en alsidig actionskuespiller

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-07-01 23:06

"Martin Andersen" <martin.a@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Han er en alsidig actionskuespiller

Tjah, han lider vel lidt under, at man altid genkender ham. Han er temmeligt
let at lægge mærke til med hans accent, og hans clicheer (I'll be back). Jeg
kan godt lide variationen i 6th day (I might be back).

/Nikolaj

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-07-01 23:23

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skribis:
> [...]
Jeg
> kan godt lide variationen i 6th day (I might be back).

Er der ikke noget med, at han også altid vil sige "big mistake" eller sådan
noget? Og er der endnu flere gennemgående replikker eller lignende?

Mvh.
Peter

Fra : Martin Andersen

Dato : 08-07-01 12:00

> kan godt lide variationen i 6th day (I might be back).

det er ikke sådan en variation man husker Arnold for