Roast-beef - kuglegrill
Fra : helle

Dato : 07-06-07 15:45

Hvordan laver jeg den bedste roast-beef på kuglegrillen (jeg har
Glæsels opskrifter! - så dem behøver I ikke at sende)?

Fra : thomas.handyGorilla@~

Dato : 11-06-07 00:33

On 7 Jun., 15:45, helle <hbknud...@gmail.com> wrote:
> Hvordan laver jeg den bedste roast-beef på kuglegrillen (jeg har
> Glæsels opskrifter! - så dem behøver I ikke at sende)?

Du gnider kødet med salt og peber ca. 4 timer inden stegningen.
Derefter sætter du stegen i køleskabet. Derved smelter saltet ind i
stege og giver en rigtig god smag.

Briketterne skal godt varme så lad dem stå i grillstartene endtil de
er tydeligt tændt alle sammen. Grillen sætter du op til indirekte
varme og åbner fuld op for top og bundspjæld.
Stegen skal have til den har en kernetemparatur på max 55c derefter
tager du den af og lader den hvile på at spækbræt under er viskestykke
i ca.15 minutter. Så er kødet perfekt rødt og satfigt. Jeg skriver med
vilje ingen stege tid på at det helt kommer an på varme i grillen og
størrelsen på stegen.

/Thomas