RAID Hvem ved noget om det?
Fra : Albert Christensen

Dato : 08-06-07 15:14

Hej NG.

Jeg har tre haddiske i min comp. 1. til styresystem XP pro og to lige store
til data. De to er strippet sammen efter den gammeldas NT metode, men jeg
har fået fortalt, at det er bedre og samle to diske som én ved hjælp af
RAID. Men dette ved jeg intet om hvordan man gør, og engelsk falder mig
ligeså svært som det sprog de taler på planeten Mars.

Er der nogen der nemt kan forklare hvordan man "gør" eller hvor man kan
finde en Danske forklaring?

Min computer er købt hos shg og modellen UltraLine 9600, Core 2 Duo E6600
hvis det skulle sige nogen noget men den understøtter Raid 0,1,5og 10.
Mainboardet er fra Asus. Jeg har desværre ikke flere oplysninger med mig

Vh Albert

Fra : Hagar

Dato : 08-06-07 16:38

"Albert Christensen" <albert.chr@jubiidk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis det skulle sige nogen noget men den understøtter Raid 0,1,5og 10.
> Mainboardet er fra Asus. Jeg har desværre ikke flere oplysninger med mig

Du kunne starte her http://www.pcworld.dk/art/7199?page=8

http://cvs.linuxbog.dk/admin/admin/software-raid.html

Hagar

Fra : Esben

Dato : 08-06-07 16:57

> [...]
> hjælp af RAID. Men dette ved jeg intet om hvordan man gør, og engelsk
> falder mig ligeså svært som det sprog de taler på planeten Mars.

Et Windows stripeset yder lige så godt som en almindelig onboard raid
controller i raid 0(hvis det da er det du kører).
Men at samle to datadiske i raid 0 er fjollet, medmindre man har rigtig gode
backupvaner og har brug for hastigheden.

--
Esben

Fra : Albert Christensen

Dato : 09-06-07 06:52

Jeg takker for svarene, det ser fint ud til at række og jeg har lidt at
tage med mig.

mv Albert