computer kan ikke finde cd/dvd-rom
Fra : Jesper F

Dato : 11-06-07 21:08

Jeg har en Dell Pentium4 2,8 ghz hvor cd-drevet pludselig ikke længere kan
findes i Stifinderen.
Jeg har købt et dvd-drev i den tro, at det var drevet, det var galt med, men
resultatet er det samme.
Når man sætter cd'er i drevet spinder disken op, men drevet er som sagt ikke
at finde i stifinderen.
Er der nogen, der har nogen idé om hvad der kan være på færde her?
(Jeg forsøger at hjælpe en kammerat over telefonen).
Tak for hjælpen.

Jesper

Fra : Peter

Dato : 11-06-07 21:38

"Jesper F" <adfasdf@asdfasdf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> findes i Stifinderen.
> Jeg har købt et dvd-drev i den tro, at det var drevet, det var galt med,

Har du jumpet det nye drev rigtigt?

PeterB

Fra : Jesper F

Dato : 13-06-07 19:22

> Har du jumpet det nye drev rigtigt?

Det er et SATA-drev, så det skal vist ikke jumpes.

Fra : Henning

Dato : 13-06-07 21:18

On Wed, 13 Jun 2007 20:22:23 +0200, "Jesper F" <adfasdf@asdfasdf.dk>
wrote:

>Det er et SATA-drev, så det skal vist ikke jumpes.

SATA dvd-drev? Var det originale også SATA (næppe!)? Har du sat det på
samme port? Hvilken model Dell taler du om?

Fra : Ralph

Dato : 11-06-07 22:46

> [...]
> findes i Stifinderen.
> Jeg har købt et dvd-drev i den tro, at det var drevet, det var galt med,

Er den i Bios?

--
Ralph

Fra : Henning

Dato : 12-06-07 06:54

On Mon, 11 Jun 2007 22:07:49 +0200, "Jesper F" <adfasdf@asdfasdf.dk>
wrote:

> [...]
>Er der nogen, der har nogen idé om hvad der kan være på færde her?
>(Jeg forsøger at hjælpe en kammerat over telefonen).

F11 i opstart (eller er det F12?). Kan du vælge drevet i listen? Kan
du boote fra det? Hvis ja, så er det softwarefejl.

Fra : Jesper F

Dato : 12-06-07 22:06

Tak for forslagene. Jeg fortsætter med at tyde min kamerats bios gennem
telefonen med jeres hints.
Tak for det.

Fra : Mads

Dato : 12-06-07 23:31

On Tue, 12 Jun 2007 23:06:07 +0200, "Jesper F" <adfasdf@asdfasdf.dk>
wrote:

>Tak for forslagene. Jeg fortsætter med at tyde min kamerats bios gennem
>telefonen med jeres hints.
>Tak for det.

Du kan evt. få ham til at fjerne drevet inde i Enhedshåndteringen
og så genstarte maskinen. Windows vil så opdage drevet som
værende nyt og det kan tit løse problemet, hvis det er et software
problem.

mvh Mads