E-Mail
webnoob 5265
Screenprints, fortsat fra Klattrups svar t~
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 12:11

Mr. Mox skrev:

> Jeg gemte screenprinted i Words som doc. er det forkert? Jeg prøvede
at "rezice" til 150x112 Thumbnail er det det der er galt?

når du bruger allyoucanupload skal du bruge et program der kan gemme i
gif eller jpeg, så i stedet for at bruge word til at gemme det i, så
prøv med paint og husk at filtypen skal være en af de nævnte

http://allyoucanupload.webshots.com/v/2004981131509798740

-Jamen jeg har IGEN lagt screenprints'en ind i Words og så forsøgt at
gemme det som jpg, mne det kn man ikke. Så har jeg lAVET ET NYT
SCREENPRINT OG ÅBNET pAINT, MEN JEG KAN IKKE SÆTTE DET IND??? hVAD GR
JEG FORKERT?
Mvh Mr. Mox

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 12:23

Mr. Mox skrev:

> [...]
> gemme det som jpg, mne det kn man ikke. Så har jeg lAVET ET NYT
> SCREENPRINT OG ÅBNET pAINT, MEN JEG KAN IKKE SÆTTE DET IND??? hVAD GR
Nu har jeg hentet og sendte et billede til mig selv fra min mappe med
fotos i Dokumenter, det virkedefint.
Fejlen må så ligge i at jeg gør noget forkert når jeg tager screenprint
af et rullepaneleller lignende i Thunderbird, men hva?
Se selv!
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2003241872374395556

Mvh Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-06-07 12:27

Mr. Mox skrev:

> [...]
>gemme det som jpg, mne det kn man ikke. Så har jeg lAVET ET NYT
>SCREENPRINT OG ÅBNET pAINT, MEN JEG KAN IKKE SÆTTE DET IND??? hVAD GR JEG

Det ved jeg ikke.

Sådan laver man et skærmskud
Tryk på Alt og Printscreen tasterne når du ser det du vil tage et
skærmskud af (grunden til brugen af Alt samtidig med prinscreen er at så
er det kun det aktive vindue som man tager skærmskuddet af)
Åben Paint (Start > Alle programmer > Tilbehør > Paint)
Tryk på CTRL og V (det sætter skærmskuddet ind som et billede)
Vælg Filer og derefter "Gem Som"
Ved Filtype Bruger du menuen så du kan markere jpeg
skriv et filnavn og tryk på Gem

Nu bør den gemte jpeg (jpg) kunne uploades til den føromtalte billedserver

Alternativt skal du være velkommen til at sende skærmskuddet til mig, så
ligger jeg det på billedeserveren, men det lærer du jo ikke at gøre det
selv ved.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 12:58

Mr. Mox skrev:

> [...]
> gemme det som jpg, mne det kn man ikke. Så har jeg lAVET ET NYT
> SCREENPRINT OG ÅBNET pAINT, MEN JEG KAN IKKE SÆTTE DET IND??? hVAD GR
Så fandt jeg ud af at man ikke kan indsætte ved hjælp af
højreklik/indsæt men må pruge ctrl+v i Paint!!! Hvem pokker ve' sån' noget?
Men nu tror jeg det funker, så jeg siger tak til Klattrup for svaret

Nu skal jeg blot finde ud af hvorfor jeg ikke kan se mine koder i TB men
godt i FF. Jeg går tilbage den den tråd
..

tak Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-06-07 13:08

Mr. Mox skrev:

>Så fandt jeg ud af at man ikke kan indsætte ved hjælp af højreklik/indsæt
>men må pruge ctrl+v i Paint!

Højreklik i paint bruges til den anden farve som man har valgt, i mit
tilfælde er det den hvide farve.

http://allyoucanupload.webshots.com/v/2003775634532872217

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 13:12

Ivan V. Klattrup skrev:

> Højreklik i paint bruges til den anden farve som man har valgt, i mit
> tilfælde er det den hvide farve.
>
> http://allyoucanupload.webshots.com/v/2003775634532872217

Tak igen, gider du lige se på mine screenprints?

Mr. Mox