Hvordan er det nu lige man gør i Xnews
Fra : Kate

Dato : 03-06-07 18:52

I en gruppe jeg følger, er der en "person" der udgiver sig for en anden
fast skribent. Indlæggene er barnlige, ondskabsfulde og latterlige,
altså vil jeg gerne filtre idioten fra.

Jeg ved jeg kan kilfile, men kun på brugernavn. Det vil jo betyde at
jeg også får filtreret den ægte fra. Hvordan filtrerer jeg idioten fra,
uden at filtrere den ægte fra?

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 04-06-07 07:32

I demand that Kate <doughnut@oliwer.invalid> may or may not have written in
> [...]
> Jeg ved jeg kan kilfile, men kun på brugernavn. Det vil jo betyde at
> jeg også får filtreret den ægte fra. Hvordan filtrerer jeg idioten fra,

Du må lige give os nogle eksempler på den ægte og stalkeren. XNews kan
bl.a. filtrere på message id, men hvis stalkeren forfalsker det hele, er
der vist ikke noget at gøre - andet end at den ægte f.eks. bruger PGP.

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Kate

Dato : 06-06-07 21:06

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk>
wrote in news:Xns994556C67F2Anewandrewrumpdk@62.243.74.162:

> [...]
> kan bl.a. filtrere på message id, men hvis stalkeren forfalsker
> det hele, er der vist ikke noget at gøre - andet end at den ægte

Undskyld den lange ventetid, jeg skulle lige finde ud af at læse
indenad

Hvis jeg filtrer på msg-id skal jeg vel åbne stalkerens besked først?
Vedkommende bruger en andens brugervan med sender fra et andet program,
den ægte bruger faktsik også Xnews, falskneren bruger OE, de sender fra
forskellige organisationer. Den ægte fra TDC den anden fra en der
hedder Aioe.org xref står til dreader2.cybercity.dk, hvis det har noget
at sige.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 07-06-07 08:26

I demand that Kate <doughnut@oliwer.invalid> may or may not have written
in news:466713bf$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
> Undskyld den lange ventetid, jeg skulle lige finde ud af at læse
> indenad

Bare spørg, hvis der er noget du vil have uddybet.

> Hvis jeg filtrer på msg-id skal jeg vel åbne stalkerens besked først?

Det gør Xnews allerede når den henter beskedernes hoved/header. Det er
bl.a. på den måde at Xnews finder ud af hvilke indlæg man selv har
skrevet, så de bliver specielt markeret.

> [...]
> forskellige organisationer. Den ægte fra TDC den anden fra en der
> hedder Aioe.org xref står til dreader2.cybercity.dk, hvis det har noget

Det er ikke så mange ting Xnews kan filtrere på, men msg-id er det
bedste, så hvis den er forskellig for de to postere er det løsningen.

Andrew Engels Rump

Fra : Kate

Dato : 09-06-07 23:42

wrote in news:Xns99485FF4ED13Enewandrewrumpdk@62.243.74.162:

> Bare spørg, hvis der er noget du vil have uddybet.

[Klip]

> Det er ikke så mange ting Xnews kan filtrere på, men msg-id er det
> bedste, så hvis den er forskellig for de to postere er det
> løsningen.

Ja, så tror jeg altså jeg har misforstået det med msg-is, for jeg mente
jeg kun kunne se det ved at åbne et indlæg og kigge på headerne. For nu
er personen vidst væk, for jeg valgt at skrive til abuse og det gjorde
ham det gik udover også, og vi fik begge svar at det var "taken care
of". Men for at komme tilbage til falskneren, han er nok ikke den
sidste jeg løber ind i da han ikke er den første. Vedkommende startede
nye tråde, kan jeg så stadig filtere på msg-id? Ja, jeg måske lidt
tungnem, men llige den del er jeg ikke helt med på.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 10-06-07 21:05

I demand that Kate <doughnut@oliwer.invalid> may or may not have written
in news:466b2cd5$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
> [...]
> nye tråde, kan jeg så stadig filtere på msg-id? Ja, jeg måske lidt
> tungnem, men llige den del er jeg ikke helt med på.

Problemet med internettet er at (næsten) alt kan forfalskes, så det er
også muligt at opgive en falsk message-id - men jeg er ikke stiv i NNTP-
protokollen (UseNet news), så jeg ved faktisk ikke om det er helt rigtigt
at man kan finde forfalskede indlæg efter at have kigget lidt på nogle
postings.

I news:dk.admin.netmisbrug er der en tråd om forfalskede postings som
måske kan give lidt mere input: news:Xns9947523E06038tbr@130.225.247.90.

Andrew Engels Rump

Fra : Kate

Dato : 10-06-07 23:57

wrote in news:Xns994BE0A8CF6FFnewandrewrumpdk@130.225.247.90:

> I news:dk.admin.netmisbrug er der en tråd om forfalskede postings
> som måske kan give lidt mere input:

Nu har jeg læst tråden og kan se at det er selv samme person jeg taler
om. Om aoie.org kan man da sige, at det lader til at vores klager har
virket, eller også er falskneren gået videre til næste offer.
Dog er tråden nedslående hvad angår at kunne gøre noget ved den slag.

Alt i alt, tak for din tid.