Gmail på Thunderbird
Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 15:30

Jeg vil gerne takke mange gange for den hjælp jeg fik af Seistrup og
Klattrup da jeg i mine forsøg på at slippe for spam har valgt den
løsning de kom med.

Jeg har oprettet en konto hos Gmail og fulgte de råd jeg fik først, det
var fra Seistrup, og det funker fint på den måde at mail sendt til min
Gmail-adresse bliver videresendt til min Nordit-adresse
Han sagde godt nok at jeg skulle bruge: "delete Gmail's copy", men det
ku' jeg ikke nænne (Det virker jo godt alligevel, eller har jeg gjort
noget galt?)
En ting jeg bemærker er, at selv om man "vinkler" aktiver POP og "gemmer
ændringer" er de ikke markerede næste gang man åbner for indstillinger,
betyder det noget? Jeg "gik ud fra at POP sku' udfyldes, men det skal
det måske slet ikke?

Men nu må jeg så nok ned på grædende knæ og tilstå at jeg senere modtog
et brev fra Klattrup hvori han gav en fin forklaring på hvordan jeg i
Thunderbird opretter en konto til Gmail, og det har jeg altså OGSÅ
gjort. Det funker også fint men har jeg fået lavet "dobbelt konfekt"
eller måske modvirket at jeg undgår spam? Det vil vise sig.

Hos Klattrup skulle jeg markere POP, men her kan jeg heller ikke se
noget markeret hvis jeg åbner igen?

Under alle omstændigheder vil jeg takke for Jeres hjælp
Med venlig hilsen Mr. Mox Jens Gibe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-06-07 15:39

Mr. Mox skrev:

>Hos Klattrup skulle jeg markere POP, men her kan jeg heller ikke se noget
>markeret hvis jeg åbner igen?

når du går derind igen, skal der ikke være markering ved nogen af dem, i
stedet bør der stå noget i stil med "1. Status: POP er aktiveret for alle
e-mails, som er modtaget siden den 16.35"

dvs at pop er aktiveret når der står det.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-06-07 15:54

Mr. Mox skrev:

> [Seistrup] sagde godt nok at jeg skulle bruge: "delete Gmail's
> copy", men det ku' jeg ikke nænne (Det virker jo godt alligevel,
> eller har jeg gjort noget galt?)

Næh, man kan gøre som man vil. :)

Mvh,

--