Where have all the letters gone???
Fra : Mr. Mox

Dato : 31-05-07 16:51

Jeg har i Thunderbird lagt filter ind som følger.

For at dække det hele har jeg kun lagt filtre i "Lokale Mapper", smart???

Filter der forlanger at afsender står i mit Personlige Adresseliste

Filter der kun modtager mail til mine adresser/konti. ????

Alt "fanget" flyttes til Lokale mapper - Spam. Duer det???

Da jeg havde gjor(d)t det, fik jeg (på en eller anden måde )klikket på
"kør filter" og så forsvandt alt min nyerer post pist væk!!!????

Det er ikke i Papirkurv elle Spam men Væk???

Du muss never gepillen Mister Mox!!!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-05-07 23:05

Den 31-05-07 17.51 skrev Mr. Mox følgende:

> Jeg har i Thunderbird lagt filter ind som følger.

Hvor meget spam, modtager du normalt? Medmindre du er ekstremt hårdt
ramt af spam, kan du sagtens nøjes med det indbyggede spamfilter, og så
manuelt slette de få spam, der slipper gennem filtret. Der er visse
ulemper ved at filtrere så hårdt, som du fortæller nedenfor.

Jeg modtager mellem 500 og 1.000 spammails om dagen, og jeg kan sagtens
nøjes med det indbyggede spamfilter. Kun i særlige tilfælde opretter jeg
ekstra filtre.

> Filter der forlanger at afsender står i mit Personlige Adresseliste

Det betyder, at du ikke vil kunne modtage en mail fra en gammel
kammerat, der har fundet frem til din mailadresse. Du vil heller ikke
modtage mailen fra familiemedlemmet, der forsøger at sende dig en mail
for at fortælle dig, at han har fået ny adresse.

> Filter der kun modtager mail til mine adresser/konti. ????

Det betyder, at du vil være afskåret fra at modtage mails fra de fleste
mailinglister, ligesom du heller ikke vil kunne modtage mails, som
venner og bekendte sender til dig via bcc (hvis de sender til flere
modtagere og skjuler adressen, så modtagerne ikke kan se hinandens
adresser).

> Da jeg havde gjor(d)t det, fik jeg (på en eller anden måde )klikket på
> "kør filter" og så forsvandt alt min nyerer post pist væk!!!????

Du har sikkert lavet en fejl i et af dine filtre.

> Det er ikke i Papirkurv elle Spam men Væk???

Og du har sikkert bedt filtret slette mailen i stedet for at flytte den.

> Du muss never gepillen Mister Mox!!!

Nu du selv siger det... Jeg vil anbefale dig, at du sletter dine filtre
og nøjes med spamfiltret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Mr. Mox

Dato : 01-06-07 16:44

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Jeg modtager mellem 500 og 1.000 spammails om dagen, og jeg kan sagtens
> nøjes med det indbyggede spamfilter. Kun i særlige tilfælde opretter jeg
Ja jeg modtager "kun" ca 10 om dagen, så jeg er bestemt alt for pylret.

> [...]
> modtage mailen fra familiemedlemmet, der forsøger at sende dig en mail
> for at fortælle dig, at han har fået ny adresse.
Det sletter jeg straks.

> [...]
> venner og bekendte sender til dig via bcc (hvis de sender til flere
> modtagere og skjuler adressen, så modtagerne ikke kan se hinandens
Herausgeworfen immediamente!!

> Nu du selv siger det... Jeg vil anbefale dig, at du sletter dine filtre
> og nøjes med spamfiltret.
Nu kører jeg så lidt med dette og ser, men sig mig hvor er det omtalte
Spamfilter?? Ka' det ses? hvornår ved man om det har funktioneret?
Med stor taknemmelighed Hilsen fra Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-06-07 17:14

Den 01-06-07 17.44 skrev Mr. Mox følgende:

> Nu kører jeg så lidt med dette og ser, men sig mig hvor er det omtalte
> Spamfilter??

Menupunktet Funktioner => i oversigten til venstre har du et punkt der
hedder Spam-indstillinger under hver konto samt under Lokale mapper
(hvis du bruger global konto), klik på Spam-indstillinger => hvis der er
flueben ud for Aktiver evalueringsfilter mod spam ..., så er filtret
aktiveret. Du bør samtidig have flueben ud for Marker ikke meddelelser
.... og ud for Flyt nye spam-meddelelser ..., og du bør vælge den ønskede
handling ved at sætte mærke, fx ud for "Spam" mappen på ...

Gentag hvis du har flere konti, dvs. gentag ved samtlige punkter
"Spam-indstillinger" i oversigten til venstre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via virtuelle mapper.

Fra : Mr. Mox

Dato : 01-06-07 17:25

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Gentag hvis du har flere konti, dvs. gentag ved samtlige punkter
> "Spam-indstillinger" i oversigten til venstre.

Tak for rådene, jeg har stillet som foreslået.
Hvad betyder: stol på server evalueringer, dem ser man ikke noget til??
Der er noget forskel på TB 2 versionen og det der er vist i din bog, som
btw er fin.
mvh mr. mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-06-07 17:40

Den 01-06-07 18.24 skrev Mr. Mox følgende:
> Kim Ludvigsen skrev:

> Hvad betyder: stol på server evalueringer, dem ser man ikke noget til??

Det er en funktion, hvor man kan benytte et spamfilter på mailserveren.
Den skal du ikke bruge til noget.

> Der er noget forskel på TB 2 versionen og det der er vist i din bog, som
> btw er fin.

Ja, det er en af ændringerne fra version 1.5, som omtales i hæftet, og
til version 2.0. Spamindstillingerne er blevet flyttet fra en menu under
Funktioner til kontoindstillingerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Mr. Mox

Dato : 02-06-07 09:02

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Ja, det er en af ændringerne fra version 1.5, som omtales i hæftet, og
> til version 2.0. Spamindstillingerne er blevet flyttet fra en menu under

Tak igen Mr. Mox