Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rensning af D40
Fra : Due

Dato : 07-06-07 18:17

Hejsa eksperter!

Jeg har i anledningen af min og min families udstationering i
Sydafrika anskaffet mig en D40 og efterfoelgende en 70-300VR linse som
har givet nogen helt fantastiske billeder.

Imidlertid er der desvaerre kommet noget skidt i linsen eller huset.
Der er en plet paa mine billeder samme sted hver gang. Jeg tror at det
kun er paa mit 18-55 objektiv. Hvordan renser jeg objektiv og hus?

Paa forhaand tak for hjaelpen!

Med venlig hilsen
Jesper

Fra : Jesper Juul

Dato : 07-06-07 19:29

Due skrev:
> [...]
> Der er en plet paa mine billeder samme sted hver gang. Jeg tror at det
> kun er paa mit 18-55 objektiv. Hvordan renser jeg objektiv og hus?

Prøv google, der er tonsvis af information om emnet.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-06-07 19:33

Due wrote:
> [...]
> Der er en plet paa mine billeder samme sted hver gang. Jeg tror at det
> kun er paa mit 18-55 objektiv. Hvordan renser jeg objektiv og hus?

Det er sandsynligvis på chip'en. Start med at købe en blæsebold på
apoteket og prøv at puste det væk.

Ellers er der google med "cleaning a camera" eller "cleaning a lens"
eller "cleaning a CCD"

Bo //

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-06-07 09:16

Due wrote:
> [...]
> Der er en plet paa mine billeder samme sted hver gang. Jeg tror at det
> kun er paa mit 18-55 objektiv. Hvordan renser jeg objektiv og hus?

Prøv denne: http://www.cleaningdigitalcameras.com/

Jeg bruger selv kun en blæsebold far apotekt til en 20'er, og har aldrig
haft noget der ikke fjernes.

Thomas Schreiber