Blanding af ramblokke?
Fra : Erik K.

Dato : 03-06-07 16:30

Jeg vil gerne supplere mine 2 x 512 MB ramblokke med 2 ekstra, men kan man
blande blokke med forskellige specifikationer?? - Mine hedder PC2-4300 CL4,
men udvalget er ikke særligt stort i 4300. Derimod er der masser af udbud i
4200. - Går de sammen?? - Er der andre specifikationer, som mine blokke kan
arbejde sammen med?
Kan jeg sætte blokke med SODIMM i sammen med dem jeg har??
Undskyld de måske dumme spørgsmål, men jeg synes jeg er på Herrens Mark i
denne situation.

Mvh
Erik

Fra : Taba

Dato : 04-06-07 12:42

> [...]
> masser af udbud i 4200. - Går de sammen?? - Er der andre
> specifikationer, som mine blokke kan arbejde sammen med?

Du kan godt blande PC2-4300 og PC2-4200 sammen. De lidt hurtigere 4300
vil køre en anelse langsommere hvis du bruger 4200 hastigheden. Men
intet forhindrer dig i at køre PC2-4200 rammene med samme hastighed som
PC2-4300 rammene. Kører det stabilt så er det jo bare lækkert. hvis ikke
det er stabilt så må du reducere RAM hastigheden til det de langsomste
kan køre.

> Kan jeg sætte blokke med SODIMM i sammen med dem jeg har??

Nej, SO-DIMM er typisk til bærbare computere og ikke af typen DDR2 som
du har. De vil fysisk ikke passe i en DDR2 RAM slot.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum