Savner kattene os ?
Fra : A. Knudsen

Dato : 06-07-01 12:52

Hejsa !

Så er vi vel ankommet hjem fra en uges ferie.
Mine 2 " børn " har været hjemme, hvor en god ven 2 * daglig har været
ovre for at passe og pleje dem.
Og ja, jeg ringede hjem hver dag for at høre til dem, kæresten rystede på
hovedet af mig....

MEN, hvor jeg dog savnet dem !
Da vi kom til opgangen i dag, løb jeg op ad trapperne, det kunne ikke gå
hutigt nok - døren blev flået op. Mine små misser kom løbende mig i møde,
Oscar mippede ( han kan ikke miauve) hele vejen hen til mig - og op i mors
arme - UHM, det var godt.
De har kredset om mig siden, jeg kom hjem, og fået udvekslet dufte dufte med
mig - selv min ene store tå er vasket....
Nå, men det jeg egentlig ville spørge mig er, savner katte egentlig sine
ejere , når de er væk ?
Eller mærker de ikke , om det er en time eller en uge, man er væk.....

Hilsen
Anya

_____________________________
Den lykkelige ejer af Oscar & Tøsen !
Fjern x'erne for at svare mig !

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 06-07-01 14:18

"A. Knudsen" <xxxanya@esenet.dk> wrote in message
> Hejsa !

Selv hejsa!!.

> Nå, men det jeg egentlig ville spørge mig er, savner katte egentlig sine
> ejere , når de er væk ?
> Eller mærker de ikke , om det er en time eller en uge, man er væk.....

Du kan tro at de savner dig.....
Hvores live gør at vi efter arbejde handler, og så går det ellers hjem til
misserne..... Hvis nu en af os er forsinket, eller vi begge er det, bare en
time, så begynder vores katte at lede efter os, og vi kan finde dem på vej
ned af vejen for at gå os i måde, så jo, vi er ikke i tvivl, katte savner
deres fodermaskiner *G*

MVH

Fra : Lisa K

Dato : 06-07-01 23:25

Det er et spørgsmål som jeg også gerne vil have svar på.....

Vi har lige været en uge på Lanzarote og vores katte er i mellemtiden blevet
passet af min kærestes
lillebror og deres mor som "back-up" når lillebroderen ikke kunne. De kom 2
gange om dagen og blev
gerne i et par timer ad gangen.

I starten ville kattene ikke kæle og snakke med dem men efter nogle dage så
var det ok.
Sikkert fordi min kære svigermor havde noget kylling med til dem - man kan
jo altid prøve med
bestikkelse

Men det gik udemærket herhjemme mens vi var væk. Jeg tror nok at jeg har
savnet dem mere end at
de har savnet mig.
Især fordi at det hotel vi boede på havde et stort antal af vildkatte boende
i havearealet imellem
lejlighederne. De var ekstremt tynde og miavede hjerteskærende af sult.
Den første dag gik vi lige en lille tur i området omkring poolen og den
tilhørende have og der var mange
katte - tynde og sultne. Og så ville jeg hjem! Hele aftenen måtte min
kæreste overbevise mig at vores
katte havde det godt mens jeg sad med hjemve og syntes at ugen var uendelig
lang.

Til sidst skal det tilføjes at jeg tror at de har savnet os - jeg vågnede op
tirsdag morgen - efter at vi var
kommet hjem mandag aften - og mærkede noget meget blødt på min højre fod.
Jeg undrede mig over at
det kunne føles så blødt at få sin dyne tilbage efter at have sovet med
lagen hele ugen.
Da jeg rejste mig op i sengen så jeg Stoffer ligge og klamre sig til min fod
med alle 4 ben.
Det kan selvfølgelig være et tilfælde men jeg vælger at tro at han har
savnet mig.......

Lisa.

Ps. vi er iøvrigt blevet enige om at vi måske skal holde ferie i sommerhus i
Dk fremover,
så kan misserne måske komme med ( eller jeg kan komme hurtigere hjem igen)

Fra : ulla

Dato : 07-07-01 15:13

Lisa skrev "savner vores katte os når vi er væk

svaret er "ja", i aller højeste grad. Jeg har en kastreret hankat, 11 år og
med en meget lille portion Abbysiner i sig. Jeg er væk fra ham en gang i
mellem når jeg er oppe hos hans "papfar", min kæreste. Og når jeg kommer
hjem er der lagt i kakkelovnen til mig. Jeg har en meget og jeg mener meget
snakkesagelig kat, som "taler" en halv time efter jeg er kommet hjem, og jeg
kan mærke at han slapper af efter snakkeriet. Jo, han savner en, og hvis
der er et dyr der kan give en dårlig samvittighed er det en snakkesagelig
kat.

Hvis jeg f.eks skal op til købmanden følger Max med, men kun hen til enden
af parkeringspladsen, så går han ikke længere, men han sidder og venter i
naboens have, og når jeg kommer hjem belæsset med varer springer han mig i
møde, hvorefter han snakker på hele turen over parkeringspladsen, og han har
meget at fortælle på den 10 minutters tid jeg har været væk. Naboerne har
tit fået et billigt grin over det. Hvordan opfører jeres kat/te det når I
kommer hjem?

Fra : A. Knudsen

Dato : 07-07-01 21:03

"ulla" <kaaber@it.dk> skrev i en meddelelse

Når jeg kommer hjem fra arb.eller andet, kommer Oscar altid løbende mig i
møde ( uden at mippe, hvad han dog gjorde, da jeg kom fra ferie i går ! ).
Når han er vel ankommet , skal han ALTID op i mine arme, han klister op ad
benene, hvis jeg skulle gå hen og glemme det....I mine arme , skal vi så på
rundtur i HELE lejligheden.
Når vores ritual er overstået, er det Tøsens tur til kæl.
Op i mors arme, og nusses......
Hun er også kælen, men det er på en anden måde. Hun snakker til gengæld
ørerne af os, en rigtig snakkemaskine.
Da hun var mindre, var vi aldrig i tvivl om, hvis Oscar lavede ballade andet
steds i huset, hun kom altid og " sladrede " med hendes snak !
Det er hun dog stoppet med - hmmmm, øv....

Når jeg taler i tlf., - snakker hun med, mine venner griner, og spørger
sommetider, hvem af os, de taler med....

Anya.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 07-07-01 21:27

Hey alle

Emma er jo indekat, men hun har også et par sjove vaner, når vi kommer hjem.
Det starter allerede når hun kan høre nogne på trappen - så begynder hun at
'knurre' som en hund (Det lyder forfærdelig morsomt) og det gør hun hele
tiden, indtil hun kan høre at vi står og fumler med nøgler foran døren. Når
vi så kommer ind ad døren, møder vi et miav, der tyder på at hun er glad for
at vi er hjemme igen. Nogle gange kan jeg endda sidde og betragte hende, når
jeg ved at min kæreste er på vej op ad trapperne - så plejer jeg som regel
at sige noget i retning af: 'Skal vi gå ud og se hvem det er?' og så løber
hun hen til døren og venter spændt... og så står der ellers to dejlige piger
(Emma og jeg) foran døren når Morten kommer hjem...Det er tydeligt at hun
nogle gange bedre kan lide ham end mig - han er vel bedre til at nusse og
snakke med hende. Nogle gange kan hun endda finde på at kigge ondt på os når
vi kysser hinanden hehehhe - men altså... det er jo min kæreste

Godnat alle sammen!

Hilsen Claudia og Emma, som sover sine smerter væk for tiden..

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 07-07-01 23:14

"Lisa K" <lisa@juice.dk> wrote in message
> [...]

> var det ok.
> Sikkert fordi min kære svigermor havde noget kylling med til dem - man kan

Inden jeg flyttede ind, her hos min kæreste og hendes Katte, skulle jeg en
aften passe hendes dengang 3 katte.... Og jeg haved flere gange været på
besøg, og nusset og kælet med kattene, givet dem godbidder o.l. men denne
aften skulle de altså passes, og det ville sige, at jeg skulle lukke
kattelemmen når alle 3 var kommet hjem (dengang havde hun ikke en det kan
lukkes flere veje efyter behov..)....
Kattene gav fanden i godbidder og andre forsøg på at komme ind og kæle.. nær
de sad alle 3 ude i haven og ventede på mor, når endelig der faldt ro over
huset, luskede den ene kat ind for at se om mor var kommet hjem, da dette
ikke var tilfældet smuttede katten ud igen, og kom ikke ind før moar kom
hjem......

På det tidspunkt var jeg klar over, at jeg aldrig ville blive kattenes
far..........
idag er jeg dog klogere...

Med andre ord... Jeg tror katte på deres egen måde forsøger at fortælle om
de er klar eller ej.....
selv om bestikkelse er en god ting..

MVH
Henrik

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-07-01 13:56

Netop din beskrivelse af dine kattes reaktion på hjemkomsten viser da at de
har savnet dig, ellers ville de opføre sig som om du havde været på arbejde,
ikke?

Men jeg tror ikke de tænker så meget over det mens du er væk.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats