Klassisk nummer?
Fra : Koeffe

Dato : 11-06-07 23:21

På SVT1 så jeg i dag programmet "Packat & Klart". På et
tidspunkt rejste de rundt omkring Tjernobyl, og der brugte
de et bestemt klassisk stykke musik, som jeg genkendte, men
aldrig har kendt navnet på.

Det er ret monotont, og det er i staccato. Det lyder dystert
og trist, men alligevel bliver det også brugt når der skal
skabes spænding tror jeg.

Jeg har prøvet at indspille temaet her:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=tema.wma

Siger det jer noget??

--
Koeffe

Fra : Philbråd Tikenstraad~

Dato : 12-06-07 00:02

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det er ret monotont, og det er i staccato. Det lyder dystert
> og trist, men alligevel bliver det også brugt når der skal

Det minder mig om filmmusikken til Requiem for a dream kompoeret af Clint
Mansell og spillet af Kronos Kvartetten.

Fra : Koeffe

Dato : 12-06-07 20:50

"Philbråd Tikenstraadt" <philbraad@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:f4kjr1$pjk$1@news.net.uni-c.dk...

| Det minder mig om filmmusikken til Requiem for a dream
kompoeret af Clint
| Mansell og spillet af Kronos Kvartetten.

Jeg sad faktisk og tænkte på den film da jeg skulle forklare
hvordan det lød... Det ER sq temaet fra den film! Tak skal
De have for det du! :)

Men nu hørte jeg den lige et sted hvor den bare blev kaldt
"Requiem For A Dream - main theme" - men hvad hedder
nummeret rigigt, hvis jeg skal finde det på soundtracket fx?

I øvrigt en ret stærk film.... Kan huske jeg var rimelig tom
for tanker, og bare sad og måbede, lige efter jeg havde set
den film...bl.a. pga soundtracket - som er fantastisk....

--
Koeffe

Fra : Michael Lund

Dato : 12-06-07 21:31

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men nu hørte jeg den lige et sted hvor den bare blev kaldt
> "Requiem For A Dream - main theme" - men hvad hedder
> nummeret rigigt, hvis jeg skal finde det på soundtracket fx?

Se om du kan finde den her - der er uddrag af alle numrene fra soundtracket

http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/1243049/a/Requiem+For+A+Dream.htm

Mvh.
Michael

Fra : Philbråd Tikenstraad~

Dato : 13-06-07 01:07

> [...]
>
> Jeg sad faktisk og tænkte på den film da jeg skulle forklare
> hvordan det lød... Det ER sq temaet fra den film! Tak skal

Det var så lidt.

> Men nu hørte jeg den lige et sted hvor den bare blev kaldt
> "Requiem For A Dream - main theme" - men hvad hedder
> nummeret rigigt, hvis jeg skal finde det på soundtracket fx?

Tjae jeg kiggede på
http://en.wikipedia.org/wiki/Requiem_for_a_Dream_%28soundtrack%29 og det ser
ud til, at Lux Aeterna er hovedmotivet fra filmen og endda også brugt i
andre film. Kig her
http://en.wikipedia.org/wiki/Lux_Aeterna_%28Requiem_for_a_Dream%29