Dagens år - 1974
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 12:48

Af ren kedsomhed, vil jeg state stafetten "Dagens År"

Jeg lægger ud med 1974, hvor følgende kunne opleves:

Abbas gennembrud:
http://youtube.com/watch?v=cjt7eU88xUA

Roger Glovers sære, men vidunderlige Butterfly Ball. En lidt anden stil end
Deep Purple:
http://youtube.com/watch?v=R-pe81BYBXU

Paul McCartneys lækre sang "Maybe I'm Amazed"
http://youtube.com/watch?v=zI9AiXwvjCg

Flere musikalske begivenheder det år??

/Alex

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-06-07 13:10

On Fri, 1 Jun 2007 13:47:43 +0200, Alex Linaa wrote:

> Af ren kedsomhed, vil jeg state stafetten "Dagens År"
>
> Jeg lægger ud med 1974, hvor følgende kunne opleves:

Ramones bliver dannet:
http://www.youtube.com/watch?v=QLWGSRQrbQs

Blondie bliver dannet:
http://www.youtube.com/watch?v=eEj-rQsEfnE

(oprindeligt under navnet "Angel and the Snake")

Fra : Michael Lund

Dato : 01-06-07 13:10

Sjov idé og pragtfuld år.

Hvad med Slade fra deres film Slade in flame
http://www.youtube.com/watch?v=zrbCJqf2Tw4

Mic.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-06-07 17:13

Michael Lund wrote:
> Sjov idé og pragtfuld år.
>
> Hvad med Slade fra deres film Slade in flame

Er der iøvrigt nogen der ved om den nogensinde er kommet på DVD ?
Jeg har den på VHS, men mine gamle VHS maskiner er snart ikke meget værd.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-06-07 17:40

> Er der iøvrigt nogen der ved om den nogensinde er kommet på DVD ?
> Jeg har den på VHS, men mine gamle VHS maskiner er snart ikke meget værd.

Jeps det er den

http://www.amazon.co.uk/Slade-Flame-Tom-Conti/dp/B000NRRWAQ/ref=pd_bbs_sr_1/202-4058443-8100657?ie=UTF8&s=dvd&qid=1180715976&sr=8-1

Fra : Michael Lund

Dato : 01-06-07 13:18

Sweet forlod teenagepoppen og gik hard rock med Lp'en Desolation Boulevard
hvor bla. Turn it down er på.

http://www.youtube.com/watch?v=viNIP-e2zTM

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 13:33

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sweet forlod teenagepoppen og gik hard rock med Lp'en Desolation Boulevard
> hvor bla. Turn it down er på.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=viNIP-e2zTM

A propos hard rock, så udgav Deep Purple i MK3-opsætnin albummet "Burn".

http://youtube.com/watch?v=2CErFTm72UQ&mode=related&search=

/Alex

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 02-06-07 01:31

Michael Lund wrote:
> Sweet forlod teenagepoppen og gik hard rock med Lp'en Desolation
> Boulevard hvor bla. Turn it down er på.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=viNIP-e2zTM
>
> Mic.

OMG... det lyder som vores "band" i folkeskolen i 7. klasse...
især guitaristen er da godt nok for grinern...

Rasmus

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-06-07 14:13

> Paul McCartneys lækre sang "Maybe I'm Amazed"
> http://youtube.com/watch?v=zI9AiXwvjCg

Den er fra 1970!

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 22:20

On Fri, 1 Jun 2007 15:12:41 +0200, "Allan Krautwald"
<krautwald@yahoo.dk> wrote:

>Den er fra 1970!

Og det færdige nummer udkom først på Wings Over America i 1976, hvor
han havde tilføjet den slutning vi har hørt live hver gang derefter.
Men denne indspilning er fra 1974, ikke at det betyder så meget.

Men tak for dit bidrag til legen........

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-06-07 22:33

> [...]
> Men denne indspilning er fra 1974, ikke at det betyder så meget.
>
> Men tak for dit bidrag til legen........

Den stammer nu fra LP'en McCartney, der udkom i foråret 1970 og som var hans
første soloplade og der var den skam et helt færdigt nummer allerede.
Men tak for linket til denne rehearsal fra 1974...den var ny selv for en
Beatles-nørd som mig

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 22:38

On Fri, 1 Jun 2007 23:32:55 +0200, "Allan Krautwald"
<krautwald@yahoo.dk> wrote:

>Den stammer nu fra LP'en McCartney, der udkom i foråret 1970 og som var hans
>første soloplade og der var den skam et helt færdigt nummer allerede.

Nope:

http://en.wikipedia.org/wiki/Maybe_I'm_Amazed

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-06-07 22:57

> Nope:

Nå men den er altså på min LP McCartney fra 1970 uanset hvad en eller anden
har skrevet på Wikipedia. Så må jeg hellere gå ind og rette den artikel
Men never mind det er et fedt nummer og hvis du googler lidt videre vil du
konstatere, at jeg rent faktisk har ret

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-06-07 22:59

> Nope:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Maybe_I'm_Amazed

Og så igen...der står faktisk i den artikel du linker til, at den stammer
fra den LP fra 1970, så jeg ændrer alligevel ikke i artiklen

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 23:15

On Fri, 1 Jun 2007 23:58:45 +0200, "Allan Krautwald"
<krautwald@yahoo.dk> wrote:

>Og så igen...der står faktisk i den artikel du linker til, at den stammer
>fra den LP fra 1970, så jeg ændrer alligevel ikke i artiklen

Øhh, hvor har jeg skrevet at nummeret ikke stammer fra den LP fra
1970?
Det eneste jeg skrev var, at han skrev en ny slutning, som første gang
kunne høres på "Wings Over America" fra 1976.

Prøv at lytte til de to versioner, for at forvisse dig om at
slutningerne er forskellige.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-06-07 23:27

> [...]
> kunne høres på "Wings Over America" fra 1976.
>
> Prøv at lytte til de to versioner, for at forvisse dig om at

Hæ hæ nu skal det jo ikke ende i det rene flueknepperi det her.
Udgangspunktet for denne tråd var, at nummeret stammede fra 1974 og det
korrigerede jeg så, fordi den stammer fra 1970.
Live versionen fra 1976 er ganske rigtig anderledes, men mest fordi
originalen fader stille og roligt ud og på live versionen broderes der
videre, som der næsten altid gør på live versioner.
For at andre kan følge med i vores lille snak er her links til begge
versioner. Den første er studieversion og den anden fra Wings over America:

http://rapidshare.com/files/34706639/12-Maybe_I_m_Amazed.mp3

http://rapidshare.com/files/34708101/05-Maybe_Im_Amazed.mp3

Og kan vi så ikke blot blive enige om, at det er et rasende godt nummer og
at både originalversionen og live versionen har hver deres kvaliteter.

Iøvrigt er der jo også den markante forskel, at McCartney på studieversionen
spiller alle instrumenter selv, mens han har et band bag sig på live
versionen.

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 23:58

On Sat, 2 Jun 2007 00:26:33 +0200, "Allan Krautwald"
<krautwald@yahoo.dk> wrote:

>Live versionen fra 1976 er ganske rigtig anderledes, men mest fordi
>originalen fader stille og roligt ud og på live versionen broderes der
>videre, som der næsten altid gør på live versioner.

Jeg vil nu ikke kalde det "broderi"
Der er en helt anderledes akkordprogression end noget andet sted i
nummeret, og det er tydeligt at det har et formål ud over at væve,
nemlig at lave en naturlig slutning på nummeret, nar man ikke kan fade
live.

> [...]
>
>Og kan vi så ikke blot blive enige om, at det er et rasende godt nummer og
>at både originalversionen og live versionen har hver deres kvaliteter.

Det er et aldeles pragtfuld nummer, uanset hvad. Og "Wings Over
America" er en af mine helt klare milestones i musikhistorien.

>Iøvrigt er der jo også den markante forskel, at McCartney på studieversionen
>spiller alle instrumenter selv, mens han har et band bag sig på live
>versionen.

Det ville også være ret svært at gøre andet live :)

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 00:08

On Sat, 02 Jun 2007 00:57:31 +0200, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>nummeret, og det er tydeligt at det har et formål ud over at væve,
>nemlig at lave en naturlig slutning på nummeret, nar man ikke kan fade

<flymode>

Jeg glemte lige, at det nummer jeg linkede til har en identisk
slutning med 1976-versionen, og det er ikke den samme som
1970-versionen.
Så den studie-session fra 1974 er nok nærmere for tidlig, og ikke for
sen i forhold til den udgivne udgave af nummeret de spiller.

</flymode>

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-06-07 00:17

> [...]

> Så den studie-session fra 1974 er nok nærmere for tidlig, og ikke for
> sen i forhold til den udgivne udgave af nummeret de spiller.

Har ikke lige opslagsværkerne ved hånden, men måske de har øvet til en tur i
Europa før de tog til USA. Men jeg har ikke lige present om det var
tilfældet og det er for sent på natten til at jeg gider grave bøgerne frem.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-06-07 00:15

> [...]
> nummeret, og det er tydeligt at det har et formål ud over at væve,
> nemlig at lave en naturlig slutning på nummeret, nar man ikke kan fade

Du har nok ret

> Det er et aldeles pragtfuld nummer, uanset hvad. Og "Wings Over
> America" er en af mine helt klare milestones i musikhistorien.

Jamen det er jeg bestemt slet ikke uenige i, ihvertfald når vi snakker
liveplader

Ja selv for McCartney

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 00:41

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> said in news:4660a87d$0$889
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Du har nok ret

> og

> Jamen det er jeg bestemt slet ikke uenige i, ihvertfald når vi snakker
> liveplader

> studieversionen

> Ja selv for McCartney

Jeg har begge versioner her og har af nysgerrighed lyttet til dem for at
finde ud af hvem af Jer "jeg skal holde med".

Jeg synes ikke at finde at live versionen adskiller sig fra
studieversionen i sin melodistruktur andet end der i slutningen tilføres
nogle rifs for at kompensere for outfading i studieversionen.

Men som et supplement må jeg da lige sige at "Sort McCartney" som jeg
altid har kaldt den første af hans solo udspil, Ram, Wings Wild Life, Red
Rose Speedway, Band on the Run, Venus & Mars og London Town er nogle
fantastiske albums som jeg synes er vildt oversete.
Wild Life adskiller sig dog fra de andre ved at være en smule mere
"indforstået".

Efter de nævnte albums var udgivet blev hans produktioner for
samlebåndsagtige og uinteressante op til i dag med den enkelte undtagelse
at "russer-pladen" havde en god lyd og virkelig satte skub i danselysten.
Men det var jo bare gammel vin på nye flasker.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 00:54

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

> [...]
> undtagelse at "russer-pladen" havde en god lyd og virkelig satte skub
> i danselysten. Men det var jo bare gammel vin på nye flasker.

Jeg glemte lige Wings At the Speed of Sound som jeg også synes er god og
overset.

--
Lars Holst

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-06-07 01:12

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg glemte lige Wings At the Speed of Sound som jeg også synes er god og
> overset.

Der er jeg så ikke helt enig...men sådan er det jo med smag.
Synes f.eks. Tug of war, Flowers in Dirt og Creation in the Backyard er lidt
bedre. Men enig i der har været gode albums og mindre gode.
Personligt har jeg dog været mere til John Lennon, men det er en anden
diskussion

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-06-07 01:09

> [...]

> studieversionen i sin melodistruktur andet end der i slutningen tilføres
> nogle rifs for at kompensere for outfading i studieversionen.

Det synes jeg så egentlig heller ikke.

> [...]
> at "russer-pladen" havde en god lyd og virkelig satte skub i danselysten.
> Men det var jo bare gammel vin på nye flasker.

Er enig i det meste du skriver...men der er undtagelser selvom jeg også
mener der senere har været lyspunkter. Men korrekt: Han har ikke altid
forvaltet talentet lige godt

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 10:43

On 01 Jun 2007 23:41:26 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Jeg synes ikke at finde at live versionen adskiller sig fra
>studieversionen i sin melodistruktur andet end der i slutningen tilføres
>nogle rifs for at kompensere for outfading i studieversionen.

Lad den så blive der. Det blev vist lidt sent i aftes, og fluerne
holdt deres indtog

> [...]
>Rose Speedway, Band on the Run, Venus & Mars og London Town er nogle
>fantastiske albums som jeg synes er vildt oversete.

For mit vedkommende er der ingen af studiealbums'ene der kommer i
nærheden af de versioner af numrene der findes på "Wings Over
America".
Det er et eksempel på et livealbum hvor alt går op i en højere enhed,
og synergien mellem musikerne slår originalindspilningerne med flere
kilometer.

/Alex

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-06-07 14:51

> Flere musikalske begivenheder det år??
>
> /Alex

Jeg håber det er ok at benytte tråden til at stille et lille spørgsmål.
(ellers skal i bare kyle mig ud)

Jeg sad og checkede ting fra 74, da jeg faldt over Hollands bidrag til
Melodi granprix, det år.

http://www.youtube.com/watch?v=RuUd0RAkVzA

Det fik mig til at huske en eller andet andet par der i fremtoning minder
meget om dem her. Er der nogen der kan huske navnet på et sådant band,
bestående af en pige og en vildmand ? Mener de sang på engelsk eller tysk.

Det må have været på samme tid som en Australsk gut fremturede på tysk
fjernsyn med Waltzing Matilda, samtidig med at at lavede en maleri med
lysets hastighed, og Lez Humpries singers var populære

Bjarne K.

Bjarne K.

Fra : Holst

Dato : 01-06-07 15:00

Bjarne K. wrote:

> Jeg sad og checkede ting fra 74, da jeg faldt over Hollands bidrag til
> Melodi granprix, det år.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=RuUd0RAkVzA

Ja, man forstår godt, ABBA vandt.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 16:45

On Fri, 1 Jun 2007 15:50:53 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:

> [...]
>meget om dem her. Er der nogen der kan huske navnet på et sådant band,
>bestående af en pige og en vildmand ? Mener de sang på engelsk eller tysk.

Han minder mig om Demis Roussos:
http://www.demisroussos.net/gb/pages/home.htm
men ud over dette er jeg blank på dit spørgsmål.

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-06-07 16:55

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget om dem her. Er der nogen der kan huske navnet på et sådant band,
> bestående af en pige og en vildmand ? Mener de sang på engelsk eller tysk.

Kan det være Mouth and McNeal?

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-06-07 20:06

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det være Mouth and McNeal?

How du you do, uhm uhm

http://www.youtube.com/watch?v=fWxAOITWjyg

Jo, det var dem, og for at det ikke skal være løgn, er det da vist også dem
der optræder i den video jeg henviste til.

Bjarne K.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-06-07 17:00

Alex Linaa wrote:
> Af ren kedsomhed, vil jeg state stafetten "Dagens År"
>
> Jeg lægger ud med 1974, hvor følgende kunne opleves:

For slet ikke at nævne denne her:
http://www.youtube.com/watch?v=6IOsStl-8Hg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-06-07 17:12

Per Beer Hansen wrote:

> For slet ikke at nævne denne her:
> http://www.youtube.com/watch?v=6IOsStl-8Hg

Og denne
http://www.youtube.com/watch?v=m0PFZfvesSk

1974 var sq et godt år

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 01-06-07 17:13

> [...]
> end Deep Purple:
>
> Paul McCartneys lækre sang "Maybe I'm Amazed"

KISS udgiver deres debut album:
http://www.youtube.com/watch?v=XXT-fq1unLk

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-06-07 16:59

Alex Linaa wrote:
> Af ren kedsomhed, vil jeg state stafetten "Dagens År"
>
> Jeg lægger ud med 1974, hvor følgende kunne opleves:

Det var vist også året, hvor denne kom på gaden:
http://www.youtube.com/watch?v=zfNZlUovRuA

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Michael Lund

Dato : 01-06-07 20:32

Og fra den danske musikscene kom dette udspil:

http://www.youtube.com/watch?v=8d6-uSS84uo

mvh.
Michael

Fra : Michael Hjorth

Dato : 01-06-07 20:53

On Fri, 01 Jun 2007 14:17:59 +0200, Michael Lund wrote:

> Sweet forlod teenagepoppen og gik hard rock med Lp'en Desolation Boulevard
> hvor bla. Turn it down er på.

Tjoh... men det var vel i virkeligheden LP'en "Sweet Fanny Adams" (April
1974) som markerede skiftet, med virkeligt gode og rockede numre som "Set
Me Free" og "Sweet FA". Desolation Boulevard udkom først i november og jeg
synes at helhedsindtrykket er mere poppet (ikke at det er en dårlig plade,
bare helt anderledes).

http://en.wikipedia.org/wiki/Sweet_Fanny_Adams_%28album%29

Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 21:07

On Fri, 1 Jun 2007 13:47:43 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

>Af ren kedsomhed, vil jeg statte stafetten "Dagens År"
>
>Jeg lægger ud med 1974.......

Tak fordi I gad lege med - Så mange fede numre fra det år jeg næsten
havde glemt.

Jeg giver stafetten, og retten til at vælge et nyt år videre til Per
Beer Hansen for at henvise til BTO, som jeg er gladest for at have
genhørt fra 1974.

/Alex

Fra : N

Dato : 01-06-07 22:58

> [...]
> end Deep Purple:
> http://youtube.com/watch?v=R-pe81BYBXU
>
> Paul McCartneys lækre sang "Maybe I'm Amazed"

Kan da også nævne et par stykker. Desværre er ikke alle at finde på YT.

Shubidua - Står på en alpetop
Gasolin - Bingo (stort hit i radioen dengang).
McCartney & Wings - Band on the run
http://www.youtube.com/watch?v=pb4HSBAQ9ZY eller
http://www.youtube.com/watch?v=KEnLQ86eZac
Suzi Quatro - The Wild One http://www.youtube.com/watch?v=E6tzZwJi_xc
Terry Jacks - Seasons in the sun http://www.youtube.com/watch?v=JwHuBTru-Z0
Dr. Hook & The Medicine Show

Nogle jeg er lidt i tvivl om:

Kenny
Mud
Smokie

Men jeg var også kun 9 år dengang. Men var allerede meget musik interesseret
på den tid.
Seasons in the sun var en af mine favoriter på den tid.

Det sjove ved mange af disse melodier, var at min storesøster havde dem på
kassette bånd og når jeg hører een melodi, kommer jeg stadig til at huske
hvad der kom som den næste på dette bånd. Okay, jeg mener dog at nogle af
melodierne på dette bånd var fra 1975. Men igen jeg var kun 9 til 10 år
gammel. Bær over med mig.

Forresten, så hygger jeg mig gevaldigt med Jørgen De Mylius's "Eldorado" i
radion for tiden, da mange af han "gennem gang af hitlister" netop er fra
perioden 197x.

Kan i forresten huske ham hér: http://www.youtube.com/watch?v=9llBPW69R8M

Dén var jeg helt vild med dengang.

Allan

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 00:42

"N" <nuller@goj.net> said in

> [...]
>
> Forresten, så hygger jeg mig gevaldigt med Jørgen De Mylius's
> "Eldorado" i radion for tiden, da mange af han "gennem gang af

Band on the Run er fra 1973

--
Lars Holst

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-06-07 01:29

> Band on the Run er fra 1973

Ja det er jo det den er
Indspillet i Afrika hvor de kun var 3 tilbage...hr. og fru McCartney + Denny
Laine. Fedt album.

Fra : Peter Westh

Dato : 02-06-07 00:02

> Af ren kedsomhed, vil jeg state stafetten "Dagens År"
>
> Jeg lægger ud med 1974, hvor følgende kunne opleves:

> Flere musikalske begivenheder det år??

King Crimson indspillede mesterværket "Red", og gik i opløsning umiddebart
før udgivelsen (for at blive gendannet i 1981).

Og Brian Eno udgav sine to første (og hylende morsomme) soloalbums "Here
come the warm jets" og "taking tiger mountain by strategy".

/P

Fra : Lars Holst

Dato : 02-06-07 01:17

"Alex Linaa" <www.linaa.com> said in

> [...]
> stil end Deep Purple:
> http://youtube.com/watch?v=R-pe81BYBXU
>
> Paul McCartneys lækre sang "Maybe I'm Amazed"

Måske Bachman Turner Overdrive med Fragile.
Stakkels Jim med Gasolin.
John Lennons Walls & Bridges.
Paper Lace med deres "........and other bits and materials" hvorpå bl.a.
The Night Chicago Died er.
Slade in Flame.
Billy Swans I can help.
Claptons 461st Boulevard
Kraftwerks Autobahn
Carpenters udgiver The Singles 1969-1973
Abba med Waterloo
Van The Man udgiver It's too late to stop
Joni Mitchell med Court And Spark
David Bowies Diamond Dogs
Carl Douglas med Kung Fu Fighting (iøvrigt det eneste han nogensinde blev
kendt for)
Cat Stevens Oh Very Young
Pink Floyds Money
Streets of London med Ralph McTell
Barry White med You're the first, the last, my everything
Gary Glitter og Alvin Stardust havde vist også nogle ungdommelige hits
det år.
Charles Aznavour sang "She"
Supertramps Crime of the Century.
Dolly Parton med Jolene.

No Woman No Cry med Bob Marley bliver et verdenshit
Seasons in The Sun med Terry Jacks kommer også på de vigtige hitlister.
Det samme gør Piano Man af Billy Joel.

Var det ikke det år Robbie Williams blev født?
Og det var vist desværre også det år Duke Ellington, Darius Millhaud og
Mama Cass Elliot døde.

Ramones dannes og spiller deres første koncert og Patti Smith udgiver
hvad der betragtes som fødslen af punk-rock.

Det er det år Soca (moderne calypso) kommer ud til verden for alvor.

Gabriel skrider fra Genesis.

Blondie og Japan dannes.
Det er også året hvor Talking Heads dannes.

Jamen der er da bare mange mange flere begivenheder det år.

--
Lars Holst

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-06-07 10:40

Alex Linaa skrev:

> Jeg lægger ud med 1974, [...]

Miles Davis udkom i 1974 med en hyldest til Duke Ellington
på en dobbelt-lp "Get Up With It". Lyt evt. til det 30½
minutter lange nummer "He Loved Him Madly".

Andre:
Dr. Dopo Jam - Fat Dogs & Danishmen
Eagles - On The Border
Keith Jarrett - Belonging
Keith Jarrett/Garbarek - Luminessence
Mike Oldfield - The Orchestral Tubular Bells
Tangerine Dream - Phaedra

--
Herluf :·)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-06-07 10:59

On Sat, 2 Jun 2007 11:40:22 +0200, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Tangerine Dream - Phaedra

Av den overså jeg. Min absolutte favorit TD plade.

--
np: (Player is not active
http://www.last.fm/group/dk-kultur-musik

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-06-07 15:52

Thomas Jespersen skrev:

> Av den overså jeg. Min absolutte favorit TD plade.

Så har du sikkert også deres 'live'-cd fra 1983: "Poland".
På den har jeg sat en "spille-meget-højt markering" på
de første fem minutter af nr. 1 (den indledning giver altså
gåsehud), samt på de sidste 6-7 minutter af nr. 3 (fra
minut 15:00 og frem til slut).

--
Herluf :·)

Fra : Erling Jensen

Dato : 22-07-07 08:12

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Av den overså jeg. Min absolutte favorit TD plade.
>
> --
> np: (Player is not active
> http://www.last.fm/group/dk-kultur-musik

Bonnie St. Claire and the unit gloria albummet the rock goes on

klip fra en hjemmeside
http://www.unitgloria.nl/eng/Bon-UG-Discografie-LP-ENG.htm

Fra : Erling Jensen

Dato : 09-08-07 20:46

Faldt lige over en single i min plade samling, tror faktisk det er sjældent
man hører denne:

Queen - Lílly of the Valley
http://www.youtube.com/watch?v=Igs5_J4YuXA