Bluetooth newbie - hvad skal se på mht. he~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-06-07 09:57

Hej guruer,

Da jeg nu har fået min første BT telefon, så melder behovet for et headset
sig....
Hvad skal jeg kigge på for at få bedst "bang-for-the-buck" ? - jeg tænker på
type, mærke, osv ?
telefonen er en Nokia 6233 - er jeg så bedst tjent med et Nokia headset,
eller er det underordnet ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter

Dato : 10-06-07 10:43

Hej.

Jeg tror at det vigtigste du kan tænke på er om det passer godt til dit øre,
tænk på at det ret sikkert vil sidde meget længe på dit øre af gangen, så
det må absolut ikke klemme/irretere dig, og ikke være ret tungt....
Derefter er det vigtigt at det har en god lang standby/drift-tid......

> telefonen er en Nokia 6233 - er jeg så bedst tjent med et Nokia headset,
> eller er det underordnet ?

Det er svjv. mere eller mindre underordnet, der er dog tit lister med hvilke
telefoner head-sættet er testet med, og det er selvfølgelig altid rart hvis
man finder et der er testet med netop din telefon.....
- men ellers holder de vel stortset standarden alle sammen.....

Jeg ville selv kikke efter en "bag øret" model (lidt som gammeldags
høre-apperarter), eks. Jabra BT250, el.lign. ..... (BT205 skulle dog ikke
være ret god mht. holdbarhed, men den gamle BT200 og BT250 ved jeg fungere
fint, vi har nemlig begge.....)
- jeg ville aldrig vælge en der skal sidde uden på øret, og er sat fast der
med en klips på øreflippen (som eks. nogle bluespoon modeller), for ud over
at det er vildt ubehageligt i længere tid af gangen, så ser det også utrolig
grimt/dumt ud......

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-07 11:55

Peter skrev:

> - jeg ville aldrig vælge en der skal sidde uden på øret, og er sat fast der
> med en klips på øreflippen (som eks. nogle bluespoon modeller)

Jeg har selv en der sidder fast om øret (uden at det ser grimt
ud), og det er begrænset hvor længe man kan gå med den. Efter en
times tid begynder den at genere. Til mit brug (mest for sjov) er
det dog okay.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 10-06-07 15:51

Hej.

> Jeg har selv en der sidder fast om øret (uden at det ser grimt
> ud)

Det kommer nok an på øjnene der ser....
- efter min mening er Jabr´s BT250 og 500 langt mere elegante
løsninger......

> og det er begrænset hvor længe man kan gå med den. Efter en
> times tid begynder den at genere.

Jeg har ofte min BT250 på en hel arbejdsdag uden at det genere, altså ud
over hvad det iøvrigt genere at have lidt nedsat hørelse på det ene øre som
følge af den øreprop der er på BT´en....

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-07 11:53

Andreas M. Hansen skrev:

> telefonen er en Nokia 6233 - er jeg så bedst tjent med et Nokia headset,
> eller er det underordnet ?

Jeg bruger et Nokia hovedsæt med mine SE-mobiler uden problemer.

--
Bertel

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-06-07 19:53

Tak for jeres svar indtil videre - det ser ud til at det jeg havde udset
mig, måske ikke er så tosset endda - det er netop af typen som sidder "bag
øret"
Jeg har kigget på:
BenQ-Siemens HHB-160, som kan fås til 199,- hos Mytrendyphone - det er
ligeledes økonomisk attraktivt, idet mit behov ikke er så stort - jeg kører
ikke ret meget rundt med telefon i bilen, og har ikke brug for mobilen
professionelt.

mvh

Andreas M. Hansen