Kan modtage men ikke sende ????
Fra : Jas

Dato : 04-06-07 19:51

Hejsa

Jeg har skiftet udbyder fra Surftown til et Amerikansk firma der hedder
www.ihostnet.asp.
Jeg har fået flyttet navneservere osv... og kan også godt modtage mails men
får ikke lov til at sende mails jeg får følgende fejl:
Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

XXXXXXXden 04-06-2007 20:37

550 <XX@XXXXX.dk> No such user here

Hvad pokker kan fejlen være... jeg har oprettet mine postkasser hos den nye
udbyder og kan se post og sende post via deres webmail...

De har skrevet noget om, det kan være min ISP der har blokeret for port 25
men det har de vist ikke den har jeg jo altid brugt.

Er det opsætningen i min outlook der er gal.

Jeg har sat den op med indgående postserver som mail.mitdomænenavn.dk

Og du udgående postserver som den samme - har også prøve at sætte den til
mail.minudbyder.dk

Please help

Jan

Fra : Henning

Dato : 04-06-07 22:16

> [...]
>
>Jeg har sat den op med indgående postserver som mail.mitdomænenavn.dk
>
>Og du udgående postserver som den samme - har også prøve at sætte den til

Tillader ComX du bruger andre udgående mailservere end deres egen?

Fra : Jas

Dato : 05-06-07 08:22

"> Tillader ComX du bruger andre udgående mailservere end deres egen?

Jeg har haft comX i lang tid og der har ikke været noget problem da jeg
havde Surftown som host for mit websted.
Der var min opsætning jo sådan med Mail.XXXX.dk som indgående postserver og
Mail.XXXX.dk som udgående postserver og så et lille hak i at smtp skulle
logge på med samme oplysninger som den indgående postserver....

Mvh

Jan

Fra : ebbe

Dato : 05-06-07 08:53

"Jas" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og Mail.XXXX.dk som udgående postserver og så et lille hak i at smtp
> skulle logge på med samme oplysninger som den indgående postserver....

mail.comxnet.dk er den udgående mail server (smtp) for comx.
Jeg ved ikke om den behøver et login (fx en comx mail eller dine comx
kontooplysninger) for at fungere med et eksternt domæne.

Hvis du vil bruge dit webhotels smtp, så vær opmærksom på, om porten
(formentlig kan du vælge 2525 eller 25) er åben og kan bruges. Comx lader
ikke lige den slags oplysninger ligge frit fremme på hjemmesiden.

ebbe

nb jeg kan ikke finde dit webhotel, har du en bedre adresse (there is no
sucd tld asp)

Fra : Jas

Dato : 05-06-07 11:08

> [...]
>
> ebbe
>
> nb jeg kan ikke finde dit webhotel, har du en bedre adresse (there is no

Jeg har fået det til at virke ved at sige, at min smtp server hedder
smtp.comxnet.dk
Grunden til at du ikke kan finde mit webhotel er at jeg er ved at designe
hjemmesiden og den ikke er uploadet endnu.
Kan man slet ikke bruge mit webhotels SMTP ... har åbnet for port 25 såvidt
jeg kan se... har prøvet helt at fjerne firewall hos Comx.

Jan