Hvilken asiatisk monsterfilm?
Fra : Mr. D

Dato : 02-06-07 10:16

Jeg søger titlen på en nyere asiatisk monsterfilm. Jeg har kun set klip fra
den, og heri er minstret et stort haletudselingnende krybdyr med firedelt
tandsæt, der bevæger sig ret hutigt på fire ben, har en lang tunge og
svinger sig under en bro med hale og tunge. Blandt dem, som er efter den er
en bueskydende ung kvinde og vistnok en lille tilfangetaget pige. Og har jeg
ikke misforstået handlingen helt, er spørgsmålet hvorvidt dette er virkeligt
eller om hele dramaet finder sted i hjernen på indlagte virusramte
patienter. Er du forvirret? Ikke hvis du har set den, og så kan du måske
hjælpe mig med en titel?

simon

Fra : Kim Jensen

Dato : 02-06-07 10:39

Mr. D wrote:
> [...]
> den, og heri er minstret et stort haletudselingnende krybdyr med firedelt
> tandsæt, der bevæger sig ret hutigt på fire ben, har en lang tunge og

Mon ikke det er The Host?

http://www.apple.com/trailers/magnolia/thehost/

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Mr. D

Dato : 02-06-07 10:52

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er The Host?
>
> http://www.apple.com/trailers/magnolia/thehost/

Jo det er. Mange tak

simon

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 11:52

> Mon ikke det er The Host?
>
> http://www.apple.com/trailers/magnolia/thehost/

Det er da en fed oplysning, jeg elsker de typer film, kom bare med flere af
dem.
Jeg kan næsten ikke vente til den kommer på dvd.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Brian K

Dato : 05-06-07 00:19

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Det er da en fed oplysning, jeg elsker de typer film, kom bare med flere
> af dem.
> Jeg kan næsten ikke vente til den kommer på dvd.

Den er SINDSYG dårlig!!!!!!! Nok blandt de 10 dårligste film jeg nogensidne
har set!

Det eneste der er godt - er special effectne omkring "dyret" - ALT andet er
afsindigt dårligt!!!

Fra : Brian K

Dato : 05-06-07 00:26

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> Den er SINDSYG dårlig!!!!!!! Nok blandt de 10 dårligste film jeg
> nogensidne har set!
>
> Det eneste der er godt - er special effectne omkring "dyret" - ALT andet
> er afsindigt dårligt!!!

Der e rså mange steder i filmen hvor man tænker "nej..... HVEM ville gør
det?????" - lidt lige som i 90 horrorfilmene hvor "pigen altid......",
osv..( i ved ... de 10 bud om skrækfilm)...

Jeg tror aldrig jeg har krummet tær så mange gange under en film før som i
denne.

Vil hellere have rodbehandlet 3 tænder end at lade min værste fjende se
denne film! (ja... så dårlig er den)

/brian

Fra : Brian K

Dato : 05-06-07 00:29

> Vil hellere have rodbehandlet 3 tænder end at lade min værste fjende se
> denne film! (ja... så dårlig er den)

Min vote history på IMDB kan ses her:

http://www.imdb.com/mymovies/list?l=9380651

Skulle give jer er indblik i hvad jeg kan lide og ikke kan lide - så er det
vel lidt nemmere at vurdere om min kritik af filmen er i "jeres katagori"

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 05-06-07 06:52

> [...]
> nogensidne har set!
>
> Det eneste der er godt - er special effectne omkring "dyret" - ALT andet

Ja det synes jeg så ikke, synes faktisk den var rigtig god. Kunne godt lide
det med at den lavede lidt om på hele måde at opbygge sådan en monsterfilm,
ved at vi ret hurtig fik hele monsteret at se, så var det overstået, så
kunne man koncentere sig om personer og historien...normalt sidder man hele
filmen og venter for at få monsteret at se, og så bliver man vanvittig
skuffet når monsteret så endelig dukker op....

BK

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-06-07 10:51

In news:46613510$0$14048$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> typed:
> [...]
> om hele dramaet finder sted i hjernen på indlagte virusramte
> patienter. Er du forvirret? Ikke hvis du har set den, og så kan du

Det kan kun være den meget omtalte sydkoreanske film "The Host":

http://www.hostmovie.com/

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Mr. D

Dato : 02-06-07 11:11

> In news:46613510$0$14048$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> typed:
>
> Det kan kun være den meget omtalte sydkoreanske film "The Host":
>
> http://www.hostmovie.com/

Ja, det er det. Mange tak

simon

Fra : Thomas S

Dato : 02-06-07 14:32

On Jun 2, 11:51 am, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> Det kan kun være den meget omtalte sydkoreanske film "The Host":
>
> http://www.hostmovie.com/

Og så har den dansk bif-premiere på onsdag. Der begynder Grand i hvert
fald at vise den. Om den kan ses rundt om i landet, ved jeg ikke. Men
hvis den kan så er det noget man ikke bør snyde sig for. Det var i
hvert fald en fyldt og begejstret sal, der så den under
Natfilmfestivalen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-06-07 15:11

In news:1180791129.182718.163720@g4g2000hsf.googlegroups.com,
Thomas S <staermose@gmail.com> typed:

> [...]
> ikke. Men hvis den kan så er det noget man ikke bør snyde sig for.
> Det var i hvert fald en fyldt og begejstret sal, der så den under

Der er lidt langt til Grand når man bor på Vestsjælland. Jeg ville
ellers gerne se den. Den kommer sikkert på DVD også om et stykke
tid, så jeg venter tålmodigt.

Fra : Thomas S

Dato : 05-06-07 10:09

On Jun 5, 1:18 am, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:

> [...]
> har set!
>
> Det eneste der er godt - er special effectne omkring "dyret" - ALT andet er

Den er afsindigt morsom. CGI'en halter nogle steder (fx er de ikke så
gode til at lave ild), men det er slet ikke, det der er det vigtige.
Det er familien Hovedperson, der bærer filmen.

Fra : Mr. D

Dato : 07-06-07 16:36

"Thomas S" <staermose@gmail.com> skrev i en meddelelse
On Jun 5, 1:18 am, "Brian K" <s...@noway.dk> wrote:
> "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en
> meddelelsenews:46629d5b$0$14034$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Til jer, der har set filmen. Starter den med en familie, som sidder og
spiser, hvor pigen bliver

SPOILER ...
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.... bliver taget. Eller er det inde i midten af filmen?

simon

Fra : Thomas S

Dato : 07-06-07 17:12

On Jun 7, 5:36 pm, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:
> [...]
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> .
> ... bliver taget. Eller er det inde i midten af filmen?

Det er ikke åbningsekvensen, i hvert fald. Den åbner på et
laboratorium, hvor et ret stort læs formaldehyd bliver kasseret lige i
kloakken. Næste scene er nogle fiskere, vi følger på meget lang
afstand, der ser et eller andet sjovt dyr i floden. Så går der syv
(mener jeg) år, hvor vi møder far og søn i en blæksprutte-joint, ser
dem følge søster i en bueskydningskonkurrence, sønnens datter kommer
hjem fra skole, og så.... dukker monsteret op.

Fra : Mr. D

Dato : 07-06-07 17:44

> [...]
> meddelelsenews:1181034511.836780.292340@g4g2000hsf.googlegroups.com...
> Til jer, der har set filmen. Starter den med en familie, som sidder og

..
..
..
..