|
| Låst telefon fra 3 Fra : Simone |
Dato : 10-06-07 01:05 |
|
Hej alle,
Jeg har et 3 abonnement, som jeg nu har valgt at opsige pr 11/6.
I deres bekræftelse kan jeg se, at jeg først kan få mobilen låst op EFTER d.
11/6.
Troede egentlig jeg kunne kontakte dem den dag, hvor de lukker telefonen.
Og jeg må ikke stå i restance hos dem. Det forstår jeg ikke helt. Jeg burde
vel i princippet kunne få låst den gratis op efter de 6 måneder, selvom jeg
ikke ville opsige mit abonnement. Hm!
Jeg har haft en del samtaler med dem undervejs, da de er noget sløve i
optrækket, efter min mening.
I gennem venner har jeg hørt om nogen, der har måtte vente op til en måned,
for at få den låst op. Så jeg er da lidt spændt på, hvor meget jeg skal slås
med dem.
Har I nogle erfaringer omkring det at få en mobil låst op fra 3?
/Simone
| |
Andersen [3650] (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 10-06-07 08:26 |
|
"Simone" <solskin@email.com> skrev i en meddelelse
news:466b403c$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej alle,
> Jeg har et 3 abonnement, som jeg nu har valgt at opsige pr 11/6.
> I deres bekræftelse kan jeg se, at jeg først kan få mobilen låst op EFTER
> d. 11/6.
> Troede egentlig jeg kunne kontakte dem den dag, hvor de lukker telefonen.
> Og jeg må ikke stå i restance hos dem. Det forstår jeg ikke helt. Jeg
> burde vel i princippet kunne få låst den gratis op efter de 6 måneder,
> selvom jeg ikke ville opsige mit abonnement. Hm!
> Jeg har haft en del samtaler med dem undervejs, da de er noget sløve i
> optrækket, efter min mening.
> I gennem venner har jeg hørt om nogen, der har måtte vente op til en
> måned, for at få den låst op. Så jeg er da lidt spændt på, hvor meget jeg
> skal slås med dem.
> Har I nogle erfaringer omkring det at få en mobil låst op fra 3?
>
Nu skriver du ikke noget om hvilken mobil det er. Men for Nokias tilfælde
ved jeg at det er muligt at få den unlocked via koder her fra nettet.
| |
Simone (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Simone |
Dato : 10-06-07 09:03 |
|
"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:f4g91p$2c8h$1@newsbin.cybercity.dk...
> Nu skriver du ikke noget om hvilken mobil det er. Men for Nokias tilfælde
> ved jeg at det er muligt at få den unlocked via koder her fra nettet.
Det er en Sony Ericsson W850i
| |
Anders (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 10-06-07 09:06 |
|
Den skal forbi en unlocker, da den skal have et kabel.
A
"Simone" <solskin@email.com> skrev i en meddelelse
news:466bb038$0$52103$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> news:f4g91p$2c8h$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Nu skriver du ikke noget om hvilken mobil det er. Men for Nokias tilfælde
>> ved jeg at det er muligt at få den unlocked via koder her fra nettet.
>
> Det er en Sony Ericsson W850i
>
| |
Andersen [3650] (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Andersen [3650] |
Dato : 10-06-07 09:23 |
|
"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
news:466bb0f1$0$4154$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Den skal forbi en unlocker, da den skal have et kabel.
>
Så er spørgsmålet om du vil ofre de 50-100 kr. det koster
eller om du vil vente til "lang" tid efter dit abb. er udløbet og
så få det gratis. Hos en unlocker kan du få det gjort nu og
så allerede nu køre med et billigere kort i.
| |
Anders (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 10-06-07 09:45 |
|
Det må være op til Simone og ikke mig, for køber jeg en, så låser jeg den
selv op !
A
"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:f4gcdb$2dum$1@newsbin.cybercity.dk...
> "Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
> news:466bb0f1$0$4154$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Den skal forbi en unlocker, da den skal have et kabel.
>>
> Så er spørgsmålet om du vil ofre de 50-100 kr. det koster
> eller om du vil vente til "lang" tid efter dit abb. er udløbet og
> så få det gratis. Hos en unlocker kan du få det gjort nu og
> så allerede nu køre med et billigere kort i.
>
| |
Simone (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Simone |
Dato : 10-06-07 09:28 |
|
"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
news:466bb0f1$0$4154$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Den skal forbi en unlocker, da den skal have et kabel.
>
> A
>
Så jeg kan ikke bare ringe til 3 og få udleveret en kode, som de oplyste
mig?
/Simone
| |
Anders (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 10-06-07 09:45 |
|
Jo det kan du godt, hvis de vil udlevere den til dig !
A
"Simone" <solskin@email.com> skrev i en meddelelse
news:466bb616$0$52175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
> news:466bb0f1$0$4154$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Den skal forbi en unlocker, da den skal have et kabel.
>>
>> A
>>
>
> Så jeg kan ikke bare ringe til 3 og få udleveret en kode, som de oplyste
> mig?
>
> /Simone
>
| |
John (10-06-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 10-06-07 09:52 |
|
Simone skrev:0
> Hej alle,
> Jeg har et 3 abonnement, som jeg nu har valgt at opsige pr 11/6.
> I deres bekræftelse kan jeg se, at jeg først kan få mobilen låst op EFTER d.
> 11/6.
> Troede egentlig jeg kunne kontakte dem den dag, hvor de lukker telefonen.
> Og jeg må ikke stå i restance hos dem. Det forstår jeg ikke helt. Jeg burde
> vel i princippet kunne få låst den gratis op efter de 6 måneder, selvom jeg
> ikke ville opsige mit abonnement. Hm!
> Jeg har haft en del samtaler med dem undervejs, da de er noget sløve i
> optrækket, efter min mening.
> I gennem venner har jeg hørt om nogen, der har måtte vente op til en måned,
> for at få den låst op. Så jeg er da lidt spændt på, hvor meget jeg skal slås
> med dem.
> Har I nogle erfaringer omkring det at få en mobil låst op fra 3?
Tja, det gik faktisk overraskende let - bortset fra en noget upræcis
guide på 3's hjemmeside.
Jeg ringede på 70 31 33 69 - herfra foregik det hele automatisk. Ikke
noget med at vente på en sløv servicemedarbejder.
Her er der en vejledning:
http://www.3.dk/templates/Sporg3_03.aspx?id=14006
Du har som privat abonnent krav på at få udleveret unlock-koden når din
seks måneders bindingsperiode er udløbet.
Mvh
John
| |
Simone (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Simone |
Dato : 10-06-07 10:09 |
|
"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:466bbbb8$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Tja, det gik faktisk overraskende let - bortset fra en noget upræcis guide
> på 3's hjemmeside.
>
> Jeg ringede på 70 31 33 69 - herfra foregik det hele automatisk. Ikke
> noget med at vente på en sløv servicemedarbejder.
>
> Her er der en vejledning:
> http://www.3.dk/templates/Sporg3_03.aspx?id=14006
>
> Du har som privat abonnent krav på at få udleveret unlock-koden når din
> seks måneders bindingsperiode er udløbet.
>
>
> Mvh
>
> John
Tak for dit svar.
Jeg har nu kigget på dit link. Der står at man skal sørge for, at det er et
aktivt 3simkort, der sidder i mobilen. Det kan jeg jo ikke, hvis de først
vil give mig koden dagen efter udløb.De skriver jo, at jeg først kan få den
efter d. 11/6 (der ophører bindingen og jeg har opsagt telefonen) Det læser
jeg som tidligst dagen efter. Er jeg helt forkert på den?
/Simone
| |
Anders (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 10-06-07 10:17 |
|
Det er først den 11-06 imorgen, så ring du bare til deres kundeservice og få
udleveret koden, og så følg John's guide.
A
"Simone" <solskin@email.com> skrev i en meddelelse
news:466bbfac$0$52150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:466bbbb8$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Tja, det gik faktisk overraskende let - bortset fra en noget upræcis
>> guide på 3's hjemmeside.
>>
>> Jeg ringede på 70 31 33 69 - herfra foregik det hele automatisk. Ikke
>> noget med at vente på en sløv servicemedarbejder.
>>
>> Her er der en vejledning:
>> http://www.3.dk/templates/Sporg3_03.aspx?id=14006
>>
>> Du har som privat abonnent krav på at få udleveret unlock-koden når din
>> seks måneders bindingsperiode er udløbet.
>>
>>
>> Mvh
>>
>> John
>
> Tak for dit svar.
> Jeg har nu kigget på dit link. Der står at man skal sørge for, at det er
> et aktivt 3simkort, der sidder i mobilen. Det kan jeg jo ikke, hvis de
> først vil give mig koden dagen efter udløb.De skriver jo, at jeg først kan
> få den efter d. 11/6 (der ophører bindingen og jeg har opsagt telefonen)
> Det læser jeg som tidligst dagen efter. Er jeg helt forkert på den?
>
> /Simone
>
>
| |
Simone (11-06-2007)
| Kommentar Fra : Simone |
Dato : 11-06-07 08:53 |
|
"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
news:466bc175$0$4151$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det er først den 11-06 imorgen, så ring du bare til deres kundeservice og
> få udleveret koden, og så følg John's guide.
>
> A
Nu har jeg så ringet til dem.
Først til det nr John skrev. Der fik jeg en 4 cifret kode og beskeden om, at
henvende mig i kundeservice. Ved kundeservice ville han først bilde mig ind,
at de ikke har haft en abonnent med mit nr. Det måtte jeg så overbevise ham
om, at de havde.
Derefter fortæller han mig, at de slet ikke har min kode. Han skulle først
sende en mail til SE, som skulle sende den til ham. Jeg kunne så få koden om
max en hverdag.
Hm, en unlocker er nok vejen frem!
/Simone
| |
Anders (11-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 11-06-07 09:31 |
|
Ja, det kunne det godt tyde på.
'3' har åbentbart ikke uppet deres service endnu.
De har ellers pligt til at opgive koden efter 6 md.
Hvis du ikke har den store tålmodighed, så kontakt en unlocker. Det koster
ca. 100,- + porto hvis du skal sende den.
Nu ved jeg så ikke om '3' har lagt deres egen menu i telefonen, men har de
det, så vil jeg anbefale dig at du får den debrandet i samme forbindelse -
dvs. man lægger en
anden software ind (typisk standard vers.).
A
"Simone" <solskin@email.com> skrev i en meddelelse
news:466cff68$0$818$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
> news:466bc175$0$4151$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Det er først den 11-06 imorgen, så ring du bare til deres kundeservice og
>> få udleveret koden, og så følg John's guide.
>>
>> A
>
> Nu har jeg så ringet til dem.
> Først til det nr John skrev. Der fik jeg en 4 cifret kode og beskeden om,
> at henvende mig i kundeservice. Ved kundeservice ville han først bilde mig
> ind, at de ikke har haft en abonnent med mit nr. Det måtte jeg så
> overbevise ham om, at de havde.
> Derefter fortæller han mig, at de slet ikke har min kode. Han skulle først
> sende en mail til SE, som skulle sende den til ham. Jeg kunne så få koden
> om max en hverdag.
> Hm, en unlocker er nok vejen frem!
>
> /Simone
>
>
| |
John (10-06-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 10-06-07 12:49 |
|
Simone skrev:
> Tak for dit svar.
> Jeg har nu kigget på dit link. Der står at man skal sørge for, at det er et
> aktivt 3simkort, der sidder i mobilen. Det kan jeg jo ikke, hvis de først
> vil give mig koden dagen efter udløb.De skriver jo, at jeg først kan få den
> efter d. 11/6 (der ophører bindingen og jeg har opsagt telefonen) Det læser
> jeg som tidligst dagen efter. Er jeg helt forkert på den?
Kan du ikke starte telefonen op i flight-mode? Så kræver den vel ikke et
aktivt SIM-kort, men det burde vel stadig være muligt at komme til
menuen hvor du skal indtaste unlock-koden...
Jeg har dog aldrig selv prøvet det, så det er bare et forslag til en
mulig løsning.
Ellers kan 3-Butikken i København (den over for Illum) klare det i løbet
af et par timer. I Århus kan de også klare det.
Teknikeren i 3-Butikken i Odense må (endnu) ikke rode med S/E telefoner.
Men ellers må du jo ringe til deres koundeservice mandag og forelægge
dem problemstillingen...
Mvh
John
| |
|
|