Godt gået :o)
Fra : EnjoyNews

Dato : 02-06-07 16:07

Det er sku da godt gået af et Dansk band..

Press:
EMI Malaysia will release a new compilation CD/VCD on June 7th. and will
present the band a platinum award on the 9th. July at the Hard Rock Café in
Kuala Lumpur. The band get this award, to celebrate a total sale in Malaysia
of 1.000.000 CD's. This make Michael Learns To Rock the most selling
international band in Malaysia ever.

Fra : Holst

Dato : 02-06-07 16:15

EnjoyNews wrote:

> Det er sku da godt gået af et Dansk band..

Absolut. Hatten af for det. Navnlig når man tænker på, hvor jævn og
kedelig deres musik er. Men smag er jo forskellig - heldigvis da.

Fra : EnjoyNews

Dato : 03-06-07 13:35

> Absolut. Hatten af for det. Navnlig når man tænker på, hvor jævn og
> kedelig deres musik er. Men smag er jo forskellig - heldigvis da.

Ja, smag er forskellig heldigvis.. og vores er nok ikke ens
Hvis man ikke kan lide gode ørehængere med en melodi der holder 100% uden at
man er nødt til at lave alverdens fraseringer for at gøre den spændende,
og musik der er velproduceret, velspillet og velsunget, så er MLTR nok ikke
lige sagen nej

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 04-06-07 09:31

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spændende,
> og musik der er velproduceret, velspillet og velsunget, så er MLTR nok

lol!
Musikken behøver skam ikke være speciel teknisk at spille, men dog kræver
jeg, at der bruges nogle interessante melodier og at musikken ikke blot
hviler på vokalen.
Det har MLTR aldrig formået, da de som sagt er et kedeligt popband IMO

Fra : EnjoyNews

Dato : 04-06-07 15:10

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hviler på vokalen.
> Det har MLTR aldrig formået, da de som sagt er et kedeligt popband IMO

Hvis du havde en smule musikalsk forstand ville du også vide at Jascha's
kompositioner absolut ikke er simpelt musik.
Langt de fleste MLTR sange benytter akkordsammenhænge der ikke er forventet.
Man hører det bare ikke fordi det er så genialt lavet.
Det lyder simpelt og lige til, men det er i virkeligheden ikke så lige til.
Når man laver den slags kan det som regelt høres, og selvom jeg normalt kan
spille det meste på gehør, har jeg til tider tilfældigt fundet ud af at en
MLTR sang jeg længe har kendt slet ikke er lige ud af landevejen.
Når man kan gøre dette, altså lave noget kompliceret som i første omgang
ikke lyder svært og derfor kan blive en ørehænger samtidig med at være ret
inviklet, er man et geni.
Så er det sagt.

Men smag er heldigvis forskellig.

Fra : Holst

Dato : 04-06-07 15:24

EnjoyNews wrote:

> Så er det sagt.

Det kan godt være. Men jeg må give Søren ret i, at det et kedeligt
popband alligevel.

Fra : EnjoyNews

Dato : 04-06-07 21:02

> Det kan godt være. Men jeg må give Søren ret i, at det et kedeligt popband
> alligevel.

Hvorfor er det at du aldrig kan finde ud af at sige : "Jeg synes det er
kedeligt" eller "Jeg synes deres musik hvor jævn og
kedelig."
Istedet for : "Det er kedeligt" og "Navnlig når man tænker på, hvor jævn og
kedelig deres musik er"

Det er jo ikke nødvendigvis dig der har den "rigtige" smag.
Folk synes ex. Swan Lee var helt fantastiske. Jeg synes det var lidt
småfalsk og ligegyldigt, og MLTR har dog trods alt solgt langt flere plader
i Danmark end Swan Lee, men alligevel blev jeg mange gange dengang fortalt
at det var mig der var underlig.
Hvis der er flere der har købt MLTR plader er der jo flere der kan lide den
stil, og så er det vel Swan Lee tilhængerne der er i undertal...

Men sådan er det desværre altid. Nogen synes altid at deres holdning er den
rigtige.

Jeg synes MLTR er genialt og det er der andre der ikke synes, men når jeg
skriver en god nyhed om dem, så læs den dog og lad være med at komme med din
"rigtige" mening.

Men lad det nu ligge.

Fra : Holst

Dato : 04-06-07 22:26

EnjoyNews wrote:

> [...]
> kedelig."
> Istedet for : "Det er kedeligt" og "Navnlig når man tænker på, hvor jævn og

Fordi jeg antager, at du er klog nok til at vide, at smag er en
subjektiv ting, og at jeg naturligvis kun kan udtrykke min mening.

Men det er du måske for dum til at vide?

> [...]
> i Danmark end Swan Lee, men alligevel blev jeg mange gange dengang fortalt

Kvantitet er ikke nødvendigvis lig med kvalitet.

> Jeg synes MLTR er genialt og det er der andre der ikke synes, men når jeg
> skriver en god nyhed om dem, så læs den dog og lad være med at komme med din
> "rigtige" mening.

Min mening er bestemt ikke mere rigtig end så mange andre.

> Men lad det nu ligge.

Hvorfor fanden skulle jeg det, når du ikke kan lade det ligge?

Fra : EnjoyNews

Dato : 04-06-07 23:37

> [...]
>
> Min mening er bestemt ikke mere rigtig end så mange andre.

> Hvorfor fanden skulle jeg det, når du ikke kan lade det ligge?

Hvorfor bruger du sådan et sprog ?

Jeg skriver et indlæg med en fantastisk bedrift af et dansk band, og straks
kommer du med din egen negative holdning til bandet.
Så skriver jeg tilbage at det jo ikke er din smag der er den rigtige, og så
bruger du et sprog som ingen gider høre på, med fanden, og du er måske for
dum til osv.

Lær at tale pænt, så vil folk måske gide høre på dig.

Anyway, tillykke til MLTR for endnu en fantastisk rekord som pynter sammen
med alle de andre.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 05-06-07 00:05

EnjoyNews wrote:

> [...]
>
> Lær at tale pænt, så vil folk måske gide høre på dig.
>
> Anyway, tillykke til MLTR for endnu en fantastisk rekord som pynter

det er vel blot endnu engang 1. stk. Jantelov der er aktiveret her...
uanset hvad man mener om MLTR så er det da flot at de har fået den rekord og
vi skal da som danskere være glad for at der stadig er nogle i vort
folkefærd der vil/gider/kan skrive musik... det har vi da i høj grad brug
for...

Rasmus

Fra : EnjoyNews

Dato : 05-06-07 12:30

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og vi skal da som danskere være glad for at der stadig er nogle i vort
> folkefærd der vil/gider/kan skrive musik... det har vi da i høj grad brug

Hørt

Fra : Holst

Dato : 05-06-07 08:09

EnjoyNews wrote:

> Jeg skriver et indlæg med en fantastisk bedrift af et dansk band, og straks
> kommer du med din egen negative holdning til bandet.

Jeg har skam intet imod bandet. Jeg har også sagt, at det da er en flot
præstation, vi skal tage hatten af for.

Selv deres musik har jeg ikke en negativ holdning til. Den er jævn og
kedelig, og derfor er min holdning til den ganske neutral.

> Lær at tale pænt, så vil folk måske gide høre på dig.

Måske. Men det var dig, der begyndte at angribe mig. Der er vist ingen,
der er i tvivl om, at du anser Michael Lears to Rock som noget af det
største og bedste her i verden. Det er såmænd også ganske fint. Det er
du helt velkommen til at synes. Du skal bare lære, at det altså også er
okay, at vi er nogen, der har en knap så fantastisk mening om bandet. Og
går du på et debatforum som dette, så må du også forvente at få lidt
"modstand". Kan du ikke klare det, men bare vil klappes på ryggen,
skulle du måske finde et Michael Lears to Rock-forum i stedet.

Fra : EnjoyNews

Dato : 05-06-07 12:32

> [...]
> Kan du ikke klare det, men bare vil klappes på ryggen, skulle du måske
> finde et Michael Lears to Rock-forum i stedet.

Jo, men jeg bad jo ikke om en holdning til bandet... Jeg skrev blot en god
nyhed om dem, og bad ikke om holdninger til badnet..

Fra : Holst

Dato : 05-06-07 12:56

EnjoyNews wrote:

> Jo, men jeg bad jo ikke om en holdning til bandet... Jeg skrev blot en god
> nyhed om dem, og bad ikke om holdninger til badnet..

Så skal du nok ikke poste i en debatgruppe, vel?

Fra : EnjoyNews

Dato : 05-06-07 21:14

> Så skal du nok ikke poste i en debatgruppe, vel?

Nu var det jo ikke et debatindlæg, men et nyheds indlæg... sjovt nok i en
nyheds gruppe

Fra : Ole Thomsen

Dato : 05-06-07 19:02

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message

> [...]
> og kedelig deres musik er"
>
> Det er jo ikke nødvendigvis dig der har den "rigtige" smag.

Tudefjæs.

Du skrev selv for ganske nylig som svar på et Cream indlæg:
"Undskyld, men det er godt nok noget l....
Jeg har aldrig hørt det før eller hørt om det, men der er jo absolut intet i
det overhovedet, andet end noget syre som aldrig burde være spillet"

> Men sådan er det desværre altid. Nogen synes altid at deres holdning er
> den rigtige.

Ja ikke?

> Jeg synes MLTR er genialt og det er der andre der ikke synes, men når jeg
> skriver en god nyhed om dem, så læs den dog og lad være med at komme med
> din "rigtige" mening.

Netop.

> Men lad det nu ligge.

Det tror jeg også du vil være bedst tjent med.

Iøvrigt _synes jeg_ at MLTR er røvkedelige

Ole Thomsen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 04-06-07 08:49

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> Absolut. Hatten af for det. Navnlig når man tænker på, hvor jævn og
> kedelig deres musik er. Men smag er jo forskellig - heldigvis da.

der er også en 4-5 gange flere folk i malaysia, dvs. potientielt mange flere folk
med en jævn kedelig smag end der ville være i Danmark :)

Men jo tillykke til dem da.

--
Henrik Hansen