GoLive - Palette forsvundet
Fra : Jørgen Angel

Dato : 06-07-01 09:33

Så er jeg her igen med et spørgsmål om GoLive v.4
Pludselig er min Palette forsvundet. Altså den man kan vælge i
Window-menuen eller ved at taste Æble-2. Det er den palette hvor man kan
vælge tekstkasser, tables osv.
Jeg kan fint få farvepaletten, Inspector og de andre til komme og gå, men
Palette kan jeg ikke få frem. Forleden virkede det fint. Jeg har prøvet at
genstarte både program og computer.
Jeg har lagt et spørgsmål ind på Adobes Support-side, men det er ikke til
at vide hvornår der evt. kommer svar, og det er jo lidt svært at komme
videre når man hverken kan tilføje tekstkasser, tables osv. Så jeg håber
der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig!

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 06-07-01 10:20

Jørgen Angel <joergen_angel@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Pludselig er min Palette forsvundet. Altså den man kan vælge i
> Window-menuen eller ved at taste Æble-2. Det er den palette hvor man kan

Du er sikker på den ikke bare er 'rullegardineret' (ikke marineret!)?
Vinduerne er ret små - og det _kan_ være meget svært at se dem når de er
minimerede.

--
mvh Jesper

-> http://homepage.mac.com/jmfink
-> http://homepage.mac.com/biddet

Fra : Jørgen Angel

Dato : 06-07-01 10:39

jmfink@mac.com,Ny-Internet writes:

>Du er sikker på den ikke bare er 'rullegardineret' (ikke marineret!)?
>Vinduerne er ret små - og det _kan_ være meget svært at se dem når de er
>minimerede.

Ja, desværre - det er ikke der løsningen ligger. Jeg har også prøvet med
forskellige skærmopløsninger.
Ved du hvad det modul der genererer paletten hedder? Måske er den i
stykker og skal udskiftes, men jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter.

Jørgen

Fra : N/A

Dato : 06-07-01 13:05

Fra : S.Peters

Dato : 06-07-01 13:05

Et forsøg var (hvis du ikke allerede har gjort det) at smide
preference-filen ud inden du åbner GoLive igen.

Foreslog dig i NG dk.edb.internet.webdesign det med skærmopløsningen. Men
kan i denne NG her se, at du allerede har prøvet dette. Og apropos samme
spørgsmål i flere NG-er. Ville være rart hvis spørgsmål kun blev lagt i en
NG ad gangen, så man ikke bruger unødig tid og krafter på at besvare indlæg,
som allerede er besvaret med samme indhold andet steds.

M.v.h
S.Peters

Fra : Jørgen Angel

Dato : 06-07-01 15:07

sp@dtpkursus.dk,Ny-Internet writes:
>Et forsøg var (hvis du ikke allerede har gjort det) at smide
>preference-filen ud inden du åbner GoLive igen.

Er der andre preferencefiler end den i Modules-mappen i selve
GoLive-mappen? Jeg kan ikke finde den.
Nu er der sket det, at Inspector heller ikke kommer op.

Jeg har installeret GoLive 4 på en anden HD med sin egen Systemmappe. Her
kører det fint.
Så smed jeg GoLive-mappen på den første HD i skraldespanden og trak
GL-mappen fra den anden HD over på den første. Genstartede men nej - det
virker stadig ikke på første HD.
Smed GL-mappen i skraldespanden igen og installerede på første HD fra den
originale CD. Nej, det dir stadig ikke. Hverken Palette eller Inspector er
til at få op.
Der må gemme sig noget et sted jeg ikke kan finde det, for da jeg
installerede igen på første HD havde den allerede mine data i
registreringen. Jeg ved ikke hvordan jeg skal få smidt alt GL ud af første
HD når der ikke er nogen afinstallering på CD'en. Hvad søren skal jeg
stille op?

Mht at lægge problemet ind på både Mac og Webdesign undskylder jeg
tidsspilde. Jeg er ikke så velbevandret i det her news-group noget. Jeg
har set folk lægge det samme i mange NG og var ikke klar over det var ilde
set. Jeg gjorde det ud fra den tanke, at der måske i Webdesign sad nogle
PC-folk med et godt råd (de læser vel næppe Mac-listen). Og jeg lagde den
på Mac-listen fordi jeg bruger Mac og Mac-folk generelt er hjælpsomme
mennesker.

Håber stadig på et rigtigt godt råd.

Med venlig hilsen
Jørgen Angel

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 06-07-01 20:02

Hejsa.

jeg har haft en problem der ligner... alle mine værktøjer forsvandt.

Jeg gjorde så det at jeg slette programmet og installerede det igen, men jeg
fik problemet kort tid efter igen. Her fandt jeg ud af at der i menuen, på
PC versionen af 5.0, er en funktion som sætter værktøjer til standard. Under
"window" vælg "reset palettes"... vupti... alt tilbage på plads.

Håber det var hjælpen..

Thomas Neumann

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 06-07-01 23:31

Jørgen Angel <joergen_angel@net.dialog.dk> wrote:

> Er der andre preferencefiler end den i Modules-mappen i selve
> GoLive-mappen? Jeg kan ikke finde den.
> Nu er der sket det, at Inspector heller ikke kommer op.

Der ligger altid preferences filer i systemmappen, "indstillinger". Det
er nok den der hentydes til. Mon ikke den hedder "Adobe Golive 4.0
Prefs".

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jørgen Angel

Dato : 06-07-01 22:52

thomas@neumann.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>Under
>"window" vælg "reset palettes"... vupti... alt tilbage på plads.

Desværre ikke rigtigt. I 4.0 kan jeg ikke se jeg har den mulighed. Der er
ikke noget der hedder "reset palettes". Har du andre bud?

Med venlig hilsen
Jørgen Angel

Fra : Jørgen Angel

Dato : 07-07-01 08:55

roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>Der ligger altid preferences filer i systemmappen, "indstillinger". Det
>er nok den der hentydes til. Mon ikke den hedder "Adobe Golive 4.0
>Prefs".

Man skulle mene der lå en der. Det har jeg kigget og kigget efter flere
gange. Jeg kan ikke se noget der bare ligner en Go Live prefs-fil. Er der
en der bruger Go Live 4 der gider kigge i indstillinger-mappen for at se
hvad den skal hedde?

Jørgen

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-07-01 10:02

> [...]

> en der bruger Go Live 4 der gider kigge i indstillinger-mappen for at se

Prøv at kikke efter 'Cyberstudio'.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 07-07-01 10:36

jmfink@mac.com,Ny-Internet writes:
>Prøv at kikke efter 'Cyberstudio'.

Lige præcis! Der er den jo. Underligt at den har navnet fra før Adobe
købte programmet.
Jeg vender tilbage når jeg har prøvet det.

Jørgen

Fra : Jørgen Angel

Dato : 07-07-01 12:15

Det virkede! Så enkelt var det. Jeg siger tak!
Jørgen