Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt spejlrefleks kamera (400D/D80/A100)
Fra : b. james

Dato : 05-06-07 14:00

Hej NG.

Jeg skal have et nyt spejlreflekskamera med objektiv, og har brug for
vejledning. Håber I vil hjælpe.

Jeg skal hovedsageligt bruge kameraet til produktbilleder
(arbejdsinstruktioner), typisk taget indendørs i afstand ca. 1m. Det behøver
ikke være super proff., bare billedet er klart og tydeligt. Derudover til
alm. amatørbilleder (af børnene mv., + div.) Har i øvrigt en ambition at
eksperimentere lidt.

Jeg har kig på ét af følgende:

Canon 400D

NIKON D80

Sony Alpha A100

Efter hvad jeg kan læse mig til, er der ikke den store forskel på
ovenstående, hvorfor valget ikke voldsomt vigtigt, eller.?

Det bliver først kritisk for mig når vi snakker objektiv. Som jeg forstår
det skal man holde sig fra std. objektivet, og købe et bedre. Men hvilket?

Hvad skal jeg kigge efter. Er blænden vigtig (for mig)? Skal det være samme
mærke som kameraet. Er makro vigtig for min anvendelse?

Har selv fundet frem til

Canon 17-85 mm (http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246512 )
(fuld pakke med alt), eller

Sigma 18-200 mm ( i stil med
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=145767)

Sigma 17-70mm
(https://webshop.kamerahuset.dk/catalog/product_info.php?products_id=1329&osCsid=7e2e474b64bbd031ffb328d866804040)

Hvad vil I anbefale???

Ps.: Skal jeg have blitz?

Budgettet er ca. 8.000, inkl. alt

Mvh.

Thomas

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-06-07 14:27

b. james wrote:

> Jeg skal have et nyt spejlreflekskamera med objektiv, og har brug
> for vejledning. Håber I vil hjælpe.

Prøv i dk.fritid.foto.indkoeb, hvor der sidder mennesker, der gerne vil
hjælpe med indkøb af foto-relaterede ting.
--
JPEGCrops 0.7.4 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-06-07 14:44

b. james skrev:
> Hej NG.
>

> Jeg skal have et nyt spejlreflekskamera med objektiv, og har brug for
> vejledning. Håber I vil hjælpe.

De du nævner eller Pentax kan tilfulde hvad du ønske og mere til.

Canon er vist den eneste af alle, der medleverer en jævnligt (og med
rette, vurderet ud fra en del af hvad jeg har set) kritiseret kit-optik.

Glem en 18-200 uanset mærke.

blits og stativ kan vise sig nødvendige
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, April, 2007

Fra : MJENSEN

Dato : 06-06-07 18:46

On 5 Jun., 06:00, "b. james" <bobjames...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvad skal jeg kigge efter. Er blænden vigtig (for mig)? Skal det være samme
> mærke som kameraet. Er makro vigtig for min anvendelse?

køb et canon EOS 400d