Nyhedsgrupper i Google
Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 12:38

Jeg har forsøgt mig med at gå ind i NG's på Google, men finder dem meget
bøvlede. Man skal vel vænne sig til dem, men det forekommer mig
uendeligt meget nemmmere at finde "nye" grupper og svarene på indlæggene
i f. eks Sunsite.news og Nordit.news.

Jeg har ellers hørt fra en af mine guruer (Det spildte) at det skulle
være nemt at bruge googles ng's i Thunderbird 2, men hvordan gør man det?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-06-07 12:47

Mr. Mox skrev:

>Jeg har ellers hørt fra en af mine guruer (Det spildte) at det skulle være
>nemt at bruge googles ng's i Thunderbird 2, men hvordan gør man det?

Hvis det var mit svar, så var det ikke googles ng der var nemme at bruge i
TB, men i stedet gmail der var nemt at bruge i TB.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 15:59

Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvis det var mit svar, så var det ikke googles ng der var nemme at bruge
> i TB, men i stedet gmail der var nemt at bruge i TB.

Jo jo, det var godt nok dit svar jeg så smukt henviste til.

Jamen hvordan så? Jeg skal åbenbart bruge min Gmail-adresse i
newsgruppe-opsætningen ----------- Hm., og dem må jeg så ku' lave
spamfri ved at gøre så'n her: mr.moxatgmaildotcom ?????

Hvor kommer så evt. svar hen???? ----- Nå ja der skal nok en Reply-to
rigtigmox@gmail.dk mon'iggg ???? For så KAN der jo sendes brev til
mig, jo så'n må det være. Jamen, så kommer svaret altså i G-mail og
ikke i Thunderbird??

Så skal jeg altså kun bruge min Nordit server til at levere hans
Nyhedsgrupper og eventuelt Sunsite.news'es.

Men hele opsætningen foregår i TB undtagen lige adresse/kontoen i Gmail?

Som et lille kuriosum kan jeg oplyse at jeg "underviser" i et "tænd/sluk
kursus på Taulhøjcentret. Med 73 er jeg yngste medlem af vort hold, og
hvis nogen af eleverne spørger mig om andet end "hvad er 2+2" bliver de
sat uden for døren!!!!!! Ja det er ikke til at fatte, --- men vi
drikker en masse kaffe og hygger os gevaldigt.

Tak for hjælp og mvh Mr. mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-06-07 08:50

Mr. Mox skrev:

>Jamen hvordan så? Jeg skal åbenbart bruge min Gmail-adresse i
>newsgruppe-opsætningen ----------- Hm., og dem må jeg så ku' lave spamfri
>ved at gøre så'n her: mr.moxatgmaildotcom ?????

Ja, eller bare ved at gøre ingenting og lade gmails spamfilter tage spammen.

>Jamen, så kommer svaret altså i G-mail og ikke i Thunderbird??

Så laver jeg lige en forklaring på hvordan du får gmail til at virke i
thunderbird

Åben din browser (Firefox, Opera, Internet explorer eller hvad du bruger)
Åben gmail (webmailen)
tryk på "Indstillinger (i øverste højre hjørne)
tryk på "Videresendelse og POP"
Marker enten "Aktiver POP for alle e-mails (selv e-mails, som allerede er
hentet)" eller "Aktiver kun POP for e-mails, som modtages fra nu af" (du
vælger selv)
Tryk på "Gem ændringer"
Så kan du logge ud af gmail hvis du har lyst

Åben Thunderbird
Filer > Ny > Konto
Marker "Gmail" tryk på "Næste"
Skriv det som du vil kaldes via emailen i det øverste felt
Skriv gmailadressen i det nederste felt, dog skal du kun skrive det som
står før @gmail.com
tryk på "Næste"
Tryk på "Afslut"

I den box der så kommer, skriver du så adgangskoden til din gmail , du
vælger selv om du vil have thunderbird til at huske koden ved at sætte
flueben ved "Brug adgangskodehåndtering til at huske denne adgangskode"

>Så skal jeg altså kun bruge min Nordit server til at levere hans
>Nyhedsgrupper og eventuelt Sunsite.news'es.

Ja, jeg ville i hvert fald ikke selv normalt bruge google grupper (til
andet end hvis jeg skulle finde en gammel meddelelse)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-06-07 12:51

Mr. Mox skrev:

> Jeg har ellers hørt fra en af mine guruer (Det spildte) at
> det skulle være nemt at bruge googles ng's i Thunderbird 2,
> men hvordan gør man det?

Mig bekendt kan man kun benytte Google Groups over www.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-06-07 14:30

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Mig bekendt kan man kun benytte Google Groups over www.

Man kan også abonnere på RSS-feed på en Google Gruppe - og hente feedet
i Thunderbird.

Mikkel
--
Guide til Claus Hjort Frederiksen:
Kunsten at hilse på hinanden

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-06-07 15:18

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Man kan også abonnere på RSS-feed på en Google Gruppe -
> og hente feedet i Thunderbird.

Det er korrekt, men så er det stadig www man benytter - og desuden
kan man ikke poste indkæg på den måde, kun læse.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 16:08

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Det er korrekt, men så er det stadig www man benytter - og desuden
> kan man ikke poste indkæg på den måde, kun læse.
>
> Mvh,

Næh Næh den går ikke, jeg har rodet mig ind i Googles Grupper og åbner
jeg en meddelelse står der da forneden : Svar - Svar til forfatter og
videresend, ikke at jeg hr prøvet. mvh Mr. Mox

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 16:01

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Man kan også abonnere på RSS-feed på en Google Gruppe - og hente feedet
> i Thunderbird.
>
> Mikkel
Joh tak Mikkel, meen så langt er jeg ikke kommet endnu.
med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 16:00

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Mig bekendt kan man kun benytte Google Groups over www.

Ja det fandt jeg osse ud af, det er nok derfor det er noget besværligt.
Jeg må
finde ud af at sætte det op i TB.
Mvh Mr. Mox