er 430 watt nok
Fra : Kurt pedersen

Dato : 11-06-07 11:01

Undskyld kom hvist til at poste forkert første gang håber dette er bedre
Hej NG
Har lige bestilt en ny computer som jeg selv har sat sammen.
Der indgår et Inno3D Geforce 8800 Gts (380 Mb ram) og en AMD Cpu Athlon 64
x2 6000+ 2 harddiske og en DVD-brænder
Jeg er nu blevet lidt i tvivl om en strømforsyning på 430Watt. er nok eller
om der skal mere til.

Grafikkort-producenten skriver at strømforsyningen skal være 400 Watt. Der
er åbenbart flere 12volt tilslutninger og firmaet beskriver også at der kan
trækkes 430 watt på i hvert fald to af dem spørgsmålet er om der kan trækkes
430watt af dem begge på samme tid. Så skulle der jo ikke være nogle
problemer.

mvh

Kurt

Den valgte strømforsyning er en Sea sonic S12-430

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-06-07 17:14

Kurt pedersen wrote:
> [...]
> 430watt af dem begge på samme tid. Så skulle der jo ikke være nogle

> Den valgte strømforsyning er en Sea sonic S12-430

Her er specifikationerne for den pågældende PSU:
http://www.seasonic.com/pdf/datasheet/01PC/S12.pdf

Jesper Poulsen

Fra : Kurt pedersen

Dato : 11-06-07 20:37

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
Kurt pedersen wrote:
> [...]

> Den valgte strømforsyning er en Sea sonic S12-430

Her er specifikationerne for den pågældende PSU:

Jamen jeg kender specifikationerne men er det nok. Hvordan beregner man det?
Tager man den enhed ud der bruger mest strøm? Eller tæller man alle
komponenterne sammen?
Kurt
Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-06-07 20:59

Kurt pedersen wrote:
> Jamen jeg kender specifikationerne men er det nok. Hvordan beregner man det?

Total Power?

> Tager man den enhed ud der bruger mest strøm? Eller tæller man alle
> komponenterne sammen?

Total Power?

Hvis du læste specifikationerne ville du kunne se hvor hvor meget strøm
du kan trække på de forskellige spændinger og du ville kunne se hvor
meget effekt der kan trækkes på +3.3V og 55V tilsammen. Desuden ville du
kunne se hvor meget effekt PSU'en samlet kan levere.

Specs for GFX:
3. Minimum 400W or greater system power supply (with 12V current rating
of 25A)

25A på +12V skal PSU'en kunne levere til GFX _alene_. Der er altså 4A
til overs til diske, blæsere og det løse.

Jeg ville nok overveje en 500W PSU til det GFX.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 15-06-07 23:16

hej
Tak for hjælpen
jeg valgte en Corsair HX 620W
mvh
Kurt

Kurt pedersen wrote:
> Jamen jeg kender specifikationerne men er det nok. Hvordan beregner man
> det?

Total Power?